Τελευταία Νέα
Επιχειρηματικά

Greek Exports Conference 2013: Μονόδρομος η ανάπτυξη των εξαγωγών για την επιβίωση της οικονομίας

tags :
Greek Exports Conference 2013: Μονόδρομος η ανάπτυξη των εξαγωγών για την επιβίωση της οικονομίας
Στη δυναμική της εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας, στη δημιουργία μίας εξαγωγικής τράπεζας, στη μείωση της γραφειοκρατίας και στις προσπάθειες που πρέπει να υποστηριχτούν για την ενίσχυση των εξαγωγικών επιχειρήσεων  αναφέρθηκαν οι ομιλητές του Greek Exports Forum 2013, που διοργανώθηκε την Παρασκευή 29 και το Σάββατο 30 Μαρτίου 2013, στο Divani Apollon Palace & Spa στο Καβούρι από την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ), σε συνεργασία με την Ethos Media Α.Ε.
Κοινή συνιστώσα στις απόψεις των καταξιωμένων στελεχών του ιδιωτικού τομέα αλλά και των εκπροσώπων της πολιτείας ήταν ότι βασική προϋπόθεση για την ενίσχυση της θέσης των επιχειρήσεων στη διεθνή αγορά είναι η ύπαρξη καλύτερου συντονισμού στις ενέργειες που γίνονται στο εσωτερικό και η χρήση όλων των χρήσιμων εργαλείων που προσφέρει τόσο ο δημόσιος τομέας μέσω του υπουργείου Εξωτερικών όσο και ο ιδιωτικός, όπως η ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων.
Οι ελληνικές εξαγωγές μπορούν να  αποτελέσουν κινητήριο μοχλό της ελληνικής οικονομίας. Η χώρα μας το 2012 σημείωσε ευρωπαϊκή πρωτιά, καθώς αύξησε κατά 17% την εξαγωγική της δραστηριότητα, η οποία ανήλθε σε 26,7 δις. Χρειάζεται ωστόσο να υπάρξει αλλαγή στο μοντέλο εξαγωγών και να δημιουργηθεί ένα νέο σχήμα που θα στηρίζεται σε δύο πυλώνες: α) ενέργειες στο εσωτερικό και β) οι ενέργειες στο εξωτερικό. Το νέο αυτό σχήμα πρέπει να οδηγεί σε βελτιωμένη αποδοτικότητα, να αξιοποιεί όλους τους φορείς, να εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, να μην αυξάνει τις συνολικές δαπάνες και να συνενώνει συναφείς δραστηριότητες του υπουργείου Εξωτερικών και του Yπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η συμβολή της πολιτείας καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική στην ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών τόσο μέσω των Γραφείων ΟΕΥ, στα οποία τα αιτήματα που κατεγράφησαν το 2012 ήταν κατά 30% αυξημένα και η ικανοποίηση των εξαγωγέων έφτασε το 95%, όσο και μέσω μεταρρυθμίσεων που θα οδηγήσουν στη μείωση της γραφειοκρατίας και την άρση των αντικινήτρων στον κλάδο. Αναμφίβολα ως τροχοπέδη στην εξωστρέφεια λειτουργεί το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σήμερα τράπεζες να εγγυηθούν τις εξαγωγές. Στο πλαίσιο αυτό θα ήταν θετική εξέλιξη η δημιουργία εξαγωγικής τράπεζας που θα προωθεί τις εξαγωγές.
Οι ελληνικές εξαγωγές είναι μονόδρομος για την ελληνική οικονομία και για να αναπτυχθούν θα πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό κάλυψης των πιστώσεων των Ελλήνων εξαγωγέων, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Στόχος της ασφαλιστικής κάλυψης των πιστώσεων είναι να περιοριστεί όσο είναι δυνατόν, αν δεν γίνεται να εξαλειφθεί, η ζημιά του εξαγωγέα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εξωτερικό κανείς δεν εξάγει αν δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη πιστώσεων, όταν στην Ελλάδα οι εξαγωγές είναι ασφαλισμένες μόνο κατά 10%.
Σε ό,τι αφορά στα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μία εξαγωγική εταιρεία, ειπώθηκε από τους ομιλητές, ότι πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις και στα προϊόντα της. Να στηρίζεται στους ανθρώπους της και να μην φοβάται τα ξένα brand names.  Να αξιοποιεί όλα τα εργαλεία που υπάρχουν στη διάθεσή της, όπως είναι η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές μέσω φορέων, επιμελητηρίων, αλλά και να χρησιμοποιεί τις δυνατότητες προώθησης που δίνει το internet και τα social media. Ιδιαίτερα στο διαδίκτυο το προϊόν θα πρέπει πάντα να έχει ταυτότητα ώστε να μπαίνει σε μία κατηγορία που ψάχνουν οι πελάτες.    
Τέλος στους παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις εξαγωγές αναφέρθηκαν διεθνείς αγοραστές, οι οποίοι τόνισαν ότι η επιτυχία ενός προϊόντος έγκειται στην πορεία του μετά την εξαγωγή, τη δημιουργία brand, την επαγγελματική κουλτούρα και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στις τοπικές αγορές.  
Στα πλαίσια των Greek Exports Β2Β Meetings 2013 δόθηκε η δυνατότητα σε Έλληνες παραγωγούς και ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν προσωπικές συναντήσεις με διεθνείς Αγοραστές (Buyers) ελληνικών προϊόντων. Οι συναντήσεις ήταν εξατομικευμένες και είχαν προγραμματιστεί από τους διοργανωτές.
Κορύφωση του θεσμού Greek Exports Forum αποτέλεσε η τελετή απονομής των βραβείων Greek Exports Awards 2013, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ μετά το συνέδριο.
Την τελετή απονομής των βραβείων παρουσίασε το γνωστό δημοσιογραφικό δίδυμο του ΣΚΑΪ Νίκος Ανδρίτσος και Νίκος Υποφάντης, ενώ μεταξύ των συμμετεχόντων συγκαταλέγεται η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και εκπρόσωποι θεσμικών φορέων.
Το κορυφαίο εξαγωγικό βραβείο “IASON 2013: Premier Greek Exports Award” απένειμε στην εταιρεία ΧΑΛΚΟΡ Α.Ε. ο κ. Νότης Μηταράκης, Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, ως εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, παρουσιάζοντας κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του έναν απ’ τους  κύριους στόχους της κυβέρνησης  ο οποίος  είναι  «οι εξαγωγές να αποτελούν το 2015 το 17% του ΑΕΠ». Εννέα ακόμη βραβεία απονεμήθηκαν σε 26 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης