Τελευταία Νέα
Διεθνή

Google: Γιατί καταργεί τα cookies από το 2022 – Τεκτονικές αλλαγές στην online διαφήμιση

Google: Γιατί καταργεί τα cookies από το 2022 – Τεκτονικές αλλαγές στην online διαφήμιση

Η εταιρεία αναμένεται να υιοθετήσει νέες τεχνολογίες που να αντιμετωπίζουν τις πιο αυστηρές πρόνοιες για το ατομικό απόρρητο που προωθούν ΕΕ και ΗΠΑ

Σχετικά Άρθρα
Την αλλαγή της πρακτικής της όσον αφορά τη χρήση των cookies για την πώληση διαφημιστικού περιεχομένου εξετάζει η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο διαδικτύου στον κόσμο, η Google, σε μία κίνηση που αναμένεται να ταράξει τα ύδατα στις διαφημιστικές πρακτικές που εφαρμόζονται online, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters την Τετάρτη 3 Μαρτίου.

Τα cookies

Να σημειωθεί ότι τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου τα οποία αποθηκεύονται στον browser (το πρόγραμμα πλοήγησης που χρησιμοποιούμε) και σκοπός τους είναι να ειδοποιούν τον ιστότοπο (site) που επισκέπτεται ο χρήστης, για την προηγούμενη δραστηριότητά του.
Συνήθως περιγράφουν στοιχεία μας όπως όνομα χρήστη (user name) και συνθηματικό πρόσβασης (password) με σκοπό κατά την επίσκεψή μας στον ίδιο ιστότοπο αργότερα, να μας "θυμάται" και να μην χρειάζεται να κάνουμε login.
Τα cookies μπορεί να προέρχονται από τον ιστότοπο τον οποίο έχουμε επισκεφθεί ή από κάποιον άλλον (third-party cookies), για παράδειγμα μέσω διαφημίσεων.
Έχει όμως αποδειχθεί ότι τα λεγόμενα third-party cookies συλλέγουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά του κάθε χρήστη στο διαδίκτυο, κάτι που εγείρει σημαντικά ερωτήματα για την ιδιωτικότητα.

Απόρρητο

Η Google διά της μητρικής Alphabet, ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι θα καταργήσει τη χρήση cookies τρίτων (third-party cookies), με τα οποία εδώ και πολλά χρόνια διαχειρίζεται τις διαδικτυακές διαφημίσεις, στις αρχές του περασμένου έτους προκειμένου να ανταποκριθεί στην πιο αυστηρή διαδικασία τήρηση του απορρήτου η οποία προωθείται στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ προκειμένου να αντιμετωπιστούν ζητήματα προστασίας της ιδιωτικότητας.

Επιπτώσεις

H κίνηση της Google είναι πιθανό να προκαλέσει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στις ανταγωνίστριες εταιρείες, καθώς αρκετές εξ αυτών βασίζονται στην ανίχνευση της πλοήγησης των χρηστών, προκειμένου να δημιουργήσουν στοχευόμενες διαφημίσεις.
Μάλιστα, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι δεν θα προχωρήσει στην υιοθέτηση εναλλακτικών τεχνολογιών για τη διαχείριση των διαφημίσεων και ότι δεν θα χρησιμοποιήσει άλλες εφαρμογές, τρίτων εταιρειών, προς αντικατάσταση των δικών της εργαλείων.
Αντιθέτως, ξεκαθάρισε ότι θα  υιοθετήσει καινοτόμες τεχνολογίες, οι οποίες θα δημιουργούν «μαξιλάρι ιδιωτικότητας, ώστε να στοχεύει στη εξατομίκευση των διαφημίσεων χωρίς να συλλέγει ατομικές πληροφορίες.

Ομάδες χρηστών

Μία από αυτές τις τεχνολογίες, θα αναλύει τις συνήθειες πλοήγησης των χρηστών στις δικές τους συσκευές, και θα επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν σε ομαδοποιημένα group χρηστών με παρόμοια ενδιαφέροντα, και όχι σε εξατομικευμένους χρήστες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα περίπου το 40% των χρημάτων που κατευθύνονται από τους διαφημιστές στους εκδότες του ανοικτού διαδικτύου - δηλαδή στο τμήμα της διαφήμισης πέρα από τα κλειστά συστήματα, όπως το Google Search, το YouTube ή το Facebook- διέρχεται μέσω των εργαλείων διαφημιστικής αγοράς της Google.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης