Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο Σκρέκας θέλει να βάλει «τάξη» στο 2,5% της αγοράς τροφίμων με τις προσφορές ενώ παραβλέπει το 97,5%

Ο Σκρέκας θέλει να βάλει «τάξη» στο 2,5% της αγοράς τροφίμων με τις προσφορές ενώ παραβλέπει το 97,5%
Τα σούπερ μάρκετ θέλουν λιγότερες προσφορές
Σχετικά Άρθρα
Με το «μαξιλαράκι» των φτωχών νοικοκυριών που είναι οι προσφορές των προϊόντων «παίζει» τον υπουργείο Ανάπτυξης με τον υπουργό Κώστα Σκρέκα να προαναγγέλλει μια σοβαρή νομοθετική παρέμβαση που θα αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις προσφορές.
Ο υπουργός με δεδομένο ότι δεν πρόκειται να απαγορευτούν οι προσφορές μελετά να τις περιορίσει όταν η εταιρεία πριν κάνει προσφορά δεν θα μπορεί να ανεβάσει την τιμή του προϊόντος πριν την προσφορά.
Πρόκειται για νομοθετική «χειρουργική» παρέμβαση η οποία δεν είναι βέβαιο ότι θα φέρει αποτελέσματα διότι η τιμή εκκίνησης πώλησης με προσφορά ή χωρίς προσφορά διαμορφώνεται ελεύθερα από την εταιρεία η οποία σε σημαντικό βαθμό εξαρτάται και από τον ανταγωνισμό.
Αίσθηση προκαλεί στην αγορά το γεγονός ότι το υπουργείο Ανάπτυξης δείχνει  ενδιαφέρον για το 2,5%  ενώ  για το υπόλοιπο  97,5% της αγοράς  το υπουργείο δεν μπορεί να  παρέμβει.
 
Στα 211 εκατ. ευρώ  έφτασε  η αξία  των προσφορών το 2022


Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρωην IRI) προκύπτει ότι η αξία  των προσφορών στο δεκάμηνο Ιανουαρίου –Οκτωβρίου 2023 ανήλθαν σε 185 εκατ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν στα 170 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 8,8% σε διάστημα 12 μηνών.
Η συνολική αξία των προϊόντων που πωλούνται από τις οργανωμένες αλυσίδες στο δεκάμηνο ανήλθε 7,46 δισ  ευρώ από 6,81 δισ ευρώ το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2022.  Η αύξηση προήλθε από την άνοδο  των τιμών ενώ οι όγκοι πωλήσεων  έχουν οριακό θετικό πρόσημο.
Για τo σύνολο της χρονιάς που πέρασε η αξία  των προσφορών διαμορφώθηκε σε 211 εκατ. ευρώ.

Τα σούπερ μάρκετ θέλουν λιγότερες  προσφορές

Στέλεχος του λιανεμπορίου θεωρεί ότι η αξία  των προσφορών είναι σημαντική και ως ποσοστό διαμορφώνεται κοντά στο 8% διότι σημαντικές κατηγορίες προϊόντων όπως τα ψάρια , τα οπωροκηπευτικά η αγορά κρέατος και άλλες κατηγορίες που ανεβάζουν ως ποσοστό τις προσφορές που γίνονται υπολογίσιμη δύναμη για τους καταναλωτές.
Στην εκλογίκευση των προσφορών συντάσσεται και η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος η οποία ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί ένα προϊόν να προσφέρεται στα 8 ή 9 ευρώ σχεδόν όλο  το χρόνο και η τιμή του χωρίς προσφορά να είναι τα  16 και 17 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επειδή « δουλεύουν» με χαμηλό περιθώριο   κέρδους προτιμούν να έχουν πιο υψηλή τιμή λιανικής διότι το ποσοστό κέρδους θα είναι  το ίδιο θα αυξάνεται σε επίπεδο ευρώ.
Το 1,4% ως περιθώριο κέρδους στα 8 ευρώ είναι 0,144 ευρώ για την αλυσίδα ενώ ήταν η τιμή είναι στα 12 ευρώ το περιθώριο κέρδους σε ευρώ αποδίδει 0,168  ευρώ .

Οι παρεμβάσεις του υπουργείου μπορεί να πλήξουν τα νοικοκυριά


Οι περιορισμοί του υπουργείου Ανάπτυξης πιθανόν να πλήξουν τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα τα οποία περιμένουν  τις προσφορές για να πάρουν κάποια προϊόντα.
Βέβαια μέχρι σήμερα δεν είναι σαφής  η πρόθεση του υπουργού Κώστα Σκρέκα και το περιεχόμενο της ρύθμισης αλλά εκ προοιμίου θεωρεί ότι οι εταιρείες δεν είναι ειλικρινείς με τους καταναλωτές.
Πρόκειται για «βόμβα» αφού καταργεί την εμπιστοσύνη ανάμεσα στις δύο πλευρές που θα καθιστά στο μέλλον δύσκολη τη συνεργασία τους.  

Τα PL ενισχύουν  τη θέση  τους στην αγορά ενώ πέφτουν τα επώνυμα

Πάντως τα νοικοκυριά για να τα φέρουν βόλτα στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και γνωστά ως PL.
Το ποσοστό τους ανήλθε στο 26,2% σημειώνοντας άνοδο κατά 11,9% σε σχέση  με τον Οκτώβριο του 2022.
Το 2020 ήταν στο 24,3%
Η άνοδος των PL ρίχνει  τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων.
Το 2020 ήταν στο 75,7% και τον Οκτώβριο του 2023 είχε μειωθεί στο 73,8%.

Νίκος Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr    
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης