Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Φιορεντίνος (Τομεάρχης Τουρισμού ΝΔ) στο BN: «Το γενικό μήνυμα είναι ότι όλοι θέλουν να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα»

Φιορεντίνος (Τομεάρχης Τουρισμού ΝΔ) στο BN: «Το γενικό μήνυμα είναι ότι όλοι θέλουν να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα»
«Γίνονται σοβαρές και συντονισμένες προσπάθειες για να απορροφηθούν οι επιπτώσεις της διεθνούς συγκυρίας» τονίζει ο τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ, εν όψει του αυριανού προσυνεδρίου του κόμματος στο Ηράκλειο

«Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο μοναδικός ίσως πρωθυπουργός που όχι μόνο αναγνωρίζει την σημασία του Τουρισμού ως πυλώνα ανάπτυξης και ευημερίας, αλλά συνειδητοποιεί και την ευαλωτότητά του» δηλώνει στο ΒΝ ο τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, με αφορμή το δεύτερο προσυνέδριο του κόμματος που πραγματοποιείται - παρουσία του πρωθυπουργού - αύριο Σάββατο 16 Απριλίου, στο Ηράκλειο Κρήτης και έχει ως θεματικές του ενότητες τον Τουρισμό, τη Ναυτιλία και τον Πρωτογενή Τομέα Παραγωγής. Χαρακτηριστικά αναφέρεται στην πανδημία, αλλά και στη διεθνή συγκυρία με το τεράστιο κύμα αυξήσεων στην ενέργεια και σε βασικά είδη που πλήττει την Ευρώπη, εκτιμά ότι η πορεία των κρατήσεων για διακοπές στην Ελλάδα «ξεκίνησε δυναμικά και πολύ νωρίς» και σημειώνει: «Χρειάζεται ψυχραιμία. Προσωπικά θεωρώ ότι το 2022 θα είναι πολύ καλύτερο από το 2021. Όμως όλα θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις».

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Πραγματοποιείται αύριο στο Ηράκλειο Κρήτης, το δεύτερο προσυνέδριο της ΝΔ με ψηλά στην ατζέντα το θέμα του Τουρισμού. Με βάση τις διεθνείς εξελίξεις, τι περιμένει το κόμμα σας από τις φετινές επιδόσεις της «βαριάς βιομηχανίας» της χώρας; Τι εκτιμάτε για την ανάκαμψη, σε σχέση με τα μεγέθη του 2019;

Η Ελλάδα είναι ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους τουριστικούς προορισμούς στην παγκόσμια κατάταξη. Κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης διετίας, ο τομέας του Τουρισμού απέδειξε τη δύναμή του και τις αντοχές του. Το 2022 ήταν αναμενόμενο να επανέλθουμε στα συνήθη επίπεδα σε ότι αφορά τη ζήτηση για διακοπές. Αυτή ήταν η αίσθηση που εμείς οι τουριστικοί επιχειρηματίες αποκομίσαμε από την αγορά μέχρι και τον Φεβρουάριο. Μόλις ξέσπασε ο πόλεμος και τα αρνητικά του επακόλουθα, είναι λογικό όσοι θέλουν να κάνουν διακοπές να είναι διστακτικοί. Ο κόσμος φοβάται για το μέλλον. Ο φόβος ενδεχόμενης κλιμάκωσης των συγκρούσεων, η ενεργειακή κρίση που παρακολουθούμε όλοι με αγωνία, η φημολογούμενη έλλειψη βασικών ειδών διατροφής, δικαιολογημένα αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για όσους συνηθίζουν να προγραμματίζουν και να αγοράζουν τις διακοπές τους νωρίς. Χρειάζεται ψυχραιμία. Προσωπικά θεωρώ ότι το 2022 θα είναι πολύ καλύτερο από το 2021. Όμως όλα θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις.

Η κυβέρνηση στήριξε τις τουριστικές επιχειρήσεις μέσα στην πανδημία, για να αντιμετωπίσουν τη μεγαλύτερη ίσως κρίση στον κλάδο στη σύγχρονη ιστορία του. Αλλά, πως βλέπει το κόμμα σας το μέλλον του ελληνικού τουρισμού;

Η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός προσωπικά, αναγνωρίζουν τη δυναμική και την αξία του τουρισμού και το έχουν αποδείξει στις δύσκολες στιγμές που πέρασε ο κλάδος κατά την περίοδο της πανδημίας. Ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο μοναδικός ίσως πρωθυπουργός που όχι μόνο αναγνωρίζει την σημασία του Τουρισμού ως πυλώνα ανάπτυξης και ευημερίας, αλλά συνειδητοποιεί και την ευαλωτότητά του. Εμείς που επιχειρούμε στον Τουρισμό, διαπιστώσαμε την πρόθεση της κυβέρνησης να στηρίξει τον τομέα αυτή τη δύσκολη διετία της πανδημίας. Παράλληλα, είναι απτή η συντονισμένη σύνθεση δυνάμεων και αρμοδιοτήτων με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικής προσφοράς. Ειδικότερα μάλιστα, μετά την περίοδο της πανδημίας, περίοδο κατά την οποία οι τάσεις της ζήτησης προσανατολίζονται στην ποιότητα, την εξατομίκευση των υπηρεσιών και περισσότερο από ποτέ σε ασφαλείς διακοπές σε συνδυασμό με συναρπαστικές εμπειρίες στον τόπο προορισμού.
Τώρα πλέον, οι επιχειρηματίες του τουρισμού έχουν στην διάθεσή τους μία σειρά εργαλείων προκειμένου να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους, να διασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους και φυσικά να σχεδιάσουν και να προσφέρουν νέες υπηρεσίες στην πελατεία τους. Το σημαντικότερο από τα εργαλεία αυτά που θα μεταμορφώσει τον ελληνικό Τουρισμό, θα τον συνδέσει με την κυκλική οικονομία και τις αρχές τις αειφορίας και θα ενισχύσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, είναι το Σχέδιο Ελλάδα 2.0.

Τι περιλαμβάνει;

Περιλαμβάνει οριζόντιες δράσεις που έχουν σαν στόχο την εκ βάθρων ανανέωση του Ελληνικού Τουρισμού. Χρόνια γινόταν συζήτηση για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την άμβλυνση της εποχικότητας μέσω της ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού, τη σύνδεση τουρισμού και κυκλικής οικονομίας, την ανάπτυξη καινοτόμων δεξιοτήτων των εργαζόμενων στον τουρισμό, την αναβάθμιση υποδομών και ανωδομών και τόσα άλλα σημαντικά ζητήματα χωρίς όμως να υπάρξει κάποιο σχέδιο για την επίτευξη αυτών των επιδιώξεων. Τώρα όμως τόσο με το Σχέδιο Ελλάδα 2.0. σε συνδυασμό με τα εργαλεία του αναπτυξιακού νόμου, υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός, με χρονοδιάγραμμα, διακριτούς άξονες, μετρήσιμους στόχους και παραδοτέα και το κυριότερο, έχουν εξασφαλισθεί οι απαραίτητοι πόροι για την υλοποίησή του. Εκτός δε όλων αυτών των θετικών στοιχείων, όλοι οι εταίροι, δηλαδή τα συναρμόδια υπουργεία μαζί με τον ιδιωτικό τομέα, είναι συντονισμένοι σε μία κοινή στόχευση. Την ανθεκτικότητα της τουριστικής μας προσφοράς, την ανάδειξη όλων των τουριστικών προορισμών της χώρας και φυσικά την αύξηση του μεριδίου αγοράς που θα αποφέρει και τα ανάλογα έσοδα.

Η καταναλωτική δύναμη των τουριστών θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό και τα βασικά τουριστικά μεγέθη της φετινής χρονιάς. Βλέπετε να απορροφώνται οι κραδασμοί από το τεράστιο κύμα αυξήσεων στην Ευρώπη που αποτελεί τον κύριο «τροφοδότη» του ελληνικού τουρισμού και πως θα γίνει αυτό;

Το πρόβλημα του κύματος των αυξήσεων απασχολεί όλες της κυβερνήσεις της ΕΕ. Και είναι γεγονός ότι όλες οι κυβερνήσεις των χωρών μελών της ΕΕ είναι αποφασισμένες να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το κύμα αυξήσεων στην ενέργεια και στα βασικά είδη διατροφής και να διασφαλίσουν την καταναλωτική δύναμη των πολιτών. Αυτό είναι και το θέμα που μονοπωλεί την ευρωπαϊκή ατζέντα από τις αρχές του έτους και ακόμα πιο έντονα μετά την έναρξη του πολέμου. Κρίνοντας από τα ταχύτατα αντανακλαστικά της ελληνικής κυβέρνησης, θεωρώ ότι γίνονται σοβαρές και συντονισμένες προσπάθειες για να απορροφηθούν οι επιπτώσεις της διεθνούς συγκυρίας. Όμως το εύρος των μέτρων τελεί σε συνάρτηση με την εξέλιξη του πολέμου και την εξισορρόπηση του κόστους ενέργειας που επηρεάζει την κοινωνία και την αγορά.

Η ακρίβεια έχει αντίκτυπο και στην «τσέπη» του Έλληνα καταναλωτή ωστόσο, και υπάρχουν περιοχές της χώρας, όπως είναι για παράδειγμα η Πελοπόννησος, που εξαρτώνται πολύ από τον εσωτερικό τουρισμό. Πως θα τον ενισχύσετε;

Ένα από τα μέτρα ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού, ειδικότερα για τις ασθενέστερες οικονομικά κοινωνικές ομάδες, είναι το πρόγραμμα Τουρισμός για Όλους. Ήδη ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας από τα μέσα Φεβρουαρίου έχει ανακοινώσει ότι το πρόγραμμα Τουρισμός για Όλους θα είναι ενεργό και φέτος το καλοκαίρι.

Η Κρήτη όπου πραγματοποιείται το προσυνέδριο είναι από τις «ναυαρχίδες» του ελληνικού τουρισμού. Ποια είναι τα μηνύματα που εισπράττετε για τη φετινή τουριστική κίνηση;

Οι μεγάλοι Τ.Ο.ς έχουν αυξήσει την παραγωγή τους για την Ελλάδα σε επίπεδα χωρίς προηγούμενο. Επιτέλους άνοιξε η αγορά των υπερπόντιων αγορών μετά από πολλά χρόνια. Οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας σταδιακά υποχωρούν και υπάρχει διάχυτη η αίσθηση ότι αφήνουμε πίσω μας την πρωτοφανή υγειονομική κρίση που επιβράδυνε την ανάπτυξη και την ευημερία όλης της ανθρωπότητας. Η πορεία των κρατήσεων για διακοπές στην Ελλάδα ξεκίνησε δυναμικά και πολύ νωρίς. Το γενικό μήνυμα είναι ότι όλοι θέλουν να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα.

Πως θα πετύχετε διάχυση του τουριστικού προϊόντος σε όλη τη χώρα και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης σε συγκεκριμένους προορισμούς, αλλά και να τονωθούν περισσότερες τοπικές οικονομίες;

Το υπουργείο Τουρισμού, ο υπουργός κ. Βασίλης Κικίλιας και η υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη, έχουν εντάξει στον σχεδιασμό του υπουργείου την προώθηση θεματικών διαδρομών κατά μήκος όλης της χώρας, αλλά και κατά τη διάρκεια όλου του έτους. Ο περιορισμός της υπερσυγκέντρωσης θα προκύψει μέσα από την σύνθεση και προώθηση στην αγορά νέων θεματικών υπηρεσιών που αντιστοιχούν σε δυναμικά κοινά στόχους. Όπως γνωρίζετε, γίνεται μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια για την ανάδειξη οινοτουριστικών διαδρομών, τη σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα, την ανάδειξη ειδικών μορφών τουρισμού όπως ο θαλάσσιος τουρισμός, ο καταδυτικός, ο χειμερινός, και πολλές άλλες νέες προτάσεις. Πέρα από αυτές τις νέες προτάσεις της χώρας μας στην διεθνή τουριστική αγορά, επετεύχθη η έναρξη της τουριστικής περιόδου. Είναι γεγονός ότι μετακινήθηκε η έναρξη της τουριστικής περιόδου μερικές εβδομάδες νωρίτερα ενώ η λήξη της επίσης θα μετακινηθεί μερικές εβδομάδες αργότερα. Ήδη οι σημαντικότεροι Τ.Ο.ς του εξωτερικού στις βασικές μας αγορές, έχουν εντάξει στα προγράμματά τους πτήσεις που ξεκίνησαν από την 1η Μαρτίου.

H πανδημία έφερε ξανά στην επικαιρότητα την ανάγκη επενδύσεων σε λιμάνια, αεροδρόμια, δίκτυα κοινής ωφέλειας κλπ., αλλά και τη ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης που δρα σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ανεξέλεγκτα. Ποιες οι προτεραιότητες και ποιο το σχέδιο του κόμματός σας;

Το Σχέδιο Ελλάδα 2.0, ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, αλλά και η στρατηγική για την ανάπτυξη του Τουρισμού 2030 του ΣΕΤΕ είναι σημαντικοί επιταχυντές στον δρόμο για τη βιωσιμότητα και την αναβάθμιση του ελληνικού Τουρισμού. Ήδη έχουν προβλεφθεί κονδύλια για την αναβάθμιση των 13 περιφερειακών αεροδρομίων, για αναβάθμιση των οδικών δικτύων σε εμβληματικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως π.χ. ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη. Γίνεται επίσης διαβούλευση για την επεξεργασία πλαισίου ρύθμισης της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Όλοι οι εταίροι συμμετέχουν και ο κόσμος του Τουρισμού καλείται να επιλέξει από τα αναπτυξιακά εργαλεία που θέτει η κυβέρνηση στη διάθεσή του, προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση των επιμέρους επιχειρηματικών του στόχων. Η κυβέρνηση αξιοποίησε παραγωγικά το διάστημα της πανδημίας για την επεξεργασία σχεδίων, πολιτικών και δράσεων με στόχο την μετάβαση του ελληνικού Τουρισμού στη βιωσιμότητα. Σε έναν τόσο ουσιαστικό σχεδιασμό, η προτεραιότητα αφορά στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές, θα εξασφαλίσουν την προστασία των φυσικών και λοιπών πόρων της χώρας μας και φυσικά θα ανανεώσουν την τουριστική μας προσφορά. Ο πόλεμος της Ουκρανίας, άλλαξε το τοπίο και έφερε στο προσκήνιο άλλου είδους προτεραιότητες. Όμως η πορεία του Τουρισμού προς την βιώσιμη ανάπτυξη και τη σύνθεση ανθρωποκεντρικών τουριστικών υπηρεσιών με ζητούμενο την ασφάλεια και την ευεξία του τουρίστα, δεν ανακόπτεται.
Διότι ο σχεδιασμός είναι συμπαγής και ρεαλιστικός και βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης.

Ο κ. Ανδρέας Φιορεντίνος είναι ξενοδόχος. Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και επί σχεδόν 20 χρόνια υπήρξε Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μυκόνου

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης