Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τραυλού (ΕΕΕ) για επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα: Είμαστε μόνοι μας - Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει

Τραυλού (ΕΕΕ) για επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα: Είμαστε μόνοι μας - Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει
Δεν μπορεί να πέφτει στην Ελλάδα όλο το βάρος
Σχετικά Άρθρα
Σαφές μήνυμα προς την ΕΕ έστειλε σήμερα 10/7 το μεσημέρι η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Μελίνα Τραυλού, για το θέμα του διπλού κτυπήματος από τους Houthis σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Είμαστε μόνοι μας. Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει. Διότι τα πλοία που περνάνε από την Ερυθρά Θάλασσα μεταφέρουν εμπορεύματα κυρίως στην Ευρώπη.
Γιατί να πέφτει στην Ελλάδα όλο το βάρος;
Αυτοί έχουν πιο πολλές φρεγάτες και πιο πολλά λεφτά. Και δεν κάνουν τίποτα» ανέφερε, ενώ προσέθεσε:
«Άκουσα ότι όταν περνάει πλοίο της CMA CGM (ΥΣ μεγάλη Liner εταιρεία-μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γαλλικών συμφερόντων) έχει μία γαλλική φρεγάτα δίπλα του. Γιατί; Μόνο τα δικά τους τα πλοία εξυπηρετούν την Ευρώπη».

Οι επιθέσεις στα δύο ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελούν αιτία έντονου προβληματισμού σε πολλά επίπεδα – γεωπολιτικό, οικονομικό, και ναυτιλιακό. Η επιδείνωση της ασφάλειας στη θαλάσσια περιοχή αυτή, λόγω των επιθέσεων των Χούθι φέρνει στο προσκήνιο μια σειρά από ζητήματα:
Τα συνεχιζόμενα πλήγματα εναντίον εμπορικών πλοίων —συμπεριλαμβανομένων ελληνόκτητων— αυξάνουν τους κινδύνους για τα πληρώματα και φέρνουν ξανά στο προσκήνιο την ανάγκη για διεθνή ναυτική προστασία. Η εμπορική ναυτιλία αντιμετωπίζει και πάλι απειλές μετά από ανακωχή επτά μηνών απειλές σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες εμπορικές οδούς του κόσμου.

Συγκεκριμένα:

• Οι ασφαλιστικές καλύψεις αυξάνονται ραγδαία.
• Η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας ανεβάζει τα κόστη μεταφοράς και καθυστερεί τις παραδόσεις.
• Η ελληνική ναυτιλία, ως παγκόσμια δύναμη, επηρεάζεται ιδιαίτερα, δεδομένου ότι μεγάλο ποσοστό των πλοίων της δραστηριοποιείται σε διεθνές επίπεδο.

Η εμπλοκή της Ελλάδας —έστω και έμμεσα— σε μια γεωπολιτικά τεταμένη ζώνη, ενδέχεται να την φέρει σε δύσκολη θέση ανάμεσα σε διεθνείς συμμαχίες, συμφέροντα και ανάγκες για προστασία.

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα υπενθυμίζει πόσο εύθραυστη είναι η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και πόσο εκτεθειμένη είναι η ελληνική ναυτιλία σε διεθνείς συγκρούσεις. Η διαχείριση της κρίσης απαιτεί συντονισμό, διπλωματική παρέμβαση και ίσως αναθεώρηση των στρατηγικών μεταφορών για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης