Συγκεκριμένα, το συμβόλαιο χρυσού σημείωσε απώλειες 4%, διαμορφούμενο στα 3.983 δολάρια ανά ουγγιά
Ο χρυσός βρίσκεται υπό έντονες πιέσεις στις διεθνείς αγορές, με την τιμή του πολύτιμου μετάλλου να υποχωρεί την Τετάρτη 24/6 κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4.000 δολαρίων ανά ουγγιά για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2025.
Η πτώση αποδίδεται κυρίως στην ισχυροποίηση του αμερικανικού δολαρίου και στις αυξημένες προσδοκίες ότι τα επιτόκια θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που απομακρύνει το επενδυτικό ενδιαφέρον από τα πολύτιμα μέταλλα.
Συγκεκριμένα, το συμβόλαιο χρυσού σημείωσε απώλειες 4%, διαμορφούμενο στα 3.983 δολάρια ανά ουγγιά. Η εξέλιξη αυτή συμπίπτει με την έντονη ενίσχυση του δολαρίου, το οποίο έφτασε στο υψηλότερο σημείο του από τον Μάιο του 2025. Ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά τον χρυσό ακριβότερο για όσους συναλλάσσονται σε άλλα νομίσματα, περιορίζοντας έτσι τη ζήτηση.
Παράλληλα, οι αγορές ενσωματώνουν αυξανόμενη πιθανότητα νέων αυξήσεων επιτοκίων στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσα στη χρονιά, μετά τα μηνύματα που έστειλε η τελευταία συνεδρίαση της Federal Reserve.
Όπως ανέφερε στο Reuters ο ανεξάρτητος trader μετάλλων Tai Wong, η αγορά έχει ήδη αρχίσει να αποτιμά πιθανή αύξηση επιτοκίων από τον Σεπτέμβριο, λόγω της επιθετικής στάσης της Fed, της εκτόξευσης του δολαρίου σε υψηλά 13 μηνών και των χαμηλότερων προσδοκιών για τον πληθωρισμό — παράγοντες που ασκούν σημαντική πίεση στον χρυσό και γενικότερα στα πολύτιμα μέταλλα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η περιοχή λίγο κάτω από τα 3.900 δολάρια ανά ουγγιά αποτελεί κρίσιμο επίπεδο στήριξης για τον χρυσό. Παράλληλα, οι συνεχείς αγορές από κεντρικές τράπεζες λειτουργούν ως μηχανισμός σταθεροποίησης, αποτρέποντας προς το παρόν μια πιο απότομη διόρθωση. Παρ’ όλα αυτά, εκτιμά ότι ο χρυσός ενδέχεται να εισέλθει σε μια παρατεταμένη φάση συσσώρευσης, καθώς έχει χάσει τη δυναμική που τροφοδοτούσε το προηγούμενο ανοδικό ράλι.
Η προοπτική διατήρησης υψηλών επιτοκίων θεωρείται παραδοσιακά αρνητική για τον χρυσό, καθώς πρόκειται για περιουσιακό στοιχείο που δεν αποδίδει τόκο, γεγονός που το καθιστά λιγότερο ελκυστικό όταν αυξάνονται οι αποδόσεις άλλων επενδυτικών επιλογών.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο χρυσός είχε αγγίξει ιστορικό υψηλό στα 5.594,82 δολάρια ανά ουγγιά στα τέλη Ιανουαρίου. Έκτοτε, όμως, έχει χάσει πάνω από 1.500 δολάρια ανά ουγγιά, εξέλιξη που αντικατοπτρίζει τη σημαντική αλλαγή στο επενδυτικό κλίμα.
www.bankingews.gr
Η πτώση αποδίδεται κυρίως στην ισχυροποίηση του αμερικανικού δολαρίου και στις αυξημένες προσδοκίες ότι τα επιτόκια θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που απομακρύνει το επενδυτικό ενδιαφέρον από τα πολύτιμα μέταλλα.
Συγκεκριμένα, το συμβόλαιο χρυσού σημείωσε απώλειες 4%, διαμορφούμενο στα 3.983 δολάρια ανά ουγγιά. Η εξέλιξη αυτή συμπίπτει με την έντονη ενίσχυση του δολαρίου, το οποίο έφτασε στο υψηλότερο σημείο του από τον Μάιο του 2025. Ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά τον χρυσό ακριβότερο για όσους συναλλάσσονται σε άλλα νομίσματα, περιορίζοντας έτσι τη ζήτηση.
Παράλληλα, οι αγορές ενσωματώνουν αυξανόμενη πιθανότητα νέων αυξήσεων επιτοκίων στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσα στη χρονιά, μετά τα μηνύματα που έστειλε η τελευταία συνεδρίαση της Federal Reserve.
Όπως ανέφερε στο Reuters ο ανεξάρτητος trader μετάλλων Tai Wong, η αγορά έχει ήδη αρχίσει να αποτιμά πιθανή αύξηση επιτοκίων από τον Σεπτέμβριο, λόγω της επιθετικής στάσης της Fed, της εκτόξευσης του δολαρίου σε υψηλά 13 μηνών και των χαμηλότερων προσδοκιών για τον πληθωρισμό — παράγοντες που ασκούν σημαντική πίεση στον χρυσό και γενικότερα στα πολύτιμα μέταλλα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η περιοχή λίγο κάτω από τα 3.900 δολάρια ανά ουγγιά αποτελεί κρίσιμο επίπεδο στήριξης για τον χρυσό. Παράλληλα, οι συνεχείς αγορές από κεντρικές τράπεζες λειτουργούν ως μηχανισμός σταθεροποίησης, αποτρέποντας προς το παρόν μια πιο απότομη διόρθωση. Παρ’ όλα αυτά, εκτιμά ότι ο χρυσός ενδέχεται να εισέλθει σε μια παρατεταμένη φάση συσσώρευσης, καθώς έχει χάσει τη δυναμική που τροφοδοτούσε το προηγούμενο ανοδικό ράλι.
Η προοπτική διατήρησης υψηλών επιτοκίων θεωρείται παραδοσιακά αρνητική για τον χρυσό, καθώς πρόκειται για περιουσιακό στοιχείο που δεν αποδίδει τόκο, γεγονός που το καθιστά λιγότερο ελκυστικό όταν αυξάνονται οι αποδόσεις άλλων επενδυτικών επιλογών.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο χρυσός είχε αγγίξει ιστορικό υψηλό στα 5.594,82 δολάρια ανά ουγγιά στα τέλη Ιανουαρίου. Έκτοτε, όμως, έχει χάσει πάνω από 1.500 δολάρια ανά ουγγιά, εξέλιξη που αντικατοπτρίζει τη σημαντική αλλαγή στο επενδυτικό κλίμα.
www.bankingews.gr
Σχόλια αναγνωστών