Ακόμη και τα πιο ανθεκτικά ντίζελ αρχίζουν να δείχνουν σημάδια κόπωσης μετά από μια μακρά πορεία.
Κι αν η συντήρηση καθυστερήσει, το κόστος μπορεί να γίνει σημαντικό. Οι πετρελαιοκινητήρες ήταν για χρόνια συνώνυμο της αντοχής και της χαμηλής κατανάλωσης. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πόνταραν σε αυτούς για να καλύπτουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιόμετρα, με την ελπίδα πως το αυτοκίνητο θα «τραβήξει» για καιρό. Και πράγματι, δεν είναι ασυνήθιστο να δει κανείς ντίζελ αυτοκίνητα με 300.000 ή και 500.000 χλμ., ιδιαίτερα σε ταξί ή επαγγελματική χρήση. Όμως, γύρω από τα 150.000 χλμ., αρχίζουν να παρουσιάζονται κάποια προβλήματα που καλό είναι να γνωρίζει κανείς. Πρώτο και πιο χαρακτηριστικό εξάρτημα που εμφανίζει φθορά είναι ο υπερσυμπιεστής (turbo). Πρόκειται για ένα εξάρτημα που περιστρέφεται με ταχύτητες που ξεπερνούν τις 200.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να επηρεάζεται από την παραμικρή αμέλεια στη συντήρηση. Αν υπάρχει φθορά, τα συμπτώματα είναι συνήθως μειωμένη απόδοση, σφύριγμα στο άφημα του γκαζιού, αλλά και καπνός (μαύρος ή μπλε) από την εξάτμιση. Αν απαιτηθεί αντικατάσταση, το κόστος ξεκινά γύρω από τα 800 ευρώ και σε ορισμένα μοντέλα μπορεί να ξεπεράσει και τις 3.000 ευρώ. Η τεχνολογία έχει προσθέσει και πιο σύνθετα συστήματα για τον περιορισμό των ρύπων. Η βαλβίδα EGR (που ανακυκλώνει καυσαέρια για μείωση των NOx) είναι γνωστό ότι γεμίζει εύκολα με αιθάλη, ειδικά σε αυτοκίνητα που κάνουν μικρές διαδρομές μέσα στην πόλη (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών