Τελευταία Νέα
Gun Room

«Σιγασμένα πιστόλια» - Από την ταινία ASSASSINS

tags :
«Σιγασμένα πιστόλια» - Από την ταινία ASSASSINS
Η ταινία είναι χαρακτηριστική των περιπετειών της εποχής εκείνης με ελάχιστη προσπάθεια για ρεαλισμό και εξαιρετικά κακή απεικόνιση χειρισμού όπλων
Σχετικά Άρθρα

To “Assassins” είναι μια ταινία του σκηνοθέτη Richard Donner (που γύρισε και το “Φονικό Όπλο”) από το 1995. Ένας βαριεστημένος Sylvester Stallone (μάλλον σε ένα “διάλλειμα” μεταξύ των ταινιών ΡΑΜΠΟ), ο ανερχόμενος “λατίνος εραστής” Antonio Banderas (που ισορροπεί μεταξύ χαρακτήρα του Αλμοδοβάρ και ψυχωτικού δολοφόνου) και η “άχρωμη” Julianne Moore, προσπαθούν να γεμίσουν τις δύο ώρες του έργου και τα κενά της υπόθεσης.
Σύμφωνα με το σενάριο, ο κορυφαίος επαγγελματίας εκτελεστής Stallone αναλαμβάνει να σκοτώσει μια χάκερ υπολογιστών (τη Moore), ως τελευταίο συμβόλαιο πριν αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Κατά τη διάρκεια ανακαλύπτει πως ένας ημιπαράφρων, ανερχόμενος “συνάδελφος” (o Banderas) έχει πληρωθεί για να αποσύρει από την κυκλοφορία τη Moore αλλά και τον ίδιο. Η περιπέτεια εκτυλίσσεται με μοχλό τη μανία του νεαρού Banderas να αποδείξει ότι είναι ικανότερος από τον ώριμο αντίπαλο, για τον οποίο τρέφει μια αρρωστημένη εμμονή. Κατά τη διάρκεια της αναμέτρησης τους αναφέρει πως άρχισε να χρησιμοποιεί το σιγασμένο Ruger ως όπλο του, όταν έμαθε ότι ο χαρακτήρας του Stallone το χρησιμοποιούσε επίσης. To θρίλερ εκτυλίσσεται ως μια σειρά από προδοσίες, με τους πρώην εργοδότες του Stallone να τον θέλουν νεκρό και τον ίδιο να αποκτά συνείδηση, διασώζωντας τη Moore.
Η ταινία είναι χαρακτηριστική των περιπετειών της εποχής εκείνης με ελάχιστη προσπάθεια για ρεαλισμό και εξαιρετικά κακή απεικόνιση χειρισμού όπλων. Όλοι ανεξαιρέτως οι κύριοι χαρακτήρες έχουν μονίμως τα δάκτυλα τους πάνω στις σκανδάλες (θα περίμενε κανείς πως “επαγγελματίες” θα ήταν προσεκτικότεροι) και ελάχιστες φορές ασχολούνται με τη σκόπευση ή την επαναγέμιση.
Θα είχε μείνει στη λήθη, αν δεν περιείχε το Ruger που χρησιμοποιούν οι δύο πρωταγωνιστές.
2_4_1.jpg

Αλλαγή καριέρας

Οι υποτιθέμενοι εκτελεστές χρησιμοποιύν δύο πιστόλια RUGER Mk2 διαμετρήματος. Αποτελούν εξέλιξη του αρχικού Standard Mk1, του πρώτου όπλου που κατασκεύασε η αμερικανική εταιρεία το 1949. Παραμένει ακόμη σε παραγωγή εξελιγμένο πλέον ως Μκ4. Το βασικό σχέδιο παραμένει το ίδιο και είναι δανεισμένο από το ιαπωνικό Nambu του Β’ παγκοσμίου πολέμου. Είναι ένα όπλο διαμετρήματος .22 Long Rifle που λειτουργεί με την απλή οπισθοδρόμηση του κλείστρου. Ένας κυλινδρικός κορμός περιλαμβάνει την κάνη, το κλείστρο με τον επικρουστήρα και το επανατατικό ελατήριο και τον εξωστήρα. Ένας εγκάρσιος πίρος συνδέει αυτό το συγκρότημα με τη λαβή που περιλαμβάνει το μηχανισμό πυροδότησης και το κανάλι του γεμιστήρος. Η τροφοδοσία γίνεται από ένα γεμιστήρα μονής στήλης που χωρά 10 φυσίγγια .22. Το μάνταλο που το συγκρατεί ακολουθεί το “ευρωπαϊκό πρότυπο” δηλαδή βρίσκεται στο κάτω μέρος της λαβής, όπως στα περισσότερα ευρωπαϊκά πιστόλια του προηγούμενου αιώνα. Ο σχεδιαστής William Ruger (Γουίλιαμ Ρούγκερ) έδωσε ηθελημένα το σχήμα του γερμανικού Ρ.08 Luger στο πιστόλι του, λανσάροντας το ως ένα οικονομικό όπλο σκοποβολής και ψυχαγωγίας.
3_4_1.jpg

Παράξενη επιλογή

Η χρήση πιστολιών . 22 LR προβάλλεται στην ταινία ως δείγμα υψηλού επαγγελματισμού και αποτελεσματικότητας. Η πραγματικότητα απέχει αρκετά.
Υπάρχουν παραδείγματα πιστολιών τέτοιου διαμετρήματος, όπως τα σιγασμένα Beretta 71 που υποτίθεται ότι χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν οι ισραηλινοί πράκτορες. Η επιλογή αυτή όμως βασίστηκε στο μικρό όγκο και βάρος τους. Τα Ruger Mk2 δε διαθέτουν ανάλογα χαρακτηριστικά.
Αυτά που εμφανίζονται στο “Assassins, αν ήταν λειτουργικά όπλα θα έπρεπε να έχουν υποστεί σημαντική μετατροπή. Η κάνη όφειλε να κοπεί από τα 10,5 ή 15 εκατοστά σε ένα μήκος 6-7 εκατοστών. Αυτή η διαδικασία απαιτεί τορνίρισμα της κάνης στο επιθυμητό μήκος και στη συνέχεια δημιουργία σπειρώματος στο άκρο για το βίδωμα του σιγαστήρα. Ο σιγαστήρας υποθετικά αποτελείται από ένα εξωτερικό σωλήνα (ο οποίος βιδώνεται στην κάνη) και μια σειρά από μεταλλικά διαφράγματα που περιορίζουν την ταχύτητα των εκτεινόμενων αερίων.
Το κόψιμο της κάνης δημιουργεί δύο τεχνικά προβλήματα. Αρχικά θυσιάζει την αξιοπιστία  του όπλου, αφού η πίεση που σπρώχνει το κλείστρο προς τα πίσω μειώνεται. Οι χρήστες θα πρέπει να ταιριάξουν συγκεκριμένες γομώσεις, με αρκετή ισχύ για να δουλεύει ο μηχανισμός. Σε δεύτερη φάση, η κοντή κάνη παράγει  λιγότερη ενέργεια και άρα περιορισμένη αποτελεσματικότητα επί του στόχου.
Στο νομικό μέρος, αυτή η διαδικασία -χωρίς προηγούμενη έγκριση από τις εποπτικές αρχές- και την ταυτοποίηση του κατόχου είναι κακούργημα στις ΗΠΑ. Οπότε, οι οπλουργοί της παραγωγής, απλώς  πρόσθεσαν ένα κενό σωλήνα γύρω από την υφιστάμενη κάνη. Ένα απλό στόχαστρο από λειόκανο τοποθετήθηκε στη θέση της αυθεντικής ακίδας. Αφού τα όπλα θα έβαλλαν μόνο αβολίδωτα φυσίγγια για τα γυρίσματα, πιθανότατα οι κάνες βουλώθηκαν (έστω και προσωρινά), ώστε να γίνεται η επιστροφή του κλείστρου.
Τέλος τα όπλα βάφτηκαν μαύρα και υφασμάτινη ταινία τυλίχτηκε γύρω από τις λαβές, ως μια πρόχειρη τροποποίηση που θα έκαναν οι χαρακτήρες για να μη γλιστρούν οι παλάμες τους.
4_3_1.jpg

Ο “μύθος” των σιγαστήρων

Στην ταινία, τα όπλα υποτίθεται ότι είναι σχεδόν αθόρυβα, λόγω των σιγαστήρων. Αυτό ισχύει εν μέρει, καθώς το μικρό φυσίγγιο .22 LR παράγει μικρό όγκο καυσαερίων και μπορεί να σιγαστεί εύκολα. Με την προσθήκη ειδικών διατάξεων στο στόμιο της κάνης, ο  θόρυβος  πέφτει σε  επίπεδα ασφαλή για την ακοή του χειριστή. Αλλά η μείωση που δείχνει η “μαγεία του Χόλυγουντ” είναι ανέφικτη. Οι σκηνές δίνουν την εντύπωση πως οι βολές δε γίνονται αντιληπτές σε ακτίνα λίγων μέτρων από την κάνη και δε μπορεί να εντοπιστεί η πηγή τους.
Στην πραγματικότητα, η χρήση σιγαστήρων σε εγκληματικές ενέργειες είναι στατιστικά ανύπαρκτη. Διεθνώς τέτοιες συσκευές χρησιμοποιούνται κυρίως στη σκοποβολή, όπου διευκολύνουν την εκπαίδευση χωρίς το στρες και τη δυσάρεστη εμπειρία που προκαλεί ο θόρυβους σε μαθητευόμενους αθλητές. Επίσης στη θήρα, όπου προστατεύουν την ακοή των κυνηγών και δε τρομάζουν την πανίδα στην ευρύτερη περιοχή των κυνηγότοπων.
Δυστυχώς όμως, η στρεβλή εικόνα που προβάλλει το Χόλυγουντ και τα μίντια έχει δαιμονοποιήσει ένα χρήσιμο παρελκόμενο των πυροβόλων όπλων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης