Παρά τα πλεονεκτήματά τους, οι ηλεκτροκινητήρες που είναι ενσωματωμένοι στους τροχούς δεν έχουν ακόμη βρει τη θέση τους στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό, όμως, ίσως αλλάξει σύντομα.
Ήδη από το 1900, ο Ferdinand Porsche είχε τοποθετήσει ηλεκτροκινητήρες μέσα στους τροχούς του πρώτου του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Εκείνη η πρωτοποριακή ιδέα φαίνεται πως επιστρέφει περισσότερο από έναν αιώνα αργότερα, αν και μέχρι σήμερα παραμένει σε μεγάλο βαθμό… στα χαρτιά.
Ωστόσο, αν και τεχνολογικά ώριμοι, οι in-wheel κινητήρες δεν έχουν περάσει ακόμα στη μαζική παραγωγή.
Από πρακτικής πλευράς, οι ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στους τροχούς (in-wheel hub motors) προσφέρουν μία σειρά πλεονεκτημάτων.
Καταργούν τη μετάδοση (άξονες, διαφορικά, κιβώτια), μειώνουν τις απώλειες ενέργειας και απλοποιούν την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου.
Παράλληλα, απελευθερώνουν χώρο στο πάτωμα ή στον εμπρός/ πίσω άξονα για μεγαλύτερη μπαταρία ή καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού.
Αυτό σημαίνει περισσότερο ωφέλιμο χώρο για επιβάτες ή φορτίο (διαβάστε περισσότερα)
Ήδη από το 1900, ο Ferdinand Porsche είχε τοποθετήσει ηλεκτροκινητήρες μέσα στους τροχούς του πρώτου του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Εκείνη η πρωτοποριακή ιδέα φαίνεται πως επιστρέφει περισσότερο από έναν αιώνα αργότερα, αν και μέχρι σήμερα παραμένει σε μεγάλο βαθμό… στα χαρτιά.
Ωστόσο, αν και τεχνολογικά ώριμοι, οι in-wheel κινητήρες δεν έχουν περάσει ακόμα στη μαζική παραγωγή.
Από πρακτικής πλευράς, οι ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στους τροχούς (in-wheel hub motors) προσφέρουν μία σειρά πλεονεκτημάτων.
Καταργούν τη μετάδοση (άξονες, διαφορικά, κιβώτια), μειώνουν τις απώλειες ενέργειας και απλοποιούν την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου.
Παράλληλα, απελευθερώνουν χώρο στο πάτωμα ή στον εμπρός/ πίσω άξονα για μεγαλύτερη μπαταρία ή καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού.
Αυτό σημαίνει περισσότερο ωφέλιμο χώρο για επιβάτες ή φορτίο (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών