Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν ταχύτητα και απόδοση, αλλά μήπως με τα χρόνια γίνονται «πονοκέφαλος» για τον αγοραστή μεταχειρισμένου;
Ένα από τα σημεία που επανέρχονται συχνά στις συμβουλές αγοράς μεταχειρισμένων είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Οι παρατηρήσεις κυμαίνονται από «τραχύτητα στις αλλαγές», «φθορές» ή και «κοστοβόρες αστοχίες».
Κι όμως, όλο και περισσότερα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με τέτοια κιβώτια ως στάνταρ.
Οπότε, τι ισχύει τελικά;
Ο βασικός λόγος που τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή αφορά στην τεχνολογία τους: λειτουργούν με δύο ανεξάρτητους συμπλέκτες που λειτουργούν εναλλάξ, επιτρέποντας σχεδόν ακαριαίες αλλαγές χωρίς απώλεια δύναμης.
Το σύστημα ελέγχεται από μία μονάδα με υδραυλικά και ηλεκτρονικά μέρη, την αποκαλούμενη Mechatronik, που δίνει τις εντολές μέσα από ένα δίκτυο λεπτών διαύλων λαδιού.
Τα οφέλη είναι γνωστά: υψηλή απόδοση, μειωμένο βάρος και κόστος σε σύγκριση με τις αυτόματες με μετατροπέα ροπής, ενώ προσφέρουν πολύ πιο άμεση ταχύτητα στις αλλαγές σχέσεων από οποιοδήποτε άλλο αυτόματο.
Επιπλέον, ενσωματώνονται ευκολότερα σε εξηλεκτρισμένα συστήματα λόγω απλής αρχιτεκτονικής.
Όμως, η αξιοπιστία ήταν για χρόνια αχίλλειος πτέρνα (διαβάστε περισσότερα)
Οι παρατηρήσεις κυμαίνονται από «τραχύτητα στις αλλαγές», «φθορές» ή και «κοστοβόρες αστοχίες».
Κι όμως, όλο και περισσότερα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με τέτοια κιβώτια ως στάνταρ.
Οπότε, τι ισχύει τελικά;
Ο βασικός λόγος που τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή αφορά στην τεχνολογία τους: λειτουργούν με δύο ανεξάρτητους συμπλέκτες που λειτουργούν εναλλάξ, επιτρέποντας σχεδόν ακαριαίες αλλαγές χωρίς απώλεια δύναμης.
Το σύστημα ελέγχεται από μία μονάδα με υδραυλικά και ηλεκτρονικά μέρη, την αποκαλούμενη Mechatronik, που δίνει τις εντολές μέσα από ένα δίκτυο λεπτών διαύλων λαδιού.
Τα οφέλη είναι γνωστά: υψηλή απόδοση, μειωμένο βάρος και κόστος σε σύγκριση με τις αυτόματες με μετατροπέα ροπής, ενώ προσφέρουν πολύ πιο άμεση ταχύτητα στις αλλαγές σχέσεων από οποιοδήποτε άλλο αυτόματο.
Επιπλέον, ενσωματώνονται ευκολότερα σε εξηλεκτρισμένα συστήματα λόγω απλής αρχιτεκτονικής.
Όμως, η αξιοπιστία ήταν για χρόνια αχίλλειος πτέρνα (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών