Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο «άτυχος» Holterman της Reggeborgh «μπροστινός» στην άλωση της Ελλάκτωρ και ο ρόλος Περιστέρη

Ο «άτυχος» Holterman της Reggeborgh «μπροστινός» στην άλωση της Ελλάκτωρ και ο ρόλος Περιστέρη
Αν εμφανιστεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού και διαλευκάνει το νέο καρτέλ της κατασκευαστικής αγοράς, οι συνέπειες θα είναι δραματικές μόλις αποκαλύψουμε ένα επιπλέον κρίσιμο χαρτί που θα κάνει πάταγο
Σχετικά Άρθρα

Μεγαλύτερες συνέπειες από τις αρχικές εκτιμήσεις, φαίνεται να έχει η αποκάλυψη του bankingnews (ΒΝ) για υπέρβαση του ορίου 33% επειδή δεν είχε συνυπολογιστεί το χαρτοφυλάκιο ιδίων μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Τώρα όλα δείχνουν διαφορετικά καθώς επικεφαλής της άλωσης της Ελλάκτωρ ανέλαβε ο ιθύνων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης που χρηματοδότησε και καθοδήγησε τον ολλανδό ο οποίος πρακτικά περιορίζεται σε ρόλο μπροστινού!

Το λάθος του ισχυρού άνδρα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ότι το ποσοστό του ξεπέρασε το 33%, είχε ως αποτέλεσμα την αναγνώριση του λάθους αμέσως αλλά την καθυστερημένη διόρθωσή του.
Οι επιπλέον μετοχές, ανακοίνωσε ομολογώντας το «λάθος», θα πωληθούν μέχρι τις 24 Μαρτίου.
Γιατί μετατίθεται η θεραπεία του αναγνωρισμένου λάθους;
Γιατί ανακοινώθηκε η «άσχετη» ημερομηνία 24 Μαρτίου;
Γιατί δεν ειπώθηκε το φυσιολογικό ότι οι μετοχές θα πωληθούν πχ έως το τέλος Φεβρουαρίου;

Επειδή δεσμεύεται από άλλες συμφωνίες.

Ακριβώς πριν από ένα χρόνο, στις 24 Μαρτίου, η Reggeborgh πώλησε τις περισσότερες μετοχές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον Γ. Περιστέρη και την ίδια μέρα έγινε γνωστό ότι η Roadis αποχωρεί από την κοινοπραξία της Ελλάκτωρ που διεκδικούσε την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού που τελικά ανατέθηκε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Κανείς δεν θα πλήρωνε τέτοιο τίμημα χωρίς την σιγουριά ότι θα αναλάβει ένα έργο όπως η Εγνατία.
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μάθει η επενδυτική κοινότητα ποιες ήταν οι συμφωνίες που είναι ακόμα μυστικές.
Τι εμποδίζει την πώληση μετοχών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τον Γ. Περιστέρη πριν από τις 24 Μαρτίου; Μήπως έχει αναλάβει δεσμεύσεις έναντι του ολλανδού πωλητή;


Είναι γνωστό σήμερα ότι η Reggeborgh, τα συνεταιράκια της Atlas, προφανώς και τα πακέτα μετοχών που είχαν κρυφτεί στην Astro Bank και την Barclay’s, επένδυσαν στην Ελλάκτωρ όσα «κέρδισαν» από την επένδυσή τους στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Παραμένει εντυπωσιακό, ίσως μοναδική επιτυχία στα παγκόσμια χρονικά, το γεγονός ότι ένα μεγάλο πακέτο μετοχών πωλήθηκε με premium 20% σε σχέση με την τρέχουσα τιμή.
Στις συναλλαγές, φαίνεται οι υπόλοιποι είναι κορόιδα και δέχονται discount από την χρηματιστηριακή τιμή για να πωλήσουν μεγάλο πακέτο.

Μάλλον πρέπει να λυπηθούμε τον ατσίδα Χένρι Χόλντερμαν της Reggeborgh που εκτός από το γεγονός ότι πούλησε ακριβά, όλα τα άλλα του πήγαν… στραβά.
Η εταιρία που απέκτησε έχασε όλα τα μεγάλα έργα προς όφελος της εταιρίας από την οποία αποχώρησε.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα σε λίγους μήνες από την αποχώρηση του… γκαντέμη ολλανδού
αύξησε το ανεκτέλεστο έργο κατά 4 δισ. ευρώ.
Αντίθετα η Ελλάκτωρ δεν κατάφερε να πάρει κανένα σημαντικό έργο ενώ παρά την αύξηση κεφαλαίου, δεν μπόρεσε να εξομαλύνει τις σχέσεις της με τις συστημικές τράπεζες και εξακολουθεί να δυσκολεύεται να εκδώσει εγγυητικές.

Στον κατάλογο των παραδοξοτήτων να προσθέσουμε ότι στην Ελλάκτωρ διορίστηκε διοίκηση επιλογής του Γ. Περιστέρη η οποία «κατάφερε» να μη συμμετάσχει στον διαγωνισμό της Εγνατίας να μη συμμετάσχει στους περισσότερους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ με αποτέλεσμα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να πάρει 2 από τα 4 έργα που δημοπρατήθηκαν.

Πρόσφατα ξεπέρασε και τον εαυτόν της, με την περίεργη διαχείριση του χιονιά και της Αττικής οδού, με αποτέλεσμα σχεδόν να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να μη συμμετάσχει στο αναμενόμενο διαγωνισμό για την Αττική οδό.
Στο δε μεγάλο οδικό άξονα της Κρήτης, ΒΟΑΚ στο πρώτο τμήμα που δημοπρατήθηκε υπέβαλε προσφορά ένας μόνο διαγωνιζόμενος και αυτός είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΑΚΤΩΡ.

Βέβαια ο Χόλντερμαν μέσα στις πολλαπλές ατυχίες του, αποδεικνύεται τυχερός σε ένα σημείο.
Η έρευνα του Β.Ν. αποκάλυψε ότι η Reggeborgh όταν είχε το 32% της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε υποχρέωση να κάνει δημόσια πρόταση γιατί το ποσοστό ίδιων μετόχων της εταιρείας ξεπερνούσε το 5% και άρα η Reggeborgh ήλεγχε δικαιώματα ψήφου μεγαλύτερα του 33%.

Σε έναν κανονικό κόσμο, η αποκάλυψη θα επέτρεπε την ανάκτηση ενός σοβαρού μέρους της υπεραξίας που απέκτησε ο Ολλανδός αποχωρώντας.
Είπαμε ο Χόλντερμαν είναι τυχερός στο σημείο αυτό και ο Γ. Περιστέρης δεν διεκδικεί τίποτα από τον παλιό συνέταιρο.
Ίσως επειδή λειτουργούν μαζί στο πρότζεκτ άλωσης της Ελλάκτωρ, ενίσχυσης των δραστηριοτήτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την διαμόρφωση του νέου τοπίου στην κατασκευαστική αγορά με την υψηλή επιστασία του Γ. Περιστέρη που φαίνεται να έχει ρόλο χρηματοδότη και καθοδηγητή.

Το έργο αυτό θα έχει happy end όπως συνήθως οι σαπουνόπερες;
Μάλλον όχι καθώς μπορεί να έχει απρόβλεπτη και δραματική κατάληξη.
Αν εμφανιστεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού και διαλευκάνει το νέο καρτέλ της κατασκευαστικής αγοράς, οι συνέπειες θα είναι δραματικές μόλις αποκαλύψουμε ένα επιπλέον κρίσιμο χαρτί που θα κάνει πάταγο.
Για «τυχερούς» και «άτυχους».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης