Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Οι κατασκευαστικές εταιρίες ετοιμάζονται για τα μεγάλα έργα και οι επενδυτές βλέπουν μεγάλες υπεραξίες

Οι κατασκευαστικές εταιρίες ετοιμάζονται για τα μεγάλα έργα και οι επενδυτές βλέπουν μεγάλες υπεραξίες
Οι κατασκευαστικές μετοχές του ΧΑ βρίσκονται στο επίκεντρο το τελευταίο διάστημα λόγω της επικείμενης δημοπράτησης μεγάλων έργων που θα γίνουν στη χώρα
Σχετικά Άρθρα
Για τα καλά φαίνεται πως έχουν «ζεσταθεί» οι μετοχές των κατασκευαστικών εταιρειών με τους επενδυτές να «ποντάρουν» σε μεγάλες υπεραξίες από τα έργα που θα γίνουν στην Ελλάδα και διεκδικούν οι εισηγμένες.

Την παράσταση έχει κλέψει το τελευταίο διάστημα η μετοχή της Ιντρακόμ Κατασκευές καταγράφοντας άνοδο 75% από την αρχή του έτους με την εταιρεία να διεκδικεί μέρος από τα μεγάλα έργα που θα γίνουν, αλλά και να έχει ανακοινώσει ήδη αναλήψεις άλλων.
Η Ελλάκτωρ μετά την αύξηση κεφαλαίου φαίνεται πως η μετοχή έχει βελτιώσει τη χρηματιστηριακή της συμπεριφορά, ίσως και λόγω των αγορών που έχουν κάνει το προηγούμενο διάστημα οι εφοπλιστές Μπάκος και Καϋμένάκης, οι οποίοι έχουν ανεβάσει το ποσοστό τους κοντά στο 30%.
Η μετοχή είναι στα 1,50 ευρώ που σημαίνει πως όσοι είχαν μετοχές και μπήκαν στην αύξηση κεφαλαίου, έχουν πάρει πίσω το ποσό του δικαιώματος που αποκόπηκε και έχουν σημαντικό κέρδος στις νέες μετοχές, οι οποίες διατέθηκαν προς 0,90 ευρώ.
Έργα διεκδικεί και η Μυτιληναίος με τη μετοχή να στέκεται με αξιοπρέπεια κοντά στα ιστορικά υψηλά και με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης να έχει ένα πολύ χαμηλό εκτιμώμενο p/e.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δείχνει πως συσσωρεύει τους τελευταίους μήνες λίγο πάνω από τα 9 ευρώ και κάπως μακριά από τα πακέτα που έγιναν στη μετοχή λόγω της αποχώρησης των Ολλανδών.
Όμως και αυτός ο τίτλος βρίσκεται σε υψηλά περίπου 13 ετών, έχοντας κάνει ένα μεγάλο ράλι τα προηγούμενα έτη.
Εκπληκτικό είναι το ράλι της Άβαξ μέσα στη χρονιά (+65%) με την εταιρεία να έχει πάρει ήδη το μεγάλο έργο του Μετρό και να διεκδικεί και τα μεγάλα έργα που θα δημοπρατηθούν.
Ακόμα και οι μικρότερες εταιρείες φαίνεται πως τραβούν τα επενδυτικά βλέμματα όπως για παράδειγμα η Δομική Κρήτης, η οποία ενισχύεται κατά 87%, λόγω του εξαιρετικού ισολογισμού για το 2020 που δημοσίευσε.
Η ΕΚΤΕΡ έχει μικρότερη άνοδο (30%).

Τα έργα που αναμένονται

Τέσσερα μεγάλα οδικά έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν και να αυξήσουν ανεκτέλεστο και έσοδα για τις κατασκευαστικές εταιρείες.
Ο Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και συγκεκριμένα το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη ύψους 180 εκατ. ευρώ το οποίο θα γίνει με ΣΔΙΤ και η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 30 χρόνια, διεκδικείται από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Ιντρακόμ Κατασκευές και από την κοινοπραξία Acciona -Μυτιληναίος.
Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αλλά και η νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (370 εκατ. ευρώ) είναι έργα επίσης υψηλής σημασίας.
Για το έργο της Θεσσαλονίκης έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Άκτωρ, Ιντρακόμ Κατασκευές και η κοινοπραξία Intertoll Europe-Μυτιληναίος.
Σχεδόν οι ίδιοι είναι και οι ενδιαφερόμενοι για την Κρήτη, ένα έργο που γίνεται σε τρία τμήματα και σήμερα έχουν βγει στη διαγωνιστική διαδικασία τα δύο.
Εκτός όμως από τα παραπάνω έργα, υπάρχουν και σημαντικά επίσης έργα που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης όπως το βόρειο τμήμα του Ε65 αλλά και πρόγραμμα ύψους 450 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση του οδικού δικτύου της χώρας.
Παρεμβάσεις σε αεροδρόμια, ηλεκτρονικά διόδια, νέα γραμμή προαστιακού είναι επίσης έργα που αναμένεται να τραβήξουν το ενδιαφέρον των κατασκευαστικών εταιρειών του ΧΑ.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης