Fitch: Εξαιρετικά περιορισμένο το πεδίο εφαρμογής των αμερικανικών δασμών

Fitch: Εξαιρετικά περιορισμένο το πεδίο εφαρμογής των αμερικανικών δασμών
Ο οίκος Fitch θεωρεί ότι δεν επηρεάζονται από τους αμερικανικούς συγκεκριμένα ευρωπαϊκά αγαθά
Ο οίκος αξιολόγησης Fitch, θεωρεί ότι το εύρος των αμερικανικών δασμών στα ευρωπαϊκά αγαθά είναι πιο περιορισμένο από αυτό που προτάθηκε αρχικά.
Την Τετάρτη, 2/10, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έδωσε το πράσινο φως στις ΗΠΑ για να επιβάλουν δασμούς σε εισαγωγές από την Ε.Ε. αξίας 7,5 δισ. δολαρίων εξαιτίας των επιδοτήσεων στην Airbus.
Η απόφαση περιλαμβάνει δασμό 10% για τα αεροσκάφη και δασμό 25% για μια σειρά καταναλωτικών προϊόντων, όπως αλκοόλ, γαλακτοκομικά προϊόντα, ελιές και ρούχα.
Ενώ οι άμεσες επιπτώσεις της πιστοληπτικής ικανότητας στους αξιολογούμενους εκδότες είναι απίθανο να είναι σημαντικές, οι περαιτέρω εμπορικές εντάσεις αυξάνουν τον κίνδυνο επιβολής ευρύτερων δασμών και από τις δύο δικαιοδοσίες.
Η ενημερωμένη λίστα προϊόντων που θα υπόκεινται σε τιμολόγια, την οποία παρουσίαση η Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου των ΗΠΑ (USITC), είναι ακόμη πιο περιορισμένη από εκείνη του Απριλίου 2019.
Απευθύνεται κυρίως σε προϊόντα από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα τιμολόγια θα τεθούν σε ισχύ στις 18 Οκτωβρίου 2019, παρόλο που ενδέχεται να υπάρχουν περιθώρια διαπραγμάτευσης και διευθέτησης του πριν από τότε. Το 2020, ο ΠΟΕ αναμένεται να επιλύσει μια παρόμοια υπόθεση σχετικά με επιδοτήσεις των ΗΠΑ στη Boeing, η οποία ενδέχεται να κλιμακώσει περαιτέρω τις εμπορικές εντάσεις.
Τα νέα αεροσκάφη υπόκεινται σε νέους δασμούς, αλλά τα τμήματα αεροσκαφών δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο σε αυτό το στάδιο, οπότε η αλυσίδα εφοδιασμού των μονάδων παραγωγής της Airbus δεν πρέπει να επηρεάζεται.
Τα ελικόπτερα εξαιρούνται επίσης από τη νέα λίστα. Η Airbus παρήγαγε περίπου το 17% των εσόδων της από το 2018 (11,1 δισ. ευρώ) από τη Βόρεια Αμερική, τα περισσότερα από τα οποία προέρχονταν από τις ΗΠΑ. Εκτιμούμε ότι σχεδόν τα μισά από τα αεροσκάφη που διαθέτει στην περιοχή παράγονται τοπικά στο εργοστάσιό της στην Αλαμπάμα. Επομένως, πιστεύουμε ότι ο αντίκτυπος στην Airbus θα είναι περιορισμένος.
Μεταξύ των άλλων αξιολογούμενων επιχειρήσεων, οι Diageo και Pernod Ricard θα μπορούσαν να εκτίθενται σε νέους δασμούς μέσω των πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών (ουίσκι με βύνη και κρασιά, αλλά όχι σαμπάνιας).
Η Diageo είναι πιο εκτεθειμένη επειδή προέρχεται περίπου το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών της (4 δισ.λίρες Αγγλίας) από τις ΗΠΑ. Εκτιμούμε ότι η Pernod Ricard έχει το 15% -20% των πωλήσεων στις ΗΠΑ. Εντούτοις, το ουίσκι με απλή βύνη αποτελεί ένα κλάσμα των πωλήσεων ουίσκυ των δύο εταιρειών στις ΗΠΑ, με τα περισσότερα έσοδα να προέρχονται από το μείγμα ουίσκι.
Τα περισσότερα από τα προϊόντα που πωλούνται από αυτές τις εταιρείες στις ΗΠΑ θεωρούνται προϊόντα πολυτελείας και η ελαστικότητα των τιμών τους είναι σχετικά χαμηλή, αλλά μια εισφορά 25% εξακολουθεί να επηρεάζει τη ζήτηση. Πολλά από τα άλλα αγαθά αυτών των παραγωγών που πωλούνται στις ΗΠΑ δεν υπόκεινται στους νέους, επομένως η Fitch αξιολογεί το συνολικό αποτέλεσμα στο πιστωτικό προφίλ των εταιρειών ως περιορισμένο.
Κατά τον οίκο αξιολόγησης τα τιμολόγια για τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν πρέπει να έχουν σημαντικό αντίκτυπο ούτε στην Nestle, επειδή τα περισσότερα από τα προϊόντα που πωλούνται στις ΗΠΑ παράγονται εκεί.
Ο ολλανδικός συνεταιρισμός γάλακτος Royal Friesland Campina κερδίζει ένα μικρό ποσοστό από τις ΗΠΑ, αλλά θα μπορούσε να δει έμμεση επίπτωση από τους δασμούς που σχετίζονται με τα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς η επιχειρηματική μονάδα που παράγει ήδη ολλανδικά τυριά, βούτυρο και σκόνη γάλακτος πιέζεται από τις προκύπτουσες ανισορροπίες στο διεθνές εμπόριο.
Οι δασμοί, θεωρεί η Fitch πως μπορούν να έχουν επιπτώσεις δεύτερης τάξης, μειώνοντας τις τιμές σε άλλες αγορές όπου τα αγαθά αυτά έχουν ήδη πουληθεί καθώς και να ωθήσουν τους προμηθευτές να βρουν νέες αγορές. Αυτό θα μπορούσε να αποδυναμώσει τα περιθώρια για αυτά τα προϊόντα στην Ευρώπη.
Ο δυνητικός αντίκτυπος του Brexit στους δασμούς αυτούς είναι ακόμη ασαφής.
Ενώ υπάρχουν αρκετές κατηγορίες στον κατάλογο που στοχεύουν τα εμπορεύματα του Ηνωμένου Βασιλείου, οι ΗΠΑ μπορούν να επιλέξουν να καταργήσουν αυτούς τους δασμούς, εάν μετά το Brexit υπογραφεί μια ξεχωριστή εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Ηνωμένου Βασιλείου.
Ωστόσο, σημαντικοί δεσμοί μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Airbus είναι πιθανό να παραμείνουν σε ισχύ μετά την έξοδο από την Ε.Ε. γεγονός που ενδέχεται να περιπλέξει τις διαπραγματεύσεις, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Fitch.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS