Με αυτονομία έως 642 χιλιόμετρα, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα και επαγωγική φόρτιση χωρίς καλώδιο, η νέα ηλεκτρική Cayenne υπόσχεται να αλλάξει τους κανόνες στην κατηγορία των μεγάλων SUV.
Η Porsche παρουσιάζει τη νέα Cayenne Electric, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα και φέρνει ριζικές αλλαγές σε επίπεδο τεχνολογίας, επιδόσεων και σχεδίασης. Πρόκειται για την τρίτη εξηλεκτρισμένη πρόταση της μάρκας, μετά την Taycan και την Macan Electric, και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά συστήματα. Η κορυφαία Cayenne Turbo Electric αποδίδει έως 1.156 ίππους και 1.500 Nm ροπής, επιτρέποντάς του να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 km/h. Η βασική έκδοση αποδίδει 408 ίππους με αυτονομία έως 642 χιλιόμετρα κατά WLTP, ενώ η Turbo φτάνει τα 623 χιλιόμετρα. Στο μηχανολογικό σκέλος, χρησιμοποιούνται δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη με εξελιγμένη ψύξη και σύστημα ανάκτησης ενέργειας έως 600 kW, ισχύς αντίστοιχη με αυτή της Porsche στη Formula E. Το σύστημα μετάδοσης είναι διπλού μειωτήρα, αλλά χωρίς παραδοσιακές σχέσεις, ενώ η νέα πλατφόρμα PPE επιτρέπει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα οδήγησης, όπως τετραδιεύθυνση, κεραμικά φρένα, ενεργή ανάρτηση Active Ride και δυνατότητες εκτός δρόμου. Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν μια νέα μπαταρία 113 kWh, με ενεργή ψύξη τόσο από πάνω όσο και από κάτω, στοιχείο που βοηθάει στη διατήρηση υψηλών αποδόσεων για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η φόρτιση γίνεται σε υποδομές 800 Volt με μέγιστη ισχύ έως 400 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 10% έως 80% σε λιγότερο από 16 λεπτά. Χάρη στην έξυπνη διαχείριση θερμοκρασίας, η μέγιστη απόδοση φόρτισης επιτυγχάνεται ήδη από τους 15°C, ενώ εντυπωσιακό είναι και το επαγωγικό σύστημα φόρτισης που λειτουργεί χωρίς καλώδιο, μέσω ειδικής πλάκας στο δάπεδο του γκαράζ (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών