Τελευταία Νέα
Πολιτική

Π. Λαφαζάνης: Κλειδί για την ενεργειακή ασφάλεια Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Ελλάδας ο κάθετος αγωγός

Π. Λαφαζάνης: Κλειδί για την ενεργειακή ασφάλεια Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Ελλάδας ο κάθετος αγωγός
Ο υπουργός θα συμμετάσχει σε τριμερή υπουργική συνάντηση Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας
Στη Βουλγαρία βρίσκεται υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Π. Λαφαζάνης ο οποίος έλαβε μέρος σε τριμερή υπουργική συνάντηση Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας.
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η προώθηση του λεγόμενου «κάθετου» αγωγού που αποσκοπεί στην ανάδειξη νέων πηγών εφοδιασμού των χωρών της περιοχής με φυσικό αέριο.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται ο αγωγός Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) με μεταφορική ικανότητα έως 5 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2016.
Σύμφωνα με τον Π. Λαφαζάνη ο κάθετος αγωγός αποτελεί όδευση-κλειδί για την ενεργειακή ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή μας (Ρουμανία, Βουλγαρία, Ελλάδα) και την Ευρώπη, η οποία θα βασίζεται στην αλληλεγγύη και την αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ κρατών-μελών και θα στοχεύει στην ανάπτυξη και στη διευκόλυνση της πρόσβασης όλων στην ενέργεια.
Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο ενισχύει τη διαπεριφερειακή συνεργασία στη ΝΑ Ευρώπη, ενοποιεί τις ενεργειακές αγορές της περιοχής μας, προωθώντας τη διαφοροποίηση πηγών και οδεύσεων και συνεπώς, την ανθεκτικότητά της σε ενδεχόμενη ενεργειακή κρίση.
Ειδική αναφορά έκανε ο Έλληνας υπουργός στον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό IGB (θα
Όσον αφορά τον Turkish Stream ο κ. Λαφαζάνης τόνισε:
«Αυτή τη στιγμή, όπως πιθανώς να γνωρίζετε, η Ελλάδα βρίσκεται σε συνομιλίες προκειμένου να συμμετέχει πιθανόν στην κατασκευή ενός αγωγού, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και το τρίτο ενεργειακό πακέτο, που θα μεταφέρει το εν λόγω αέριο ως τα σύνορά μας με την πΓΔΜ. Από εκεί θα πηγαίνει προς την Σερβία, Ουγγαρία και την λοιπή κεντρική Ευρώπη.
Ο εν λόγω αγωγός δεν είναι ανταγωνιστικός προς τον Κάθετο Διάδρομο, καθώς διατρέχει και προμηθεύει διαφορετικές χώρες. Αντιθέτως, είναι ένας αγωγός που θα προκύψει σε αντικατάσταση της παρούσας όδευσης μέσω της Ουκρανίας προς την Κεντρική Ευρώπη, όδευση η οποία θα πάψει να λειτουργεί από το 2019» κατασκευαστεί από τη ΔΕΠΑ και Edison και τη Βουλγαρική ΒΕΗ) ο οποίος θα αποτελεί τμήμα - βασική συνιστώσα του Κάθετου Διαδρόμου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης