Διεθνή

Ναυτιλία: Έως 350.000 δολ. την ημέρα ο ναύλος για τη μεταφορά containers και LNG

Ναυτιλία: Έως 350.000 δολ. την ημέρα ο ναύλος για τη μεταφορά containers και LNG

Η έλλειψη φυσικού αερίου και τα lockdowns εκτόξευσαν τις τιμές των ναύλων στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και LNG

Σχετικά Άρθρα

 Καταγράφεται εκρηκτική άνοδος του κόστους στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η κατακόρυφη άνοδος των ναύλων δεν αφορά μόνο την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αλλά και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG)
Σύμφωνα με την Argus η BP χρησιμοποίησε το αμέσως προηγούμενο διάστημα το πλοίο μεταφοράς LNG Abalamabie καταβάλλοντας ναύλο 350.000 δολ την ημέρα.
Κατέβαλε, έτσι, τον υψηλότερο ναύλο στην ιστορία της ναυτιλίας, ξεπερνώντας την κορυφή των 300.000 δολαρίων ημερησίως που είχε προηγουμένως καταγραφεί στην κατηγορία των μεγάλων μεταφορέων αργού πετρελαίου (VLCC).

Περιθώρια κέρδους

Η διαφορά στην περίπτωση του LNG - σε σύγκριση με τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και αργού πετρελαίου - είναι ότι τα συμβόλαια για τη μεταφορά LNG παραμένουν εξαιρετικά επικερδή για τους πλοιοκτήτες.
Το κόστος του LNG στην Ασία είναι τώρα πολύ υψηλότερο από το κόστος στις ΗΠΑ, όπου οι εφοπλιστές μπορούν να καταγράψουν τεράστια κέρδη ακόμη και όταν πληρώνουν τιμές ρεκόρ για τη μεταφορά φορτίων από τον Ατλαντικό στη λεκάνη του Ειρηνικού.
Όταν ο κλάδος των πλοίων VLCC (αργό πετρέλαιο) έφτασε στο υψηλότερο σημείο ως προς τουε ναύλους, το κόστος μεταφοράς του έφτασε στο σημείο τα διυλιστήρια να χάνουν όλο το περιθώριο κέρδους τους και μετά αυτά σταμάτησαν την κράτηση φορτίων με αποτέλεσμα να μειωθούν οι τιμές.
Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, τα ποσοστά φαίνεται να πλησιάζουν στο σημείο όπου χάνονται τα περιθώρια κέρδους του εισαγωγέα.
Ορισμένοι εισαγωγείς μπορεί ακόμη και να μεταφέρουν εμπορεύματα που θα πρέπει να πουλήσουν καταγράφοντας ζημία, επειδή η εναλλακτική λύση είναι να χάσουν μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές τους εάν αποχωρήσουν από την αγορά.Στον τομέα της μεταφοράς LNG, υπάρχει περιθώριο να αυξηθούν οι τιμές και να συνεχίσουν να επωφελούνται από τη μεταφορά του φορτίου τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι έμποροι.
Το πρόβλημα - παρόμοιο με αυτό που συμβαίνει στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων - είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετά πλοία για τη μεταφορά LNG ώστε να καλυφθεί η αύξηση της ζήτησης

Γιατί εκτοξεύθηκαν οι ναύλοι για το LNG

Σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities, το κόστος μεταφοράς LNG ξεπέρασε τα 21 δολ. ανά MMBtu (εκατομμύρια θερμικές μονάδες με βάση το βρετανικό σύστημα μέτρησης) στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας σε σύγκριση με το κόστος των 2 δολ. για τη μεταφορά αμερικανικού LNG Henry Hu.
Αυτό πυροδότησε τη ζήτηση πλοίων LNG, οδηγώντας τους ναύλους άνω των 300.000 δολ. ημερησίως - το μέσο κόστος διαμορφώνεται στα 5,50 δολ. ανά MMBtu διαμορφώνοντας μια διαφορά 18 δολ. ανά MMBtu στο κόστος ανάμεσα στις περιοχές
Η Clarksons υπολόγισε τις μέσες τιμές για τους σύγχρονα διπύθμενα τάνκερ LNG στα 215.000 δολ. την ημέρα.
Αυτή τη στιγμή πέρυσι, οι αντίστοιχοι ναύλοι πέρυσι ήταν 103.000 δολ. την ημέρα.
Ωστόσο, υπάρχει έλλειψη τάνκερ για τη μεταφορά ακόμη και όταν προσφέρονται να πληρώσουν τιμές-ρεκόρ.

Πόσο θα κρατήσει η αύξηση

Στην περίπτωση της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η πανδημία προκάλεσε την άνοδο των ναύλων καθώς οι καταναλωτές στάφηκαν μαζικά στις αγορές αγαθών και όχι υπηρεσίών.
Στην περίπτωση του LNG οι ναύλοι έχουν αυξηθεί από τα ακραία καιρικά φαινόμενα στη στην Ασία (το LNG χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενέργειας για θέρμανση), την έλειψη LNG στην Ασία και τη τη συμφόρηση του καναλιού του Παναμά.
Σύμφωνα με τον αναλυτή ναυτιλίας της Stifel Ben Nolan, «Η στενότητα… θα παραμείνει αναμφίβολα εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.
Ωστόσο, πιστεύουμε ότι το γεγονός ότι οι τιμές είναι τόσο υψηλές όσο είναι ενδεικτικές της ισχυρότερης ζήτησης, ακόμη και μετά από εποχιακές προσαρμογές»
Σύμφωνα με τον αναλυτή του Jefferies, Randy Giveans, «Αναμένουμε ότι οι τιμές των ναύλων για LNG θα παραμείνουν ισχυρές κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021» καθώς το θέμα του arbitrage είναι ανοικτό», κατέληξε.
lng_BN.jpg

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης