Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η Εθνική θα δάνειζε 800 εκατ στον Άκτωρ για την Εγνατία – Ο Μπόμπολας με την Roadis και τα 65 εκατ δάνεια Περιστέρη

Η Εθνική θα δάνειζε 800 εκατ στον Άκτωρ για την Εγνατία – Ο Μπόμπολας με την Roadis και τα 65 εκατ δάνεια Περιστέρη
Η μεγάλη αποκάλυψη του bankingnews για τα 800 εκατ της Εθνικής στον Άκτωρ… που χάθηκαν…επειδή δεν κατήλθε στον διαγωνισμό για την Εγνατία οδό 
Σχετικά Άρθρα

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην ιστορία, οι παραχωρήσεις της Εγνατίας οδού (κατασκευή και παραχωρήσεις) μπορεί να φθάσει με όρους τιμήματος το 1,2 δισεκ. ευρώ ή και περισσότερα…
To 1,2 δισεκ. κατανέμεται σε 800 εκατ επενδύσεις για την κατασκευή και 500 εκατ τίμημα για το δημόσιο για την παραχώρηση.
Ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Μυτιληναίος κατέθεσαν σε συνεργασία με μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους προσφορές για την Εγνατία οδό παραχωρήσεις… ο Ελλάκτωρ δεν κατάφερε να συμμετάσχει στην διαδικασία σε ένα σημαντικό και ζωτικό με οικονομικούς όρους έργο.
Επικαλέστηκε ο Ελλάκτωρ και η θυγατρική κατασκευαστική Άκτωρ ως πρόσχημα επικαλέστηκαν ότι την αποκλειστική ευθύνη φέρει η ισπανική εταιρία με καναδούς μετόχους Roadis.
Ωστόσο αυτό είναι ανακριβές και το πιο σημαντικό όλων, το MOU δηλαδή την συμφωνία Ελλάκτωρ – Άκτωρ και Roadis την είχε υπογράψει ή είχε εμπλακεί στην σύνταξη της ο Λεωνίδας Μπόμπολας.

Η μεγάλη αποκάλυψη του bankingnews για τα 800 εκατ της Εθνικής στον Άκτωρ… που χάθηκαν…επειδή δεν κατήλθε στον διαγωνισμό για την Εγνατία οδό 

Πριν λίγες ημέρες το bankingnews είχε αναφέρει ότι είναι αδιανόητο μια τράπεζα να δανειοδοτεί με ένα μηχανισμό χρηματοδότησης με 800 εκατ τον Ελλάκτωρ για την κατασκευή και εκμετάλλευση της παραχώρησης της Εγνατίας οδού εκατοντάδων χιλιομέτρων… και ο Άκτωρ τελικά να αποτυγχάνει να κατέλθει στην διαγωνιστική διαδικασία.
Εντυπωσιάζει μια τράπεζα να έχει δημιουργήσει μια ειδική οικονομική πρόταση για τον Άκτωρ και… να αποτυγχάνει να κατέλθει σε μια ζωτική διαγωνιστική διαδιακασία.
Αυτό το θέμα είναι μείζον, όπως εξίσου σημαντικό είναι ότι η διοίκηση Ελλάκτωρ και Άκτωρ δηλώνουν ότι είχαν ετοιμάσει την νέα πρόταση αλλά δεν την κατέθεσαν.
Η μη συμμετοχή του Ελλάκτωρ στο μεγάλο έργο της Εγνατίας οδού αποτελεί ξεκάθαρα στρατηγικό λάθος και προφανώς εγείρει ερωτηματικά, γιατί απέτυχε η εταιρία να συμμετάσχει σε ένα τόσο κρίσιμο διαγωνισμό.

Τελικά πόσα δάνεια έχει λάβει ο Γιώργος Περιστέρης για να χρηματοδοτήσει τις αγορές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ;

Ο βασικός μέτοχος και επικεφαλής στην διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης έχει πάρει τελικά 65 εκατ δάνεια από τις τράπεζες εάν ληφθεί υπόψη ότι έλαβε από την Eurobank 16-17 εκατ και από την Εθνική 15,8 με 16,5 εκατ ευρώ δάνεια με εξασφάλιση κυρίως μετοχές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Έχει αξία να αναφερθεί ότι ο Γιώργος Περιστέρης θα χρειαστεί να συγκεντρώσει 185 με 190 εκατ εκ των οποίων τα 120 εκατ τα συγκέντρωσε με ίδια μέσα κυρίως μέσω πώλησης μετοχών της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής και περίπου 65 εκατ είναι τα δάνεια που έλαβε με ενέχυρο μετοχές.
Ο Περιστέρης θα κατέχει το 32,5% περίπου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το 13,4% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.
Με τρέχουσες αποτιμήσεις, το 32,5% της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αξία πάνω από 330 εκατ ευρώ και το ποσοστό στην Τέρνα Ενεργειακή περίπου 195 εκατ ευρώ.
Με χρηματιστηριακούς όρους η αποτίμηση των μετοχών Περιστέρη στην ΓΕΚ Τέρνα και Τέρνα Ενεργειακή είναι 525 δισεκ. λίγο πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης