Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Γιατί σχεδόν κανένα αυτοκίνητο δεν «πετυχαίνει» την εργοστασιακή του κατανάλωση;

tags :
Γιατί σχεδόν κανένα αυτοκίνητο δεν «πετυχαίνει» την εργοστασιακή του κατανάλωση;
Η εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης με βάση το WLTP μπορεί να λειτουργεί ως μέτρο σύγκρισης, όμως απέχει συστηματικά από αυτό που βλέπουμε στο trip computer. Και υπάρχει εξήγηση για αυτό.
Όταν διαλέγουμε ένα αυτοκίνητο, η κατανάλωση καυσίμου είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που μπαίνουν στη ζυγαριά, ανεξαρτήτως τεχνολογίας: είτε πρόκειται για βενζίνη, diesel, υβριδικό ή ηλεκτρικό μοντέλο, ο υποψήφιος αγοραστής κοιτάζει την εργοστασιακή κατανάλωση πριν πάρει την τελική του απόφαση. Ωστόσο, στην καθημερινότητα, οι περισσότεροι οδηγοί διαπιστώνουν ότι η πραγματική κατανάλωση είναι συστηματικά υψηλότερη από την τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Και αυτό δεν οφείλεται ούτε σε τεχνικό πρόβλημα, ούτε σε αδυναμία του οδηγού. Οφείλεται στη φύση της διαδικασίας μέτρησης, η οποία βασίζεται στο πρωτόκολλο WLTP (Worldwide Harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure). Το WLTP ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2017… …και έχει σχεδιαστεί ώστε να παρέχει πιο ρεαλιστικές ενδείξεις κατανάλωσης και εκπομπών CO₂. Αντικατέστησε το παλαιότερο και θεωρητικά πιο αισιόδοξο πρότυπο, ενσωματώνοντας πιο απαιτητικά σενάρια οδήγησης, μεγαλύτερες ταχύτητες, εντονότερες επιταχύνσεις, καθώς και επιπλέον παράγοντες όπως το βάρος, τα ελαστικά και ο προαιρετικός εξοπλισμός. Παρά τις βελτιώσεις, ο κύκλος μέτρησης κατά WLTP εξακολουθεί να πραγματοποιείται σε εργαστηριακές συνθήκες και σε ελεγχόμενο περιβάλλον θερμοκρασίας και υγρασίας. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα δεν αντιμετωπίζει πραγματικές προκλήσεις, όπως: (διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης