Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Συνεχίζεται με ανοδικούς ρυθμούς η τουριστική «απόβαση» στα ελληνικά νησιά

Συνεχίζεται με ανοδικούς ρυθμούς η τουριστική «απόβαση» στα ελληνικά νησιά

Που πάνε Βρετανοί, Γερμανοί και άλλοι τουρίστες και ποια αεροδρόμια οδηγούν την κούρσα, σε σύγκριση με το 2019

Το μεγαλύτερο στοίχημα φέτος για τον ελληνικό τουρισμό παραμένει η επέκταση της σεζόν, ει δυνατόν μέχρι και τον τελευταίο μήνα του 2022 για ορισμένους προορισμούς όπως η Ρόδος, η Κως, ενδεχομένως η Κέρκυρα, αλλά και η Αθήνα.
Για τον σχεδιασμό του υπουργείου Τουρισμού, ο στόχος δεν είναι ανέφικτος, αφού οι προσδοκίες συμβαδίζουν με τα μηνύματα από μεγάλους tour operators του εξωτερικού που είναι και πολύ ενθαρρυντικά - Der Turistik και Apollo κλείνουν ταξιδιωτικά πακέτα για Οκτώβριο έως και Δεκέμβριο, ενώ επεκτείνονται και οι απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ προς την ελληνική πρωτεύουσα.
Τον περασμένο μήνα, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece, επιτεύχθηκε το 96% των επιδόσεων του 2019, με την επιβατική κίνηση να μετρά 2,96 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,1 εκατ. εκείνης της χρονιάς.

«Πετάει» ψηλά το Νότιο Αιγαίο

Με 35% αύξηση στη Σαντορίνη και 4,6% στη Ρόδο, ο φετινός Μάιος σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 έφερε νωρίτερα το καλοκαίρι στο Νότιο Αιγαίο, όπου οι αφίξεις θύμισαν Αύγουστο, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις ότι τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες θα είναι από τους πρωταγωνιστές της φετινής σεζόν στη Μεσόγειο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Πρωτοβουλίας Νοτίου Αιγαίου για τον τουρισμό, από τις 27 Μαρτίου μέχρι και 12 Ιουνίου, τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Καρπάθου, Μυκόνου και Σαντορίνης απογείωσαν τον αριθμό των επιβατών που προσγειώθηκαν απευθείας στους 1.118.79, μέσω 7.008 πτήσεων.
Περίπου οι μισοί (583.042) επισκέφθηκαν τη Ρόδο, 260.660 την Κω, 167.110 τη Σαντορίνη, 94.800 τη Μύκονο και 13.185 την Κάρπαθο, ενώ η μέχρι στιγμής αποτίμηση των πρώτων μηνών της τουριστικής περιόδου μέχρι και την 31η Μαΐου, παρουσιάζει άνοδο κατά 6,6% σε σχέση με τη χρονιά ρεκόρ του 2019.
Τα Δωδεκάνησα προτίμησαν κυρίως Βρετανοί και Γερμανοί, με κορυφαίους προορισμούς την Κω και τη Ρόδο, ενώ στο νησί των Ιπποτών αυξήθηκαν οι επισκέψεις Σουηδών και Ολλανδών.
Στις Κυκλάδες απόλαυσαν τις διακοπές τους περισσότεροι Βρετανοί και Ιταλοί, ενώ ακολούθησαν οι Γερμανοί και οι Γάλλοι που προτίμησαν κυρίως τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΤΕΠ, η μέση πληρότητα των ανοιχτών ξενοδοχείων σε όλη τη χώρα, διαμορφώθηκε τον Μάιο στο 49,1%, ενώ τις υψηλότερες πληρότητες κατέγραψαν η Αττική με 70,5%, τα Ιόνια Νησιά με 53,4%, το Νότιο Αιγαίο με 52% και η Κρήτη με 51,6%.
Το ποσοστό των ανοιχτών ξενοδοχείων έφτασε στο 88% και η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου στα 82 ευρώ.

Στην πιο δημοφιλή τετράδα της Ευρώπης

Η Ελλάδα είναι η τρίτη δημοφιλέστερη επιλογή των Γάλλων, των Ιταλών και των Πολωνών που προγραμματίζουν το επόμενο ταξίδι τους στην Ευρώπη και ο τέταρτος προορισμός για Γερμανούς και Βρετανούς, σύμφωνα με την έρευνα «Monitoring Sentiment For Domestic And Intra-European Travel» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Tαξιδίων ETC.
Το συνολικό μερίδιο (6,6%) που συγκεντρώνει η χώρα μας στις προτιμήσεις μετά την Ισπανία (10,2%), τη Γαλλία (10,1%) και την Ιταλία (9,6%) την τοποθετεί στην τέταρτη θέση, με το 73% των ερωτηθέντων να σκοπεύει να κάνει διακοπές από Ιούνιο έως Νοέμβριο του 2022 - το 60% αυτών μάλιστα θα ταξιδέψουν περισσότερες από μία φορές.
Μεγάλο «αγκάθι» παραμένει ο πληθωρισμός που αυξάνει συνολικά το κόστος των ταξιδιών και έχει γίνει η σοβαρότερη εστία ανησυχίας για το μέσο Ευρωπαίο πολίτη.
Οι προορισμοί της Μεσογείου μαγνητίζουν το βασικό ενδιαφέρον όσων ταξιδέψουν από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο, της μεγάλης πλειοψηφίας δηλαδή των τουριστών του καλοκαιριού.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν επηρέασε τα σχέδια του 44%, αλλά προκάλεσε αλλαγές στα αρχικά πλάνα για το 31% των ερωτηθέντων και με τις ακυρώσεις να αγγίζουν μόλις το 4%, ενώ ο κορωνοϊός δεν επηρεάζει περισσότερους από έναν στους τρεις εν δυνάμει ταξιδιώτες.
Στο μεταξύ, πάνω από τους μισούς Ευρωπαίους (52%) επιλέγουν διαμονή σε ξενοδοχείο, ενώ το ενδιαφέρον για βραχυχρόνιες μισθώσεις (15%) διαμορφώνεται ελάχιστα ανοδικά έναντι του 2021 (13%). Παράλληλα, το 31% όσων συμμετείχαν στην έρευνα προτίθεται να δαπανήσει από 500 έως 1.000 ευρώ κατά το επόμενο ταξίδι.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης