Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Μηδέν στο κοντέρ της παραγωγής της ασφαλιστικής αγοράς

Μηδέν στο κοντέρ της παραγωγής της ασφαλιστικής αγοράς
Η πίτα αναδιανέμεται, η αγορά δεν αναπτύσσεται
Σχετικά Άρθρα

Άλλο ένα εξάμηνο αρνητικών επιδόσεων μπαίνει στο αρχείο της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς.
Οι ασφαλιστικές δεν έχουν καταφέρει να μετατρέψουν την κρίση σε ευκαιρία.
Από την μία δεν υπάρχει ρευστότητα και, από την άλλη δεν υπάρχουν νέα προϊόντα με εκλογικευμένο κόστος.
Χάνουν έδαφος οι ασφαλίσεις ζωής, κερδίζουν έδαφος οι ασφαλίσεις κατά ζημιών.
Το αποτέλεσμα όμως το ίδιο, ανακατανομή της πίτας χωρίς αυξήσεις.

Μηδέν εις το πηλίκο

Στα 954.964.289 ευρώ έκλεισε η ασφαλιστική παραγωγή του κλάδου ζωής το πρώτο εξάμηνο του 2022 μεταξύ Ιανουαρίου – Ιουνίου 2022 με τον κλάδο να υποχωρεί -7,5%.
Με θετικό πρόσημο έκλεισαν οι ασφαλίσεις κατά ζημιών, στα 1.189.882.907 ευρώ, +7,4% εκ των οποίων αύξηση 2% σημείωσε η αστική ευθύνη αυτοκινήτου, στα 373.078.777 ευρώ και +10,1% οι λοιποί κλάδοι κατά ζημιών στα 816.804.129 ευρώ.
Συνολικά η ασφαλιστική παραγωγή του πρώτου εξαμήνου 2022 γλύτωσε το αρνητικό πρόσημο γράφοντας ελάχιστη ανάπτυξη 0,2%.

«Κενός λόγος η ανάπτυξη» της ασφαλιστικής αγοράς

Στέλεχος με εμπειρία δεκαετιών και προσφορά στην ασφαλιστική αγορά από θέσεις στρατηγικής ευθύνης για τη δημόσια εικόνα και τη βιωσιμότητα της ασφάλισης, μιλώντας στο ΒΝ τόνισε πως η μετάλλαξη συντελείται περισσότερο με παιχνίδια εντυπώσεων και σε απόσταση από τις πραγματικές προκλήσεις που μπορούν να βάλουν την ασφάλιση στον πυρήνα της κοινωνικής καθημερινότητας.
Τόνισε πως η ανάπτυξη είναι κενός λόγος για να ντυθούν οι αλλαγές μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο, όπου δεν βελτιώνεται η θέση της ιδιωτικής ασφάλισης και η αγορά στο σύνολο παραμένει δέσμια μιας συνεχιζόμενης εσωστρέφειας, η οποία φαίνεται και στην αμήχανη και ανεπαρκή επικοινωνία προς τα έξω, παρά το ανανεωτικό πνεύμα σε ορισμένες εταιρείες.
Όπως παρατήρησε, η συγκέντρωση έρχεται χωρίς δυναμική ανάπτυξης πάνω στην αναδιανομή της ίδιας πίτας -που δεν μεγαλώνει- και τούτο φαίνεται και στα αποτελέσματα παραγωγής εξαμήνου.
Σημείωσε πως υπάρχει, εύλογα, αναβάθμιση στην ψηφιακή λειτουργία (επιταχύνθηκε λόγω covid) και τη διανομή, αλλά ταυτόχρονα και φθίνουσα πορεία για τα φυσικά δίκτυα.
Αυτό, χωρίς γενικότερη αισθητή βελτίωση των υπηρεσιών και της διείσδυσης στην ευρύτερη κοινωνία, καθώς το κόστος ασφάλισης αυξάνεται αντιστρόφως ανάλογα προς τη δυνατότητα του καταναλωτή με αποτέλεσμα η ασφάλιση ως «κοινωνικό αγαθό» να είναι προσιτή σε λίγους.

«Αν δεν αγοράσεις θα πρέπει να πουλήσεις»

«Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της αγοράς σήμερα», συμπλήρωσε, «όπου αν δεν αγοράσεις θα πρέπει να πουλήσεις, κάνοντας είτε στη μια είτε στην άλλη περίπτωση και μια ανακαίνιση».
Ειδικότερα για τις εξαγορές και συγχωνεύσεις, επισήμανε πως ένα κι ένα δεν κάνουν απαραίτητα δύο, ενώ η σύζευξη ζητάει και ομογενοποίηση με διαδικασίες ολιστικού μετασχηματισμού με αναδόμηση, που δεν είναι εύκολη και άμεση κατάκτηση.

«Deal Allianz – Ευρωπαϊκή Πίστη με στοιχεία συμπληρωματικότητας»

Από τα deal που προχώρησαν, εκτιμά πως αυτό της Allianz με την Ευρωπαϊκή Πίστη είναι έξυπνο σε στοιχεία συμπληρωματικότητας χαρακτηριστικών και υποσχόμενης απόδοσης, ενώ θεωρεί ως βέβαιες - δρομολογημένες και τεχνικές κινήσεις, προκειμένου να επιτευχθεί περιορισμός του κόστους λειτουργίας και πρόσκτησης εργασιών σε περιβάλλον μακράς οικονομικής κρίσης, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για ανθρώπινο δυναμικό και διαμεσολάβηση.
«Η μοναδική υποχρεωτική ασφάλιση του αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι καταφύγιο για τη βιωσιμότητα πολλών εταιρειών και φυσικά είναι πολύ λίγη για το άνοιγμα του ορίζοντα των μεγάλων εταιρειών», τόνισε, συμπληρώνοντας ότι θα έχουμε εικόνα ασφαλιστικής εξειδίκευσης στα επόμενα χρόνια που θα επιτρέψουν τη βιωσιμότητα και μικρών, ευέλικτων εταιρειών με εστιασμένη τεχνογνωσία και εμπειρία.

Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης