Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σε βαθιά σήψη η αμερικανική κοινωνία – Εμφύλιος για... jeans με το χρέος στα 37 τρισ. και τις υποδομές να καταρρέουν

Σε βαθιά σήψη η αμερικανική κοινωνία – Εμφύλιος για... jeans με το χρέος στα 37 τρισ. και τις υποδομές να καταρρέουν
Κυριαρχούν επιφανειακά σύμβολα «ενσυναίσθησης» και πολιτικής ορθότητας
Σχετικά Άρθρα
H εικόνα των ΗΠΑ το 2025 δεν θυμίζει τίποτα από την υπερδύναμη του παρελθόντος.

Μια χώρα που κάποτε αποτελούσε το πρότυπο ισχύος και ορθολογισμού, σήμερα θυμίζει σκοτεινό καρναβάλι, όπου κάθε προϊόν μετατρέπεται σε πολιτική δήλωση και κάθε διαφήμιση σε πεδίο μάχης εμφυλίου.

Αφορμή αυτή τη φορά ήταν η διαφήμιση με την πανέμορφη Sydney Sweeney, η οποία εμφανίστηκε φορώντας τζιν για την American Eagle. Αντί για μόδα, η καμπάνια εξελίχθηκε σε πολιτικό σκάνδαλο.
Οι μεν την χαρακτήρισαν «All-American icon», οι δε την κατηγόρησαν για υποσυνείδητο ρατσισμό. Κάποτε ένα τέτοιο γεγονός θα περνούσε αδιάφορο.
Σήμερα, η εικόνα ενός τζιν παντελονιού γίνεται ιδεολογικό οδόφραγμα.

Και φυσικά, όλα αυτά ενώ η πραγματική Αμερική βρίσκεται σε μετά την επώδυνη 4ετία Biden - Harris....
Οι υποδομές σαπίζουν. Από δρόμους και γέφυρες έως παλιά νοσοκομεία και εγκαταλελειμμένα σχολεία, η εικόνα θυμίζει περισσότερο αναπτυσσόμενο κράτος παρά την πρώτη παγκόσμια δύναμη. Πολλά συστήματα χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1950, χωρίς καμία σοβαρή συντήρηση.

Την ίδια ώρα, το ομοσπονδιακό χρέος αγγίζει τα 37 τρισ. δολάρια, με τους αναλυτές να προειδοποιούν για μεγάλη κρίση εμπιστοσύνης στις αγορές.
Αλλά ποιος να ασχοληθεί με αυτά, όταν το έθνος «καιγόταν» για το νέο λογότυπο του Cracker Barrel ή για το ποια τουαλέτα θα χρησιμοποιήσει ποιος;

Η woke κουλτούρα των Biden–Harris οδήγησε τη χώρα σε παραλογισμό

Η λεγόμενη woke κουλτούρα που προωθήθηκε με ένταση από την κυβέρνηση Biden–Harris έχει καταστήσει την κοινωνία υπερευαίσθητη και διχασμένη. Αντί για ουσιαστικές πολιτικές, κυριαρχούν επιφανειακά σύμβολα «ενσυναίσθησης» και πολιτικής ορθότητας. Αντί για αύξηση των μισθών ή αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών, οι εταιρείες αλλάζουν λογότυπα και βάζουν ουράνια τόξα στις συσκευασίες.

Το αποτέλεσμα; Μια κοινωνία σε μόνιμη πολιτισμική σύγκρουση, όπου όλα — από το ποια μπύρα πίνεις μέχρι τα ρούχα που φοράς — σε κατατάσσουν ιδεολογικά.

Κι αυτό το φαινόμενο δεν είναι τυχαίο. Είναι απολύτως βολικό:

  • Οι πολιτικοί αποφεύγουν τα δύσκολα ζητήματα

  • Τα ΜΜΕ θησαυρίζουν από τα "clicks της οργής"

  • Οι εταιρείες κερδίζουν φτηνό PR με «αξίες» χωρίς να ξοδέψουν δεκάρα σε μισθούς ή ποιότητα προϊόντων

Το κοινωνικό συμβόλαιο έχει καταρρεύσει, αλλά το πολιτικό σύστημα εξακολουθεί να παίζει θέατρο για να αποσπά την προσοχή.

Όλα αυτά ενισχύονται από τα social media, τα οποία λειτουργούν σαν ενισχυτής ψευδούς πραγματικότητας. Το TikTok, το X (Twitter), το Instagram έχουν μετατρέψει κάθε πολίτη σε ηθοποιό, κάθε προϊόν σε πολιτική θέση, κάθε γεγονός σε viral στρατόπεδο. Η Αμερική δεν χρειάζεται σκηνοθέτες πια. Είναι όλη ένα σόου.

Όταν μια χώρα βασανίζεται από ερωτήματα ταυτότητας και δεν έχει κοινό αφήγημα για το τι σημαίνει "να είσαι Αμερικανός", τότε ακόμα και ένα τζιν παντελόνι γίνεται τεστ πίστης.
Δεν είναι υπερβολή. Το έχουμε δει και με τις διαμάχες για μπύρες, αλυσίδες fast food, τουαλέτες και σχολικά βιβλία.

Η Αμερική μοιάζει πλέον με χώρα που έχει ξεχάσει πώς να λύνει προβλήματα...

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης