Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ανοδικά οι οnline πωλήσεις τροφίμων στην Ελλάδα - Χαμηλές πτήσεις για το eshop της Metro

Ανοδικά οι οnline πωλήσεις τροφίμων στην Ελλάδα - Χαμηλές πτήσεις για το eshop της Metro
Οι συνολικές online πωλήσεις έφθασαν στα 28,5 εκατ. το 2018
Mπορεί το 2018, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα άγγιξαν τα 28,5 εκατ., σημειώνοντας αύξηση κατά 47,5% σε σχέση με το 2017, ωστόσο η εικόνα αυτή δεν αφορά το σύνολο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Μείωση τζίρου, εμφάνισε το ηλεκτρονικό κατάστημα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Metro (NET SPIRIT) καθώς σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, ο τζίρος της υποχώρησε πέρυσι κατά 18,78% στα 2,386 εκατ. ευρώ, λόγω της οικονομικής ύφεσης και του ανταγωνισμού που υφίσταται ο χώρος στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία, όπως αναφέρει στις οικονομικές της καταστάσεις. Τα μικτά αποτελέσματα μειώθηκαν κατά 36,27% σε 387.475 ευρώ ενώ οι ζημιές υποχώρησαν στα 357.519 ευρώ από ζημιές 561.226 ευρώ το 2017. Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση της εταιρείας εστιάζει στην ανάπτυξη των πωλήσεων της σε νέες αγορές.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο τζίρος που κατέγραψαν οι online πωλήσεις των σουπερμάρκετ το 2018 αποτελεί μικρό μόνο μερίδιο σε σύγκριση με το συνολικό τζίρο του οργανωμένου και μη λιανεμπορίου τροφίμων. Ωστόσο, οι ρυθμοί ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων δείχνουν τη δυναμική του συγκεκριμένου καναλιού. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη ότι διείσδυση του online καναλιού στα σουπερμάρκετ είναι κάτω από το 1% στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, στην Ιταλία αποτελεί το 1% της συνολικής αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων, στην Ισπανία το 2%, στην Ολλανδία το 3%, στις ΗΠΑ το 4%, ενώ στην Ιαπωνία αντιστοιχεί στο 5% του συνολικού τζίρου, στη Γαλλία στο 6%, στην Κίνα στο 7% και στη Μεγάλη Βρετανία στο 8%.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο βασικός λόγος που κάνει τους Έλληνες να στρέφονται στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ είναι η εξοικονόμηση χρόνου και ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων που μπορεί να μην διατίθενται σε συνoικιακά σούπερ μάρκετ.
Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών μέσω και φανατικοί e-shoppers, καθώς και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι προς το παρόν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα εξυπηρετούν μόνο μεγάλα αστικά κέντρα και λιγότερο την επαρχία.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, 1 στους 5 καταναλωτές έχει δοκιμάσει τις online αγορές για κάποιο προϊόν σούπερ μάρκετ το 2017 και το 5% των καταναλωτών δηλώνουν ότι προτιμούν να κάνουν τις εβδομαδιαίες τους αγορές από online σουπερμάρκετ. Το ποσοστό αυτό παρότι φαίνεται μικρό, είναι πρώτη φορά που καταγράφεται και προσφέρει τη βάση για την αναπτυξιακή προοπτική των online αγορών.
Τα προϊόντα που επιλέγουν να αγοράσουν πλέον οι καταναλωτές από online σούπερ μάρκετ αρχίζουν είναι κυρίως τρόφιμα και ποτά και δευτερευόντως καθαριστικά και προϊόντα βρεφικής φροντίδας καθώς και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής (5%)
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο «καλάθι» στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλό στα 88,5 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), στοιχείο που δείχνει ότι οι αγορές αφορούν κυρίως τις εβδομαδιαίες αγορές του νοικοκυριού.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης