Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Τουρισμός κρουαζιέρας στα Ιωάννινα; - Πρόταση από τους ξενοδόχους για fly, stay, tour & cruise

Τουρισμός κρουαζιέρας στα Ιωάννινα; - Πρόταση από τους ξενοδόχους για fly, stay, tour & cruise

Σε νέα εποχή εισέρχεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μετά την ανακήρυξη του ομίλου Grimaldi – Μινωϊκές Γραμμές ως προτιμητέου πλειοδότη

Σχετικά Άρθρα

«Άνοιγμα» στον VIP τουρίστα επιχειρούν τα Ιωάννινα και φιλοδοξούν να διεκδικήσουν το δικό τους «μερίδιο» στο κλαμπ της κρουαζιέρας. Η ενδιαφέρουσα πρόταση που κατέθεσε ο πρόεδρος της τοπικής Ένωσης Ξενοδόχων κ. Στάθης Σιούτης στους εκπροσώπους τεσσάρων εταιρειών VIP κρουαζιερόπλοιων (AZAMARA, SCENIC LUXURY CRUISES & TOUR, P&O,SILVERSEA) που επισκέφτηκαν προ ημερών την περιοχή, έρχεται να κουμπώσει στην τελευταία εξέλιξη με την ανάδειξη της κοινοπραξίας GRIMALDI EUROMED S.p.A. - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. έναντι συνολικού τιμήματος € 84.170.000,00, που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, για 40 χρόνια. Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, τα δε κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά την έγκρισή του, όμως οι άνθρωποι του τουρισμού ευελπιστούν στη δημιουργία homeporting για την κρουαζιέρα, η οποία ανακάμπτει δυναμικά μετά την πανδημία και μπαίνει στο αναπτυξιακό προσκήνιο του τουρισμού, με αυξανόμενη ζήτηση.

Αύξηση διανυκτερεύσεων μέσω σύνδεσης αεροδρομίου – λιμανιού

Τα στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας βρέθηκαν προ ημερών στα Ιωάννινα προκειμένου να συναντηθούν με τον δήμαρχο κ. Μωυσή Ελισάφ και τον αντιδήμαρχο Τουρισμού κ. Γιώργο Λώλη, αλλά και τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Δημήτρη Δημητρίου, καθώς και τον πρόεδρο της ΕΞΝΙ κ. Στάθη Σιούτη, συνοδευόμενα από εκπροσώπους του ΟΛΗΓ, μετά από πρωτοβουλία τους για διοργάνωση ταξιδιού εξοικείωσης και γνωριμίας, ώστε να αξιοποιηθεί η προοπτική για ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή. Για τους ανθρώπους της πόλης των Ιωαννίνων, το γειτονικό λιμάνι (απέχει μόλις 1 ώρα) μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως βασική πύλη του θαλάσσιου τουρισμού ευρύτερα στην Ήπειρο, προορισμό που υποστηρίζει πλήθος δραστηριοτήτων (εναλλακτικές και μη), ενώ και το επίπεδο φιλοξενίας μπορεί να ικανοποιήσει υψηλά στάνταρτς πελατών.

«Τους παρουσιάσαμε ένα πλάνο τουριστικής ανάπτυξης, μέσω της διασύνδεσης του λιμένος Ηγουμενίτσας με το διεθνές αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το οποίο περιλαμβάνει πτήσεις, διαμονή, ξεναγήσεις και κρουαζιέρα (fly, stay, tour and cruise). Ο μελλοντικός επιβάτης θα ταξιδεύει αεροπορικώς από/προς το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος», θα διαμένει στην περιοχή και θα γνωρίζει για μερικές ημέρες τον προορισμό και στη συνέχεια θα συνεχίζει προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας για την κρουαζιέρα του. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί και αύξηση των διανυκτερεύσεων με ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά, αλλά θα δημιουργεί και πλέγμα συνδυαστικών προγραμμάτων που θα βελτιώσουν αισθητά τους οικονομικούς δείκτες του προορισμού, του αεροδρομίου Ιωαννίνων και του λιμανιού της Ηγουμενίτσας» τονίζει ο κ. Σιούτης. Όπως λέει στο «παιχνίδι» θα μπορούσαν να μπουν και υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα που θα μεταφέρουν τουρίστες κρουαζιέρας.
riviera.jpg

Θα προωθηθούν τοπικά προϊόντα για την προμήθεια κρουαζιερόπλοιων

Η προώθηση των τοπικών προϊόντων (νερά, τυριά, κρασιά, κοτόπουλα, κρέας κλπ) για την προμήθεια των κρουαζιερόπλοιων, είναι το δεύτερο σκέλος της πρότασης των ξενοδόχων που περιλαμβάνει αύξηση του πελατολογίου για τους μεταφορείς του προορισμού. «Η αύξηση της απασχόλησης καθώς και των επαγγελμάτων που συνδέονται με αυτή, είναι δεδομένη, ενώ για να επιτευχθούν τα παραπάνω, είναι απαραίτητη αφενός η στοχευμένη προώθηση της περιοχής ως προορισμού κρουαζιέρας και αφετέρου, η δημιουργία ζήτησης μέσω της προβολής του προορισμού στους δυνητικούς επιβάτες κρουαζιέρας» δηλώνει ο επικεφαλής των ξενοδόχων. Υπενθυμίζει δε, ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι ιδανικό για κρουαζιέρες, διότι γεωγραφικά είναι το πλησιέστερο με την Ιταλία και τις βαλκανικές χώρες της Αδριατικής και αποτελεί μια σημαντική γέφυρα από και προς τη Δυτική Ευρώπη.

Ετησίως, διακινούνται 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 250.000 φορτηγά, ενώ κύριες συνδέσεις του λιμένα είναι οι ιταλικοί λιμένες Μπάρι, Μπρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα, καθώς και η Κέρκυρα. Η πρόταση των ξενοδόχων που κατατέθηκε και γραπτώς, αναφέρει ότι, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας τα επόμενα χρόνια μπορεί να αποτελέσει σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας με δυνατότητα να λειτουργήσει ως λιμένας αφετηρίας διότι στα διαθέσιμα «χαρτιά» του συμπεριλαμβάνονται:
• Το διεθνές αεροδρόμιο των Ιωαννίνων
• Οι οδικοί άξονες της Εγνατίας και της Ιόνιας οδού
• Η ποικιλία τουριστικών αξιοθέατων, ιστορικού, πολιτιστικού, φυσιολατρικού και θρησκευτικού χαρακτήρα σε κοντινές περιοχές
• Η σημαντική ξενοδοχειακή υποδομή που διαθέτει η Ήπειρος και ο Νομός Ιωαννίνων

Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Η ΕΞΝΙ τονίζει ότι το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας είναι έντονο και διαχρονικό. «Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας, η εκτεταμένη ακτογραμμή, ο πολυνησιωτικός χαρακτήρας, το κλίμα, η φυσική ομορφιά, και τα σημαντικά αποθέματα ιστορικού πλούτου και πολιτιστικής κληρονομίας, αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και ειδικότερα της κρουαζιέρας. Τα άμεσα, έμμεσα και παραγόμενα οφέλη από τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και τις αφίξεις επιβατών είναι σημαντικά και διαχέονται σε ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο» σημειώνει. Υπογραμμίζει παράλληλα ότι, εντονότερο όλων είναι το ενδιαφέρον για τη χρησιμοποίηση ελληνικών λιμένων ως λιμένες αφετηρίας και τερματισμού των κυκλικών διαδρομών κρουαζιέρας (home-ports).

Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι χρόνοι παραμονής κρουαζιερόπλοιων και επιβατών στον προορισμό διευρύνονται σημαντικά. Τα παραγόμενα οφέλη στην ευρύτερη οικονομία πολλαπλασιάζονται, διότι όπως υποστηρίζει ο κ. Σιούτης «η επιλογή ενός λιμένα αφετηρίας και λήξης κρουαζιέρας (home – ports) συνεπάγεται σημαντικές ωφέλειες για το ίδιο το λιμάνι, τη συνδεδεμένη οικονομία, αλλά και τους γειτονικούς προορισμούς ενδιαφέροντος που επισκέπτονται οι επιβάτες κρουαζιέρας». Εταιρείες κρουαζιέρας εκτιμούν ότι οι δαπάνες ανά επιβάτη στον λιμένα-αφετηρίας (home-port) που επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται είναι τρεις φορές μεγαλύτερες σε σύγκριση με τον διερχόμενο (transit) επιβάτη: Κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά ένα ποσό $310,76 στο λιμάνι επιβίβασης-αποβίβασης και $91,96 σε κάθε λιμάνι που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο για μια μικρή ή μεγαλύτερη χρονική περίοδο.
grafima_5.jpg

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης