ΔΝΤ και αναλυτές προειδοποιούν για τις συνέπειες του κορωνοϊού στην Κίνα και την παγκόσμια οικονομία - Κρίσιμες οι επόμενες 2 εβδομάδες

ΔΝΤ και αναλυτές προειδοποιούν για τις συνέπειες του κορωνοϊού στην Κίνα και την παγκόσμια οικονομία - Κρίσιμες οι επόμενες 2 εβδομάδες
Η S&P Global προειδοποίησε την Κίνα ότι η πιστοληπτική της αξιολόγηση ή το outlook θα μπορούσαν να υποβαθμιστούν
Για τις συνέπειες της επιδημίας του κορωνοϊού στην ανάπτυξη της κινεζικής και παγκόσμιας οικονομίας, προειδοποιούν Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, κεντρικές τράπεζες και διεθνείς οίκοι.
Την εκτίμηση ότι οι επόμενες δύο εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για την Κίνα, καθώς τότε θα προσδιοριστεί η επίδραση του κορωνοϊού, εξέφρασε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Kristalina Georgieva.
Όπως διευκρίνισε μιλώντας στο CNBC, τότε θα επαναλειτουργήσουν τα εργοστάσια της Κίνας που είχαν διακόψει την παραγωγή λόγω του κορωνοϊού, κάτι που θα δώσει καλύτερη εικόνα για την αντοχή της χώρας και κατά συνέπεια θα μπορούν να προσδιοριστούν και οι επιπτώσεις του ιού στις υπόλοιπες οικονομίες.
Σύμφωνα με τη Georgieva, το ΔΝΤ παρακολουθεί την εξάπλωση του κορωνοϊού εκτός της Κίνας, επισημαίνοντας ότι «αυτό δεν είναι βασικό θέμα επί του παρόντος», αλλά εάν εξαπλωθεί σε χώρες με αδύναμα συστήματα υγείας, όπως τη Αφρική» αυτό μπορεί να αλλάξει.
Η επικεφαλής του ΔΝΤ τάχθηκε κατά της σύγκρισης του κορωνοϊού με τον SARS και εξήγησε ότι όχι μόνο είναι διαφορετικός ο ιός, αλλά η Κίνα και η παγκόσμια οικονομία έχει αλλάξει από τότε.
Ειδικότερα, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Κίνα αποτελούσε το 8% της παγκόσμιας οικονομίας και τώρα αντιπροσωπεύει το 19%.
Σύμφωνα με την ίδια, η παγκόσμια οικονομία εκείνη την εποχή ήταν «πραγματικά σε αρκετά καλή κατάσταση», αλλά τώρα ήταν πιο «υποτονική».

Carney (ΒοΕ): Ο κορωνοϊός θα επηρεάσει τις οικονομίες για ένα με δύο τρίμηνα - Εάν χρειαστεί θα παρέμβουμε

Την εκτίμηση ότι ο κορωνοϊός θα επηρεάσει τις οικονομίες των χωρών για ένα με δύο τρίμηνα εξέφρασε ο διοικητής της Bank of England, Mark Carney.
«Δεν γνωρίζουμε το πλήρες μέγεθος της επίδρασης.
Αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια οικονομία είχε χαλαρώσει, είναι σίγουρα πιο χαλαρή σε σχέση με ό,τι ήταν το 2003 όταν ξέσπασε ο SARS.
Υπήρχαν σημάδια σταθεροποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, ενδεχομένως και ανάκαμψης της.
Κατά συνέπεια θα πρέπει να εξετάσουμε ένα ή δύο τρίμηνα που έχουν επηρεαστεί σημαντικά από αυτό» δήλωσε ο Carney.
Ωστόσο, ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι σε περίπτωση που η βρετανική οικονομία χρειαστεί στήριξη, η κεντρική τράπεζα θα παρέμβει.
«Το παρακολουθούμε στενά, όπως και οι άλλες κεντρικές τράπεζες και αρχές.
Εάν χρειαστεί κάποια παρέμβαση, θα το κάνουμε» είπε ο ίδιος μιλώντας στο Reuters.
Όσον αφορά τη βρετανική οικονομία ειδικότερα, ο Carney υποστήριξε ότι η επιχειρηματική εμπιστοσύνη ανάκαμψε ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη ισχυροποιήθηκε.
«Είναι απολύτως σαφές ότι το Brexit έχει ζημιώσει την αύξηση της παραγωγικότητας» είπε.

S&P Global: Προειδοποιεί την Κίνα με υποβάθμιση λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού

Η S&P Global προειδοποίησε την Κίνα ότι η πιστοληπτική της αξιολόγηση ή το outlook θα μπορούσαν να υποβαθμιστούν εάν η κυβέρνηση προσπαθήσει να αντισταθμίσει τις οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού με αύξηση των κρατικών δαπανών.
Η αξιολόγηση της Κίνας από την S&P βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο «Α+» με το outlook να είναι σταθερό.
«Η πιο σημαντική απειλή στην πιστοληπτική ικανότητα της Κίνας μπορεί να προκύψει αν η κυβέρνηση σπεύσει να στηρίξει την ανάπτυξη με ριζικά μέτρα τόνωσης» υπογραμμίζει σε έκθεσή της.
«Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει σε αρνητική πράξη αξιολόγησης» προσθέτει σύμφωνα με το Reuters.
Ο οίκος αξιολόγησης έχει υπολογίσει ότι το ξέσπασμα του ιού θα μειώσει την ανάπτυξη της Κίνας το 2020 στο 5%, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 5,7%.
Ωστόσο, η S&P Global επισημαίνει ότι ο αρνητικός αντίκτυπος θα είναι προσωρινός και αναμένει ανάκαμψη της ανάπτυξης στο 6,4% το 2021.

Fitch: Ο κορωνοϊός προστίθεται στα δεινά των αυτοκινητοβιομηχανιών

Η επιδημία του νέου κορωνοϊού είναι πιθανό να οδηγήσει σε χαμηλότερες πωλήσεις οχημάτων εντός Κίνας και σε διακοπές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού που θα προσθέσουν στις προκλήσεις που έχουν μπροστά τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2020, όπως υποστηρίζει ο οίκος αξιολόγησης Fitch.
Ο αντίκτυπος μπορεί να περιοριστεί μόνο εφόσον η επιδημία του Covid-19 αποδειχθεί βραχύβια και η επιρροή της διατηρηθεί για ελάχιστους μήνες μόνο, ώστε οι πωλήσεις και τα κέρδη να επανέλθουν στα προσδοκώμενα, ή κοντά σε αυτά επίπεδα.
Η μεγαλύτερη επίπτωση στον τομέα είναι πιθανό να προέλθει από τις χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της επιδημίας.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για νέα οχήματα (περίπου το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων).
Οι πωλήσεις νέων οχημάτων εντός χώρας είναι πιθανό να μειωθούν έως ότου η εστία τεθεί υπό έλεγχο.
Αναμένουμε ότι οι πωλήσεις θα αρχίσουν να ανακάμπτουν από τον Απρίλιο και θα επιταχυνθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Αυτή η μείωση της ζήτησης στην Κίνα προσθέτει μία ακόμη δυσάρεστη πρόκληση σε όσες άλλες αντιμετωπίζει ήδη ο κλάδος.
Η παραγωγή αυτοκινήτων και εξαρτημάτων σταμάτησε στην Κίνα λόγω των παρατεταμένων διακοπών και των περιορισμών στην κινητικότητα από το ξέσπασμα της επιδημίας.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να επανέλθει  η παραγωγή σε λίγο καιρό (στην καλύτερη περίπτωση ημέρες ή ελάχιστες εβδομάδες), αλλά οι διαταραχές που σχετίζονται με τις αλυσίδες παραγωγής ή εφοδιασμού, θα συνεχιστούν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου.
Η διακοπή της παραγωγής θα μπορούσε να διαρκέσει περισσότερο στην σκληρά δοκιμαζόμενη Hubei όπου φιλοξενεί το 8,8% της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας το 2019.
Το ποσοστό της πτώσης στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία πιθανότατα θα είναι υψηλό κατά το πρώτο εξάμηνο, υποθέτοντας ότι οι διαταραχές στην παραγωγή θα λήξουν με το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 και η παραγωγή θα αυξηθεί σταδιακά από το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Ο αντίκτυπος της καθαρής πτώσης πωλήσεων και κερδών για την περίοδο 2020-2021 είναι πιθανόν να είναι περιορισμένος, καθώς αναμένουμε να αυξηθεί η ζήτηση και η παραγωγή μόλις ελεγχθεί το ξέσπασμα της επιδημίας.
Πιστεύουμε ότι απώλειες στις πωλήσεις έχουν απλά αναβληθεί και ότι οι παραγγελίες θα ανακάμψουν τους προσεχείς μήνες του έτους.

Deutsche Bank: Η Γερμανία αντιμέτωπη με την επιβράδυνση, λόγω κορωνοϊού

Αντιμέτωπη με την ύφεση κινδυνεύει να βρεθεί η οικονομία της Γερμανίας, λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού, προειδοποιεί η Deutsche Bank.
Η γερμανική τράπεζα προβλέπει οριακή συρρίκνωση του ΑΕΠ στο δ΄τρίμηνο και αμφιβάλλει ότι η οικονομία θα καταφέρει να ανακάμψει στις αρχές του 2020, σύμφωνα με το Bloomberg.
Πιθανή τεχνική ύφεση της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρωζώνης, θα αποτελέσει άλλο ένα πλήγμα στο νομισματικό μπλοκ, το οποίο παλεύει να ξεπεράσει την ύφεση στη μεταποιητική δραστηριότητα.
H Γερμανία θα δημοσιεύσει τα στοιχεία για το ΑΕΠ την Παρασκευή.
«Ο κορωνοϊός αποτελεί κίνδυνο για την παγκόσμια ανάπτυξη,καθώς θάβει τις ελπίδες για ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας.
Η πιθανότητα για τεχνική ύφεση της γερμανικής οικονομίας, είναι αυξημένη», σχολιάζει ο οικονομολόγος της Deutsche Bank, Stefan Schneider.

S&P Global: Πλήγμα σε Ευρωζώνη και Βρετανία

Η πιθανή επιβράδυνση στην οικονομία της Κίνας λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού πιθανότατα θα στερήσει 0,1 με 0,2 ποσοστιαίες μονάδες από την ανάπτυξη της ευρωζώνης και του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2020, σύμφωνα με την S&P Global.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, εάν ο κορωνοϊός κορυφωθεί τον Μάρτιο, όπως αναμένεται, η ευρωπαϊκή οικονομία θα επηρεαστεί κυρίως το πρώτο τρίμηνο του 2020, αλλά και τομείς όπως ο τουρισμός θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να ανακάμψει.
«Ένα μεγάλο κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας που παρεμποδίζεται από την έξαρση του ιού, κυρίως η παραγωγή προϊόντων, απλά θα αναβληθεί, δεν θα ακυρωθεί» επισημαίνεται στην ίδια ανάλυση.

ΟΠΕΚ: Υποβάθμιση προβλέψεων για πετρέλαιο λόγω κορωνοϊού

Σε δραματική υποβάθμιση της πρόβλεψης του για την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο το 2020 προχώρησε ο ΟΠΕΚ, λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ η ζήτηση για πετρέλαιο θα αυξηθεί κατά 0,99 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2020, έναντι 1,22 εκατ. βαρελιών που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη.
Στο πλαίσιο αυτό, κερδίζει έδαφος το σενάριο για την επιβολή νέων περιορισμών στην παραγωγή πετρελαίου.
«Η επίδραση του κορωνοϊού στην κινεζική οικονομία έχει ενισχύσει τις αβεβαιότητες σχετικά με την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2020 και κατ' επέκταση τη παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο το 2020» αναφέρεται στην έκθεση του ΟΠΕΚ.
«Είναι σαφές ότι οι εξελίξεις στην Κίνα απαιτούν συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση ώστε να υπολογιστούν οι επιπτώσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου το 2020» αναφέρει ο ΟΠΕΚ.
Σημειώνεται ότι ο ΟΠΕΚ πιέζει για έκτακτη συνάντηση με τις χώρες παραγωγούς που δεν είναι μέλη του Οργανισμού ώστε να αποφασιστούν νέες μειώσεις ως αντιστάθμισμα στην επίδραση του κορωνοϊού.
Μια επιτροπή συστήνει μείωση της παραγωγής κατά 600.000 βαρέλια την ημέρα.
Ωστόσο, η Ρωσία εξετάζει ακόμα το εάν θα βάλει την υπογραφή της σε νέες μειώσεις.
Η επόμενη προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΟΠΕΚ είναι για τις 5 Μαρτίου του 2020.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS