Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σαρώνει στους νέους το γερμανικό AfD με όπλο... το TikTok

Σαρώνει στους νέους το γερμανικό AfD με όπλο... το TikTok
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι νεότεροι ψηφοφόροι παίζουν πλέον σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του κόμματος
Το ακροδεξιό κόμμα της Γερμανίας Alternative für Deutschland (AfD) έχει περάσει από το πολιτικό περιθώριο στην κεντρική πολιτική σκηνή τα τελευταία χρόνια, καθώς συγκαταλέγεται σταθερά στα τρία πρώτα κόμματα της χώρας.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι νεότεροι ψηφοφόροι παίζουν πλέον σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του κόμματος, σύμφωνα με το αμερικανικό δίκτυο CNBC.
Στις εκλογές του 2023 στη Βαυαρία, η ανάλυση της εταιρείας δημοσκοπήσεων Infratest Dimap έδειξε ότι το 16% των ψηφοφόρων ηλικίας 18-24 ετών υποστήριξε το AfD - ποσοστό αυξημένο κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές και μεγαλύτερο από το ευρύτερο αποτέλεσμα του κόμματος στην περιοχή.
Στις εικονικές εκλογές της Βαυαρίας για τους νέους κάτω των 18 ετών τον Σεπτέμβριο, το AfD πρόσθεσε πάνω από 6 ποσοστιαίες μονάδες για να γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο κόμμα με 14,9% των ψήφων, σύμφωνα με τους διοργανωτές.
Το AfD σημείωσε επίσης άλμα 8 ποσοστιαίων μονάδων για να λάβει το 18% των ψήφων των 18-24 ετών στις εκλογές του 2023 στο κρατίδιο της Έσσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Infratest Dimap που δημοσιεύθηκαν από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Το AfD προωθεί πολιτικές κατά της μετανάστευσης, της πολυπολιτισμικότητας και του Ισλάμ και επιδιώκει την κατάργηση του ευρώ ως εθνικού νομίσματος, την άρση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας και την κατάργηση του νόμου της Γερμανίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το κόμμα έχει δεχθεί εκτεταμένη δημόσια κριτική παρά την αυξανόμενη δημοτικότητά του, συμπεριλαμβανομένων των εκκλήσεων για την απαγόρευση του AfD και των αντιδεξιών διαδηλώσεων.
Οι γερμανικές υπηρεσίες εσωτερικών πληροφοριών κατατάσσουν ορισμένες παρατάξεις και πολιτικούς του AfD στην ακροδεξιά.

Το φαινόμενο των social media

Παραδοσιακά, οι νέοι ψηφοφόροι θεωρούνται περισσότερο αριστερόστροφοι, αλλά τα στοιχεία της ψηφοφορίας υποδηλώνουν κάποιες αποκλίσεις, με τους ειδικούς να επισημαίνουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτό που περιγράφουν ως διαδικτυακούς θαλάμους απήχησης.
«Το φαινόμενο του τούνελ γίνεται γρήγορα προβληματικό όταν πρόκειται για πολιτικά θέματα», δήλωσε στο CNBC η Eva Berendsen, επικεφαλής επικοινωνίας και πολιτικής εκπαίδευσης στο εκπαιδευτικό ινστιτούτο Anne Frank, σε μεταφρασμένα σχόλια.
Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες συχνά παρουσιάζουν μόνο απόψεις από μία πολιτική οπτική γωνία αντί για ένα εύρος απόψεων, εξήγησε η ίδια.
Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα έδειξε ότι πάνω από το ήμισυ των ατόμων ηλικίας 14-29 ετών στη Γερμανία χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερώνονται για τις ειδήσεις και την πολιτική.
Το 80% χρησιμοποιεί τακτικά το Instagram και το 51% είναι συχνοί χρήστες του TikTok, σύμφωνα με τη μελέτη.

Η ακροδεξιά στο TikTok

Η AfD έχει σημειώσει επιτυχία σε TikTok, ενώ άλλα γερμανικά κόμματα έχουν δεν ήταν πολύ ενεργά ή μόλις πρόσφατα εντάχθηκαν στην πλατφόρμα.
Για παράδειγμα, ο επίσημος λογαριασμός της κοινοβουλευτικής ομάδας του CDU, το οποίο είναι το κύριο κόμμα της αντιπολίτευσης και επί του παρόντος ηγείται στις δημοσκοπήσεις, έχει συνήθως λιγότερες από 15.000 προβολές ανά ανάρτηση.
Στον αντίποδα, τα βίντεο του AfD καταγράφουν 50.000 views, ενώ πολλές θέσεις συσσωρεύουν εκατοντάδες χιλιάδες, ή ακόμα και εκατομμύρια απόψεις πάνω από το χρόνο.
Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η κοινοβουλευτική ομάδα του AfD είχε 414.000 followers στο TikTok, πολύ περισσότερους από ό,τι σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως για παράδειγμα το Instagram, όπου έχει συγκεντρώσει 108.000.
Διάφοροι πολιτικοί του AfD, όπως το μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Maximilian Krah, είναι επίσης επιτυχημένοι σε ατομική βάση.
Τα βίντεο που αναρτώνται στον λογαριασμό του Krah φτάνουν συχνά τις εκατοντάδες χιλιάδες στο TikTok, καθώς μιλάει για το πώς οι «πραγματικοί άνδρες» ψηφίζουν τη δεξιά και κοντράρουν τις αριστερές φιγούρες.
Το TikTok πρόσφατα περιόρισε τον λογαριασμό του Krah λόγω επανειλημμένων παραβιάσεων των κατευθυντήριων γραμμών της κοινότητας και τα βίντεό του δεν προωθήθηκαν στη σελίδα «Για εσάς» της πλατφόρμας για 90 ημέρες.
Τα πιο πρόσφατα βίντεο του Krah έχουν δει χιλιάδες θεατές κατά τη στιγμή που γράφεται το άρθρο, ενώ το προηγούμενο viral περιεχόμενό του παραμένει στη σελίδα του.
Το TikTok έχει κανόνες κατά του περιεχομένου που δείχνει συμπεριφορά, λόγο και ιδεολογία μίσους.

Στρατηγική των social media

«Το AfD προηγείται κατά πολύ των άλλων κομμάτων σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα επειδή είναι πολύ πιο αξιόπιστο σε σύγκριση και επειδή εκπροσωπεί θέσεις που είναι προς το συμφέρον των πολιτών», δήλωσε εκπρόσωπος του AfD στο CNBC.
Οι ακροδεξιοί influencers είναι επίσης ενεργοί στην πλατφόρμα και χρησιμοποιούν τακτικές όπως emojis που συμβολίζουν ακροδεξιά σύμβολα - όπως κόκκινες, λευκές και μαύρες καρδιές που αντιπροσωπεύουν τη σημαία του Τρίτου Ράιχ - για να προσελκύσουν νέους ανθρώπους.
Το περιεχόμενο είναι συχνά ειδικά προσαρμοσμένο για να προσελκύσει τους νέους, δήλωσε στο CNBC η γερμανική κυβερνητική αρχή για την προστασία των παιδιών και των εφήβων από τα επιβλαβή μέσα ενημέρωσης (BzKJ).

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης