Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Το παρασκήνιο της διεκδίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Ποια σχήματα ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό

Το παρασκήνιο της διεκδίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Ποια σχήματα ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό
Δωρεάν τους θέλουν οι Αυστριακοί
Στην  μάχη για την απόκτηση των ελληνικών σιδηροδρόμων, ρίχνονται Κινέζοι, Ρώσοι, Αμερικανοί αλλά και Αυστριακοί, επενδυτές η ιδιωτικοποίηση των οποίων έχει προγραμματιστεί για τον προσεχή φθινόπωρο.
Ετσι την στιγμή που οι Κινέζοι (Cosco) και οι Ρώσοι (RDZ) έχουν κάνει γνωστή την πρόθεση τους και αναζητούν τρόπους για να διεκδικήσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο, μία εταιρία αμερικανικών συμφερόντων μπαίνει σφήνα στα σχέδια τους.
Πρόκειται για την εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Watco Companies, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μικρών αποστάσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με 32 θυγατρικές εταιρείες σιδηροδρόμων σε ΗΠΑ και Καναδά και δύο τερματικούς λιμενικούς σταθμούς στον κόλπο του Μεξικού και έναν στην Αυστραλία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αμερικανοί έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό προχωρώντας σε συμφωνία με τη ρουμανική ιδιωτική εταιρεία Grup Fevoriar Roman, το ενδιαφέρον της οποία το τελευταίο διάστημα είχε ατονήσει.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Watco προτίθεται να κατέβει από κοινού με την ρουμανική Grup Fevoriar Roman κατέχοντας το πλειοψηφικό πακέτο του σχήματος (67%).
Ζωηρό παραμένει και το ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων RDZ που συμμετέχουν στον διαγωνισμό με τη ΓΕΚ Τέρνα, παρά τα σενάρια που τους ήθελαν να υπαναχωρούν από την διεκδίκηση. 
Επίσης και οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους... δωρεάν.
Όπως δήλωσε προσφάτως ο πρόεδρος τους Κρίστιαν Κερν, σε συνέντευξή του στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend αποκλείει ήδη εκ των προτέρων την καταβολή ενός αντιτίμου.
«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση  ΤΡΑΙΝΟΣΕ,  τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου», κατέστησε σαφές ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων.
Την ίδια στιγμή η προσπάθεια «συμμαζέματος» των οικονομικών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να αποδίδει καρπούς.
Η χρήση του 2014 έκλεισε με άνοδο κύκλου εργασιών της τάξης του 10% και διαμορφώθηκε στα 150 εκατ ευρώ, ενώ η κερδοφορία σημείωσε αύξηση της τάξης του 30% και ανήλθε στα 3 εκατ ευρώ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης