Τελευταία Νέα
Οικονομία

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Τα βήματα για τη δημιουργία της ψηφιακής επιχείρησης

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Τα βήματα για τη δημιουργία της ψηφιακής επιχείρησης
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον κόσμο των επιχειρήσεων
«Ηλεκτρονικά εισιτήρια και ηλεκτρονικές  πληρωμές έχουμε εδώ και πολλά χρόνια, είπε ο κ. Ανδρέας Ξηροκώστας, Managing Director Greece, Cyprus and Malta SAP στο πάνελ του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών για την ψηφιακή επιχείρηση.
O Νταβίντσι έχει πει ότι όλα συνδέονται παρόλο που δεν ξέρουμε με ποιον τρόπο. Ήδη έχουμε εισέλθει στην ψηφιακή επιχείρηση.
Η καινοτομία είναι κάτι που δεν εντέλλεται. Δεν μπορούμε να πιέσουμε κάποιον να γίνει καινοτόμος.
Πρέπει να κρατήσεις την ταυτότητα σου αλλά να γίνεις σύγχρονος και αν είναι δυνατόν να βγεις πιο μπροστά.
Όταν λείπουν τα μέσα, χρειάζεται η διαφορετικότητα για να κερδίσουμε την επόμενη μέρα. Νομίζω ότι αυτό που γίνεται προφανές και αντιληπτό είναι ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος λειτουργίας.
Στον σύγχρονο κόσμο λειτουργείς με σύγχρονο τρόπο. Η Ελλάδα έμεινε λίγο πίσω. Υπάρχουν εταιρείες που έχουν κάνει βήματα και ήδη ξεχωρίζουν.
Το όραμα δεν είναι αρκετό, χρειάζεται σχέδιο. Αυτοί που θα τα καταφέρουν θα είναι οι προσηλωμένοι.
Την ώρα που αισθάνεσαι ότι είσαι στην κορυφή, τότε πρέπει να αλλάξεις. Για να μην σε αλλάξουν», είπε ο κ. Ξηροκώστας.
O Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Executive General manager, Chief digital officer & retail banking products,  Alpha Bank τόνισε πως «παρόλο που έχουμε αλλιώς στο μυαλό μας τις τράπεζες, ότι δεν είναι προηγμένες, εδώ και πολλά χρόνια πολλά πράγματα γίνονται ψηφιακά, είπε. Το πρόσωπο που βγάζουν έξω οι τηλεπικοινωνίες είναι πιο σύγχρονο.
Στις τράπεζες για παράδειγμα ένα μεγάλο ποσοστό κάνει ψηφιακές συναλλαγές.
Στις τηλεπικοινωνίες δεν το κάνει. Οι τράπεζες διέρχονται ένα μεγάλο ψηφιακό μετασχηματισμό.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 3% των εσόδων επενδύεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην Ελλάδα. Είμαστε λίγο πιο δύσκολα γιατί κάποιος πρέπει να πάρει απόφαση να επενδύσει, ότανόλοι γνωρίζουμε ότι ο τραπεζικός κλάδος βάλλεται από τα κόκκινα δάνεια. Είναι πολλαπλώς πιο δύσκολη η απόφαση.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μαραθώνιος. Δεν είναι 100 μέτρα δρόμος. Πριν κάποια χρόνια υπήρχε έντονα η τάση ότι δεν πρόκειται να υπάρξει φυσικό κατάστημα στο μέλλον. Αυτό έχει τελειώσει πολλαπλώς.
Έκανα ένα ταξίδι στις σκανδιναβικές χώρες και πήγα σε πολλές τράπεζες.
Συνάντησα τον CEO και υπήρχε η αγωνία για διαμόρφωση στρατηγικής.
Εγώ είμαι ψηφιακή τράπεζα.Τι θα κάνω τώρα που έγιναν και οι άλλοι;
Το κατάστημα θα υπάρχει και θα επικεντρώνεται στην πώληση και στη συμβουλή και λιγότερο στη συναλλαγή.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, είναι μετασχηματισμός πριν τον ψηφιακό. Άρα μιλάμε για σοβαρή αλλαγή κουλτούρας. Χρειάζεται σχέδιο και στρατηγική.
Οι επενδύσεις και το budget είναι το τελευταίο. Η δομή και κουλτούρα το άλφα και το ωμέγα για να πετύχει».
O Peter Fuzes, Public Sector Industry Leader & Central Europe, Middle East & Africa, Oracle τόνισε ότι δεν υπάρχει ούτε ένας κλάδος που να μην αγγίζουν οι νέες τεχνολογίες.
Στην οικονομία σήμερα η ψηφιακή πλευρά είναι πολύ σημαντική. Οι εταιρείες χρειάζονται μια στρατηγική, όχι ψηφιακή. Όλα αυτά πρέπει να είναι κομμάτι της νοοτροπίας, της σκέψης.
Όταν κάποιος έλεγε θα κάνω εταιρεία, χρειαζόταν ένα φαξ. Το θέμα είναι τι θα κάνεις με το φαξ.
Πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο όραμα και στρατηγική στην εταιρεία.
Για να γίνει μετασχηματισμός πρέπει να υπάρχει σαφής θεώρηση σε επίπεδο στρατηγικής. Απόλυτη στήριξη και προσήλωση από το top management.
Πρέπει να υπάρχει και η υποστήριξη της σωστής τεχνολογίας. Σήμερα έχουμε το blockchain, την τεχνητή νοημοσύνη. Σε 5 χρόνια ποιος ξέρει τι. Έλλειψη ταλέντου, αυτό βλέπω όταν πηγαίνω στους πελάτες. Παλεύουν για να προσλάβουν τους κατάλληλους ανθρώπους. Κάποιοι που κατανοούν την τεχνολογία και κάποιοι που κατανοούν τις επιχειρήσει. Άρα, τα ταλέντα είναι το πρόβλημα.
«Είμαστε το πιο παραδοσιακό μπίζνες στο πάνελ, είπε ο κ. Ηλίας Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΤΑ.
Η σχέση η δική μας είναι διττή με την τεχνολογία. Το40% των πελατών μας επισκέπτονται τις σελίδες μας. Αυτό βοηθά να προσφέρουμε πιο ουσιώδεις, πιο φθηνές υπηρεσίες.
Θέλουμε να αντικαταστήσομε το ταχυδρομικό κουτί έξω από σπίτι του, να μετατραπεί σε mailbox. Τα σουηδικά ταχυδρομεία είναι πολύ μπροστά.
Όλοι οι λογαριασμοί έρχονται σε ένα αρχείο. Αυτό βλέπουμε εμείς σαν ευκαιρία. Το στοίχημα είναι να μπούμε στη νέα φάση.
Έχουμε ένα δίκτυο 700 καταστήματα και 700 πρακτορεία.
Υπάρχει εξελιγμένο software για να φεύγει ένα δέμα. Αυτό που κοιτάμε να κάνουμε, γιατί δεν έχουμε πολλαπλασιαστικά κέρδη.
Να παίρνει κάποιος  ένα δέμα πχ από πρατήριο καυσίμων ή από ένα ξενοδοχείο.
Θα έρχεται ένα μήνυμα στον παραλήπτη και θα διαλέγει από τρία σημεία να παραλάβει. Τα ξενοδοχεία έχουν 24ωρη εξυπηρέτηση.
Μπορείς να έχεις ξενοδοχεία στο κέντρο του συντάγματος. Η τεχνολογία θα είναι καταλύτης γι αυτές τις ενέργειες.
Βλέπουμε κόσμο με καλή μόρφωση αλλά χωρίς εμπειρία. Είναι η κουλτούρα πολύ σημαντική».
«Ψηφιακή επιχείρηση είναι αυτή που μπορεί να συνδυάσει τις διάφορες τεχνολογίες, να διαφοροποιηθεί στους πελάτες της με τα προϊόντα της, είπε ο κ. Νίκος Δημάκος, Γενικός Διευθυντής KPMG. Να έχει απλές λειτουργίες. Και να έχει και χαμηλό κόστος λειτουργίας.
Θέλει τους σωστούς ανθρώπους. Δεν είναι ένας. Η εταιρεία να έχει την κουλτούρα,  να υπάρχει ξεκάθαρη στρατηγική τοποθέτηση.
Είναι και ζήτημα κουλτούρας αλλά σε πρώτη φάση είναι ζήτημα στρατηγικής.
Είναι αρρηκτά διστακτικές οι ελληνικές εταιρείες. Σου λέει αν θα επενδύσω σε αυτό πρέπει να είμαι σίγουρος 100%.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θέλει πιο γρήγορο τρόπο, να συνδυάσεις, να πειραματιστείς.
Ο επιχειρηματίας θα πρέπει να είναι πιο ανοιχτός, να δει ότι αν δεν υπάρχουν κάποια πράγματα θα μείνει εκτός αγοράς».
 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης