Παρότι έχει σχεδόν εξαφανιστεί από την αυτοκίνηση, ο δίχρονος κινητήρας συνεχίζει να έχει τεχνικό ενδιαφέρον χάρη στην απλότητα και τις ιδιαιτερότητές του. Aλλά και στα σχέδια για την πιθανή επιστροφή του;
Οι δίχρονοι κινητήρες είχαν κάποτε σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Από την DKW της μεταπολεμικής Δυτικής Γερμανίας μέχρι τα Trabant και Wartburg της Ανατολικής, αποτέλεσαν μια φθηνή, απλή και συμπαγή λύση για τη μαζική μετακίνηση. Με την επανένωση της Γερμανίας και την εξέλιξη των τεχνολογικών και περιβαλλοντικών απαιτήσεων, το δίχρονο σύστημα πέρασε στο περιθώριο. Ωστόσο, τεχνολογίες όπως αυτές που εξελίσσει η Mazda δείχνουν ότι ίσως δεν έχει ειπωθεί η τελευταία λέξη. Η βασική λειτουργία ενός δίχρονου κινητήρα διαφέρει ριζικά από αυτήν ενός τετράχρονου. Ο δίχρονος ολοκληρώνει όλες τις φάσεις λειτουργίας (εισαγωγή, συμπίεση, καύση και εξαγωγή) σε μόλις δύο διαδρομές του εμβόλου, αντί για τέσσερις. Καθώς το έμβολο ανεβαίνει, δημιουργείται υποπίεση στο στροφαλοθάλαμο που τραβάει μέσα το μείγμα καυσίμου-αέρα. Όταν φτάσει κοντά στο ανώτατο σημείο, το μείγμα αναφλέγεται και ωθεί το έμβολο προς τα κάτω, συμπιέζοντας ταυτόχρονα το επόμενο μείγμα. Κατά την κάθοδο, ανοίγουν τα κανάλια εξαγωγής και εισαγωγής, επιτρέποντας την απομάκρυνση των καυσαερίων και την είσοδο του φρέσκου μείγματος. (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών