Η Μάλτα, η οποία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά νηολόγια παγκοσμίως, διαδραματίζει ενεργό ρόλο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο
Απρόσμενη εμπλοκή σημειώθηκε στον 18ο γύρο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Μάλτα προχώρησε σε αναστολή της διαδικασίας, εκφράζοντας σοβαρές ανησυχίες για πιθανές συνέπειες στον δικό της ναυτιλιακό τομέα.
Οι αρχές της χώρας φοβούνται ότι τα προτεινόμενα μέτρα, και ιδιαίτερα η μείωση του ανώτατου ορίου τιμής για τους ρωσικούς ενεργειακούς πόρους, ενδέχεται να πλήξουν αρνητικά τις δραστηριότητες των πλοίων που φέρουν τη σημαία της Μάλτας. Ένα σημαντικό μέρος του στόλου αυτού ασχολείται με τη μεταφορά πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Times of Malta.
Η Μάλτα, η οποία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά νηολόγια παγκοσμίως, διαδραματίζει ενεργό ρόλο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο. Η οικονομία της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα που προέρχονται από τη ναυτιλία και την καταχώριση πλοίων.
Για τον λόγο αυτό, η χώρα ζητά την αναθεώρηση και απλοποίηση του προτεινόμενου μηχανισμού ανώτατου ορίου τιμών, εκφράζοντας τον φόβο ότι ενδεχόμενη εφαρμογή του θα οδηγήσει σε απώλεια ανταγωνιστικότητας για τον μαλτέζικο στόλο και σε μεταφορά των πλοίων προς άλλες δικαιοδοσίες.
Αν και η Βαλέτα δεν τάσσεται επισήμως κατά της αρχής επιβολής ανώτατου ορίου τιμών, εκφράζει έντονες ανησυχίες για την έλλειψη συντονισμένης δράσης από τις χώρες της G7. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το ίδιο δημοσίευμα, σε αντίθεση με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, τα οποία δεσμεύονται νομικά να εφαρμόσουν το καθεστώς κυρώσεων, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη αναλάβει αντίστοιχες νομικές υποχρεώσεις. Αυτό, κατά τις ίδιες πηγές, δημιουργεί συνθήκες άνισου ανταγωνισμού στην παγκόσμια αγορά ενέργειας.
Τον περασμένο Μάιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε, στο πλαίσιο νέου πακέτου κυρώσεων, τη μείωση του ισχύοντος ανώτατου ορίου τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο από τα 60 δολάρια στα 45 δολάρια ανά βαρέλι.
Ωστόσο, η πρόταση αυτή συνάντησε αντιδράσεις από αρκετά κράτη-μέλη της ΕΕ: η Σλοβακία και η Ουγγαρία τάχθηκαν κατά της υιοθέτησής της, ενώ η Εσθονία απείλησε με βέτο αν δεν μειωνόταν περαιτέρω το προτεινόμενο επίπεδο.
Η διαδικασία συμφωνίας για τις κυρώσεις παραμένει, επομένως, μπλοκαρισμένη εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που καταδεικνύει τις συνεχιζόμενες διαφωνίες ανάμεσα στα κράτη-μέλη όσον αφορά την οικονομική πίεση προς τη Ρωσία, ιδιαίτερα σε τομείς όπου οι συνέπειες των μέτρων παραμένουν ασαφείς.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ρώσος αναπληρωτής πρωθυπουργός Alexander Novak δήλωσε στις 19 Ιουνίου ότι η μείωση των ανώτατων ορίων τιμής από τους Ευρωπαίους, «ακόμη και στο μηδέν», δεν θα επηρεάσει τις ρωσικές εξαγωγές, καθώς οι προμήθειες συνεχίζονται παρακάμπτοντας τους δυτικούς περιορισμούς.
www.bankingnews.gr
Οι αρχές της χώρας φοβούνται ότι τα προτεινόμενα μέτρα, και ιδιαίτερα η μείωση του ανώτατου ορίου τιμής για τους ρωσικούς ενεργειακούς πόρους, ενδέχεται να πλήξουν αρνητικά τις δραστηριότητες των πλοίων που φέρουν τη σημαία της Μάλτας. Ένα σημαντικό μέρος του στόλου αυτού ασχολείται με τη μεταφορά πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Times of Malta.
Η Μάλτα, η οποία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά νηολόγια παγκοσμίως, διαδραματίζει ενεργό ρόλο στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο. Η οικονομία της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα που προέρχονται από τη ναυτιλία και την καταχώριση πλοίων.
Για τον λόγο αυτό, η χώρα ζητά την αναθεώρηση και απλοποίηση του προτεινόμενου μηχανισμού ανώτατου ορίου τιμών, εκφράζοντας τον φόβο ότι ενδεχόμενη εφαρμογή του θα οδηγήσει σε απώλεια ανταγωνιστικότητας για τον μαλτέζικο στόλο και σε μεταφορά των πλοίων προς άλλες δικαιοδοσίες.
Αν και η Βαλέτα δεν τάσσεται επισήμως κατά της αρχής επιβολής ανώτατου ορίου τιμών, εκφράζει έντονες ανησυχίες για την έλλειψη συντονισμένης δράσης από τις χώρες της G7. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το ίδιο δημοσίευμα, σε αντίθεση με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, τα οποία δεσμεύονται νομικά να εφαρμόσουν το καθεστώς κυρώσεων, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη αναλάβει αντίστοιχες νομικές υποχρεώσεις. Αυτό, κατά τις ίδιες πηγές, δημιουργεί συνθήκες άνισου ανταγωνισμού στην παγκόσμια αγορά ενέργειας.
Τον περασμένο Μάιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε, στο πλαίσιο νέου πακέτου κυρώσεων, τη μείωση του ισχύοντος ανώτατου ορίου τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο από τα 60 δολάρια στα 45 δολάρια ανά βαρέλι.
Ωστόσο, η πρόταση αυτή συνάντησε αντιδράσεις από αρκετά κράτη-μέλη της ΕΕ: η Σλοβακία και η Ουγγαρία τάχθηκαν κατά της υιοθέτησής της, ενώ η Εσθονία απείλησε με βέτο αν δεν μειωνόταν περαιτέρω το προτεινόμενο επίπεδο.
Η διαδικασία συμφωνίας για τις κυρώσεις παραμένει, επομένως, μπλοκαρισμένη εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που καταδεικνύει τις συνεχιζόμενες διαφωνίες ανάμεσα στα κράτη-μέλη όσον αφορά την οικονομική πίεση προς τη Ρωσία, ιδιαίτερα σε τομείς όπου οι συνέπειες των μέτρων παραμένουν ασαφείς.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ρώσος αναπληρωτής πρωθυπουργός Alexander Novak δήλωσε στις 19 Ιουνίου ότι η μείωση των ανώτατων ορίων τιμής από τους Ευρωπαίους, «ακόμη και στο μηδέν», δεν θα επηρεάσει τις ρωσικές εξαγωγές, καθώς οι προμήθειες συνεχίζονται παρακάμπτοντας τους δυτικούς περιορισμούς.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών