Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Θεσσαλονίκη: Προχωρούν Δυτικός Προαστιακός και σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα ΟΛΘ

Θεσσαλονίκη: Προχωρούν Δυτικός Προαστιακός και σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα ΟΛΘ
Και άλλα έργα με την ίδια «συνταγή»
Σχετικά Άρθρα

«Αλλαγή χάραξης» αναμένεται για τις διαγωνιστικές διαδικασίες σημαντικών σιδηροδρομικών έργων καθώς, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ΟΣΕ, πρόκειται να ακολουθήσει τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, αρχής γενομένης από τον Δυτικό Προαστιακό της Θεσσαλονίκης και τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το βασικό δίκτυο.
Η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα παραπάνω έργα εκτιμάται ότι θα εκκινήσει μέσα στο καλοκαίρι συμπεριλαμβάνοντας όλα τα επιμέρους στάδια που απαιτούνται στο δρόμο προς την υλοποίησή τους - από τις μελέτες μέχρι και την κατασκευή.
Σημειώνεται ότι το αμέσως προηγούμενο διάστημα οι διαγωνισμοί με αντικείμενο τις μελέτες των δύο έργων και κόστος 3,5 εκατ. ευρώ και 4,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα (συμπ. ΦΠΑ) κηρύχθηκαν άγονοι.
Ο ανταγωνιστικός διάλογος εξασφαλίζει αυξημένη διαφάνεια ενώ θα φέρει σημαντική εξοικονόμηση τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα για το ελληνικό Δημόσιο, δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα, η ωρίμανση ανάλογων έργων μπορεί να προσεγγίσει ακόμα και τα 10 χρόνια.

Η ανατομία των έργων της Θεσσαλονίκης

Ο Δυτικός Προαστιακός, γνωστός και ως “City Train” έρχεται να εμπλουτίσει τις υποδομές σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη με την κατασκευή νέων και την αξιοποίηση υφιστάμενων γραμμών, οι οποίες θα συνδυαστούν με το δίκτυο Μετρό που θα αποκτήσει η πόλη στο εγγύς μέλλον.
Τα έργα διακρίνονται σε 2 τμήματα. Το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει έργα σε γραμμές που βρίσκονται σε λειτουργία καθώς και μία μικρού μήκους επέκταση μέχρι το λιμάνι (Προβλήτας 1), δημιουργώντας ένα δίκτυο δώδεκα στάσεων: Σίνδος, Καλοχώρι, Διαβατά, Ελευθέριο-Κορδελιό, Επτανήσου, Μενεμένη, Μηχανοστάσιο, Νέος Επιβατικός Σταθμός, Σταθμός Κ.Τ.Ε.Λ. «Μακεδονία», Κωλέττη (Εμπορικό Κέντρο), Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός, Λιμένας Θεσσαλονίκης.
Το δεύτερο τμήμα αφορά στην ανακατασκευή της γραμμής Ζέιτενλικ, την επέκτασή της προς την οδό Λαγκαδά καθώς και των στάσεων σε αυτόν τον άξονα (Εύοσμος, Αμπελόκηποι, Γήπεδο, Λαγκαδάς) σε ένα έργο που συνδέεται άμεσα με την επέκταση του Μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης (επεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Εύοσμο).
Από την άλλη, η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ περιλαμβάνει την κατασκευή μίας νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 3 χλμ. που θα συνδέει τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του εμπορικού λιμένα της Θεσσαλονίκης με την υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη–Ειδομένη και άλλα σημαντικά συνοδά έργα (ανισοπεδοποίησεις κ.ά.), ενισχύοντας σημαντικά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του λιμανιού στο πεδίο των εμπορευματικών μεταφορών.

Με ανταγωνιστικό διάλογο και για άλλα σημαντικά έργα

Ακόμη περισσότερα έργα αναμένεται όμως να ακολουθήσουν τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Ξεκινώντας και πάλι από τη βόρεια Ελλάδα, χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα εμβληματικά έργα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής -με νοτιότερη χάραξη- από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Ορμένιο, η οποία θα διασυνδέσει όλα τα νευραλγικά λιμάνια της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για πολλαπλασιασμό της ροής εμπορευμάτων από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
Οδεύοντας νοτιότερα, ανάλογο σχεδιασμό -επίσης σε σύντομο χρονικό διάστημα- θα ακολουθήσει η ΕΡΓΟΣΕ και για τα έργα που θα φέρουν το σύγχρονο τραίνο με υπογειοποίηση στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο και λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας, την Πάτρα, με κόστος που αναμένεται να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ.

Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης