Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΟΛΘ: Δεν αποκλείεται split, ανοδικά το πρώτο τρίμηνο 2022 και τι προβλέπει η νέα σύμβαση εργασίας

ΟΛΘ: Δεν αποκλείεται split, ανοδικά το πρώτο τρίμηνο 2022 και τι προβλέπει η νέα σύμβαση εργασίας
Από 17 κρουαζιερόπλοια το 2021, το 2022 έχει επιβεβαιωμένες αφίξεις 62 πλοίων από 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια
Σχετικά Άρθρα

Την προσπάθεια να εκσυγχρονίσει όσο πιο γρήγορα γίνεται τον ΟΛΘ διατύπωσε στη γενική συνέλευση η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενώ τόνισε πως μέσω συνεργασιών προσπαθεί να αυξήσει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Σημειώνεται πως η γενική συνέλευση ενέκρινε όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
Ένας τομέας που έχει δουλέψει αρκετά το προηγούμενο διάστημα, αυτός της κρουαζιέρας αποδίδει, είπε η διοίκηση και μέσω αυτής αναπτύσσεται ένα κομμάτι του λιμανιού αλλά θα προσφέρει πολλά στην τοπική οικονομία και σε όλη τη Β. Ελλάδα.

Ισχυρό έσοδο για την τοπική οικονομία η Κρουαζιέρα

Από 17 κρουαζιερόπλοια το 2021, το 2022 έχει επιβεβαιωμένες αφίξεις 62 πλοίων από 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια.
Μάλιστα ένα σημαντικό ποσοστό 55% είναι home porting για έναρξη ή λήξη κρουαζιέρας με αποβίβαση και επιβίβαση πελατών.
Για τις 8 Μαΐου έχει προγραμματιστεί τελετή στο λιμάνι καθώς φτάνουν ταυτόχρονα 2 κρουαζιερόπλοια.
Η διοίκηση ανέφερε πως τo έσοδο είναι μεγαλύτερο για την πόλη παρά για το λιμάνι και μάλιστα σε ποσοστό 80%-20% και πως με αυτόν τον τρόπο η τοπική οικονομία ενισχύεται.

Συνεχίζονται οι επενδύσεις

Ο ΟΛΘ συνεχίζει το επενδυτικό του πρόγραμμα και μετά από επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ αναμένεται πως στα επόμενα χρόνια θα ανέλθουν στα 150-180 εκατ. ευρώ.
Στις 2 Μαΐου φτάνουν οι δύο γερανογέφυρες αξίας 15,6 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση των επενδύσεων τονίστηκε πως υπάρχουν 100 εκατ. ευρώ διαθέσιμα κεφάλαια που μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις και την προβλήτα 6 αλλά δημιουργεί ο ΟΛΘ και ταμειακές ροές 25 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο και δεν υπάρχει προς το παρόν ανάγκη για κεφάλαια ενώ παράλληλα οι ταμειακές ροές δίνουν και δυνατότητα για υψηλό μέρισμα, μία πολιτική που δεν θα αλλάξει.
Ωστόσο, εξετάζονται όλες οι επιλογές όπως και προγράμματα και γίνονται και συζητήσεις με τράπεζες για χρηματοδότηση, αν χρειαστεί.
Στην παρούσα φάση και έχοντας μηδενικό δανεισμό η διοίκηση δε φαίνεται διατεθειμένη να αντλήσει δάνεια και να αυξήσει το κόστος της.
Ο προβλήτας 6 σε τρία χρόνια θα μπορέσει να αυξήσει τους όγκους στο διπλάσιο στο λιμάνι, ενώ για την πορεία των δραστηριοτήτων μέχρι σήμερα, ήτοι στη νέα χρήση, τονίστηκε πως πάνε καλύτερα από πέρυσι.

Δεν αποκλείστηκε split των μετοχών

Η Γενική Συνέλευση ενέκρινε το μέρισμα των 1,50 ευρώ ανά μετοχή, ενώ ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την εμπορευσιμότητα της μετοχής παραδέχθηκε πως είναι χαμηλή αλλά και πως αυτό συμβαίνει και σε άλλες εταιρείες που ο βασικός μέτοχος έχει σημαντικό ποσοστό.
«Το free float είναι μικρό και το split είναι κάτι που μας απασχολεί και το κοιτάζουμε».

Η συλλογική σύμβαση με τους εργαζομένους

Πρόσφατα ο ΟΛΘ υπέγραψε τη νέα τριετή συλλογική σύμβαση εργασία με την ομοσπονδία υπαλλήλων λιμανιών Ελλάδος και σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ προβλέπει, αύξηση 2% το 2022 σε βασικό μισθό και επιδόματα, την ίδια αύξηση το 2023 και το 2024 αύξηση 1% σε βασικό μισθό και επιδόματα.
Το μηνιαίο shopping voucher θα ανέρχεται στα 60 ευρώ μηνιαίος το 2022 και θα ενισχυθεί στα 65 ευρώ το 2023 και στα 70 ευρώ το 2024.
Το θέμα της μισθολογικής αναγνώρισης προϋπηρεσίας πριν την πρόσληψη στον ΟΛΘ θα αποτελέσει χωριστό θέμα διαλόγου για την επίτευξη συμφωνίας το επόμενο διάστημα.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης