Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Σαρρηκώστα (αντιπρόσωπος ΒΙΤ): «Οι Ιταλοί μετά τη χώρα τους, για διακοπές έχουν την Ελλάδα»

Σαρρηκώστα (αντιπρόσωπος ΒΙΤ): «Οι Ιταλοί μετά τη χώρα τους, για διακοπές έχουν την Ελλάδα»

«Κοντά στα επίπεδα του 2019 οι επισκέψεις φέτος στην Ελλάδα – Κλασικοί repeaters οι Ιταλοί, αν και συγκρατημένοι» δηλώνει η επίσημη αντιπρόσωπος της Fiera Milano κ. Ελένη Σαρρηκώστα

Σχετικά Άρθρα

Στις ενδείξεις για το πως αναμένεται να κινηθεί φέτος ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ιταλία, αναφέρεται η επίσημη αντιπρόσωπος της τουριστικής έκθεσης BIT Fiera Milano στην ελληνική αγορά κ. Ελένη Σαρρηκώστα και εκτιμά ότι η αύξηση των απευθείας συνδέσεων είναι μήνυμα πως η ανάκαμψη θα πλησιάσει τις επιδόσεις του 2019.
Μιλά για το πως επηρεάζουν τη σημαντική αυτή αγορά η πανδημία, η ουκρανική κρίση και οι ανατιμήσεις και σκιαγραφεί το προφίλ του Ιταλού τουρίστα μέσα από τις τάσεις και το είδος των διακοπών που αναμένεται να επιλέξει το καλοκαίρι του 2022.

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

  • Τι φάνηκε για την Ελλάδα στην BIT, σε σχέση με την ιταλική αγορά; Ποια είναι η αίσθηση που αποκομίσατε φέτος; Θα μας προτιμήσουν περισσότεροι, ίσοι ή λιγότεροι σε σχέση με το 2019;


Οι Ιταλοί θα έρθουν στην Ελλάδα και τα νούμερα θα είναι κοντά σε εκείνα του 2019. Οι πτήσεις είναι ήδη πάρα πολλές, όπως αποδεικνύεται από την αύξηση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με 14 ιταλικές πόλεις από Μάρτιο μέχρι Οκτώβριο. Απλώς οι μήνες κατά τους οποίους πιστεύαμε να έχουμε ένα καλό ξεκίνημα για την Ελλάδα, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία αυτό δεν επιβεβαιώθηκε, καθώς η διάθεσή του εν δυνάμει ταξιδιωτικού κοινού είναι συγκρατημένη. Έχουν ξεκινήσει βέβαια οι κρατήσεις για το καλοκαίρι, ενώ νησιά όπως είναι η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι γεμάτα ήδη με θέσεις από Ιταλία, σύμφωνα με τα όσα γνωρίζω από συνομιλίες και στοιχεία που δείχνουν πώς κινείται η ιταλική αγορά. Άλλα νησιά κινούνται ωστόσο με μικρότερα ποσοστά κρατήσεων αυτή τη στιγμή.

  • Όσον αφορά τις τάσεις, σε ποιες δείχνουν προτίμηση οι Ιταλοί και εάν έχουν επηρεαστεί από τα νέα δεδομένα που «επέβαλε» η πανδημία πχ luxury διακοπές, all inclusive κλπ…


All inclusive όχι τόσο, θέλουν διακοπές θα έλεγα tailor made, φτιαγμένες στα μέτρα τους. Είναι κλασικοί οι Ιταλοί, προτιμούν Ιόνιο, Κυκλάδες και κάποιους προορισμούς από Δωδεκάνησα και αυτή τη στιγμή. Παράλληλα το κομμάτι που αφορά στα Χανιά Κρήτης πηγαίνει πάρα πολύ καλά φέτος.

  • Σε σχέση με το 2019 τι έχει αλλάξει, όσον αφορά την ιταλική αγορά; Εντοπίζουμε κάποια διαφορά στις συνήθειες; Και αυτό σε σχέση με την Ελλάδα, τι βλέπεται να διαφοροποιείται, επειδή έχετε πάρει μέρος και στις προηγούμενες αντίστοιχες τουριστικές εκθέσεις προ πανδημίας στο Μιλάνο. Τι αναζητούσαν τότε οι Ιταλοί και τι θέλουν τώρα;


Δεν έχει αλλάξει ο Ιταλός τουρίστας που ερχόταν πριν σε σχέση με τον Ιταλό που έρχεται σήμερα στην Ελλάδα, παρόλο που μεσολάβησε η πανδημία. Θέλει να ξαναγυρίσει στην Ελλάδα, είναι ο κλασικός repeater (επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες) δεν χρειάζεται δηλαδή κάτι νέο για να επιλέξει την Ελλάδα. Υπάρχουν οικογένειες που παραδοσιακά επισκέπτονταν τη χώρα μας και θέλουν πράγματι να ξαναγυρίσουν. Απλώς ο covid έχει φρενάρει λιγάκι τα πράγματα και ας μην ξεχνάμε ότι η Ιταλία πέρασε πάρα πολύ δύσκολα μέσα στην πανδημία.

  • Το γεγονός ότι η χώρα μας είναι ένας ασφαλής προορισμός και ήταν από τα πρώτα κράτη στην Ευρώπη που χαλάρωσαν και κατήργησαν τους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί λόγω covid, αυτό αποτελεί για τους Ιταλούς «διαβατήριο» για να έρθουν στην Ελλάδα;


Ναι βέβαια, γιατί έχουν «σκάσει» για διακοπές. Βέβαια οι Ιταλοί που δέχθηκαν ένα σοβαρό «χτύπημα» από τον κορωνοϊό, το παλεύουν ακόμη και γενικά επειδή είναι ένας λαός που «μετράει» τα πράγματα, αυτή τη στιγμή, δείχνει ότι είναι συγκρατημένος ακόμη. Βέβαια, έχει αυτή την αυξημένη διάθεση για να βγει και να κυκλοφορήσει και το έδειξε στις πασχαλινές διακοπές, αφού κινήθηκαν πάνω από 15 εκατομμύρια Ιταλοί μέσα στη χώρα τους. Αυτό που δείχνουν όμως οι μεγάλοι t.o΄ς, είναι ότι οι Ιταλοί στη δεύτερη θέση μετά την Ιταλία, έχουν την Ελλάδα, όσον αφορά την προτίμησή τους φέτος για διακοπές.

  • Ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ιταλία την περίοδο 2017- 2019 κατέγραψε αύξηση κατά +7,8% (από 1,4 εκατ. το 2017 σε 1,6 εκατ. το 2019) σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ. Πόσους να περιμένουμε φέτος; Να είμαστε ευχαριστημένοι ως χώρα;

Εγώ πιστεύω ναι, από τη στιγμή που η Ελλάδα είναι δεύτερη μετά την Ιταλία στις προτιμήσεις τους.

  • Είναι όντως αρκετά «μαγκωμένοι» οικονομικά εξαιτίας των ανατιμήσεων, της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας;

Σε μια χώρα όπως είναι η Ιταλία των 60 εκατομμυρίων κατοίκων, τα 25 εξ αυτών περνάνε καλά. Οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα είναι η μεσαία και η ανώτερη τάξη που δεν έχουν επηρεαστεί και τόσο από την αύξηση των τιμών όσον αφορά την τσέπη τους αυτή τη στιγμή, αλλά παραμένουν συγκρατημένοι, όπως δείχνει η τουριστική κινητικότητα. Από την άλλη, η ιταλική κυβέρνηση προσπαθεί να τους κρατήσει εντός χώρας για τις διακοπές τους και είναι λογικό, ώστε να ξοδέψουν τα χρήματά τους εκεί. Μου λένε βέβαια ότι υπάρχουν πολλές κρατήσεις Ιταλών προς Ελλάδα για τη high season. Επίσης είναι σημαντικό ότι μετά από πολλά χρόνια άνοιξε η Valtur, δικό της club στην Κρήτη. Είναι κινήσεις που δείχνουν τη διάθεση των Ιταλών.

  • Υπάρχουν κάποια κομμάτια της συνολικής τουριστικής κίνησης από Ιταλία προς Ελλάδα που έχουν φρενάρει, ενώ άλλα ανακάμπτουν; Τι γίνεται για παράδειγμα με συνέδρια, σχολικές εκδρομές και κρουαζιέρα; O οδικός τουρισμός πως θα πάει φέτος;

Οι σχολικές εκδρομές από Ιταλία όντως έχουν σταματήσει. Ήταν πολύ οργανωμένες δώδεκα μήνες το χρόνο, πρόκειται για εκπαιδευτικές εκδρομές που σταμάτησαν λόγω covid. Φανταστείτε ότι η Ιταλία έχει 350 Λύκεια αρχαίων ελληνικών. Τώρα έχουν πατήσει φρένο λόγω εποχής και ευελπιστούμε να επανεκκινήσουν από τον Σεπτέμβριο. Έχει σταματήσει επίσης ο θρησκευτικός τουρισμός, ενώ το ίδιο παρατηρήσαμε και για τα συνέδρια. Αντίθετα, βλέπουμε να ανακάμπτει δυναμικά ο τουρισμός θαλάσσης και οι κρουαζιέρες από Ιταλία θα γίνουν φέτος όλες, ενώ ανεβαίνει και ο οδικός τουρισμός.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης

Advertisement -->