Τελευταία Νέα
Διεθνή

CNBC: Η Κίνα συνεργάζεται με μια σειρά χωρών για τον νέο Δρόμο του Μεταξιού δυσαρεστώντας την ΕΕ

tags :
CNBC: Η Κίνα συνεργάζεται με μια σειρά χωρών για τον νέο Δρόμο του Μεταξιού δυσαρεστώντας την ΕΕ
Το CNBC παρουσιάζει τα έργα που αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος κατά το 2018
Τον δρόμο για εξελίξεις στον τομέα των υποδομών αλλά και των σχέσεων της με κάποιες χώρες στο πλαίσιο του σχεδίου and Road Initiative (BRI) «στρώνει» η Κίνα.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα ξένων δαπανών από οποιαδήποτε χώρα, μετά το Σχέδιο Μάρσαλ για την ανοικοδόμηση της Ευρώπης μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στο πλαίσιο αυτό, το CNBC παρουσιάζει τα έργα που αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος κατά το 2018.

Πακιστάν

Ο Οικονομικός Διάδρομος μεταξύ Κίνας Πακιστάν (CPEC) είναι μια εταιρική σχέση μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών της Ασίας που περιλαμβάνει υποδομές περίπου 60 δισ. δολ..
Το CPEC είναι το «πιο πολιτικά αμφισβητούμενο και στρατηγικό σχέδιο», δήλωσε στο CNBC ο Shailesh Kumar της Eurasia Group.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι το CPEC θα μπορούσε να αποτελέσει πονοκέφαλο για την αντίπαλη χώρα της Κίνας, δεδομένου ότι το πρόγραμμα περιλαμβάνει το Κασμίρ, το αμφισβητούμενο έδαφος μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν.
Ο Kumar πρόσθεσε ότι η φιλική προς την Κίνα συνεργασία του Πακιστάν της επιτρέπει να περικυκλώνει την Ινδία, προσφέροντάς της έτσι ένα στρατιωτικό πλεονέκτημα.
Η εμβέλεια του CPEC είναι ευρεία και περιλαμβάνει την ανάπτυξη θαλάσσιων και σιδηροδρομικών συνδέσεων καθώς και τη γεωργία, την τεχνολογία και τον τουρισμό.

Νοτιοανατολική Ασία

Κατά το παρελθόν έτος σημειώθηκε έντονη μετατόπιση της BRI της Κίνας προς τη Νοτιοανατολική Ασία, δήλωσε στο CNBC ο Alexious Lee του CLSA.
Ο Lee πρόσθεσε ότι η περιοχή ήταν μια ευκαιρία για την Κίνα να δημιουργήσει το δικό της «εμπορικό οικοσύστημα» σε αντίθεση με τη Διατλαντική Εμπορική και Επενδυτική Σύμπραξη της Δύσης.
Η κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Κινεζικής-Ταϊλάνδης άρχισε τον Δεκέμβριο, μετά από καθυστερήσεις που περιλάμβαναν διαμάχες σχετικά με το σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση.
Η πλήρης γραμμή θα είναι 542 μίλια μακριά, με τα τρένα να φτάνουν ταχύτητες πάνω από 150 μίλια ανά ώρα.
Εν τω μεταξύ, η Μαλαισία, δεδομένης της χρηματοδότησης στο πλαίσιο της BRI, θα παρουσιάσει τέσσερα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα το 2018.
Ο Lee πρόσθεσε ότι η Κίνα θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη Νοτιοανατολική Ασία κατά το επόμενο έτος, δεδομένου ότι ήταν μια «περίοδος αιχμής για τις εκλογές».

Τζιμπουτί

Η Κίνα άνοιξε επίσημα τη στρατιωτική της βάση στο μικροσκοπικό ανατολικό τμήμα του Τζιμπουτί τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.
Η κίνηση είναι αξιοσημείωτη δεδομένου ότι οι ΗΠΑ έχουν ήδη στρατιωτική παρουσία στη χώρα και η τοποθεσία παρέχει πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, μέσω της οποίας έχει πρόσβαση στις ευρωπαϊκές αγορές.
«Καθώς τα οικονομικά συμφέροντα της Κίνας επεκτείνονται στην Αφρική, το ίδιο ισχύει και για την ανάγκη προστασίας τους», εξήγησε ο Guo Yu της Verisk Maplecroft.
Το Τζιμπουτί είναι ιδανικό για την Κίνα «δεδομένης της στρατηγικής του θέσης και του γεγονότος ότι η Κίνα το χρησιμοποίησε ως βάση προσφοράς για τις επιχειρήσεις κατά της πειρατείας από το 2008», πρόσθεσε.
Ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping φιλοξένησε τον Πρόεδρο του Τζιμπουτί Ismail Omar Guelleh στα τέλη Νοεμβρίου, δεσμεύοντας τη δέσμευσή του σε έργα μεταφορών και ύδρευσης καθώς και σε αγωγό υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη

Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEEC) «ανταποκρίνονται πιο ενεργά» στη BRI από τους γείτονες της Δυτικής Ευρώπης, δήλωσε ο κ. Blocq van Scheltinga.
Κατά τη διάρκεια επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού Li Keqiang στην Ουγγαρία τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, η Κίνα ολοκλήρωσε τη λίστα των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που συμμετέχουν στη BRI.
Η συμμαχία είναι γνωστή ως 16 + 1 και περιλαμβάνει την Τσεχική Δημοκρατία, την Ουγγαρία και την Πολωνία.
Σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua της Κίνας, οι κινεζικές επενδύσεις στο μπλοκ ξεπέρασαν τα 9 δισ. δολ., ενώ οι CEEC με τη σειρά τους δαπάνησαν 1,4 δισ. δολ. για την Κίνα.
Η συμφωνία έχει προκαλέσει κάποια ένταση μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης