Η αλλαγή στη θέση και τη λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων δεν είναι τυχαία: είναι αποτέλεσμα σχεδιαστικής και τεχνολογικής εξέλιξης.
Κάπως έτσι αυτό που ξεκίνησε ως τεχνική λύση, σήμερα αποτελεί βασικό στοιχείο αναγνωρισιμότητας. Για δεκαετίες, το εμπρός μέρος ενός αυτοκινήτου ήταν απλό και αναγνωρίσιμο: δύο μεγάλα «φανάρια» στις άκρες, μια μάσκα στη μέση και ένα σήμα κάπου ανάμεσα. Σήμερα, η εικόνα αυτή έχει αλλάξει δραστικά. Οι παραδοσιακοί προβολείς έχουν… διαχωριστεί στα δύο. Συνήθως, ψηλότερα βρίσκονται λεπτές λωρίδες LED, ενώ τα κύρια φώτα έχουν κατέβει χαμηλότερα, πολλές φορές μέσα στον προφυλακτήρα ή ακόμη και κρυμμένα πίσω από διακοσμητικά τμήματα του αμαξώματος. Το νέο αυτό μοτίβο φωτισμού -με σήμα κατατεθέν τους split προβολείς- έχει αρχίσει να κυριαρχεί, όχι μόνο σε SUV αλλά και σε μικρότερα hatchback, σεντάν ή ακόμα και station wagon. Το ανανεωμένο Hyundai Kona ή το μεγαλύτερο Santa Fe (το Tucson πάει το πράμα ακόμη πιο μακριά), το Audi Q3 ή το Tesla Model Y, αλλά και πιο εξωτικά μοντέλα όπως η Ferrari Purosangue είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα. Καθεμία από αυτές τις περιπτώσεις αξιοποιεί τον φωτισμό όχι μόνο για πρακτικούς λόγους, αλλά και για να δημιουργήσει μια ξεχωριστή ταυτότητα. Το κίνητρο αυτής της τάσης βρίσκεται στην τεχνολογική μετάβαση από τα συμβατικά φωτιστικά σώματα στα LED, τα οποία προσφέρουν περισσότερη ευελιξία στον σχεδιασμό, μικρότερο μέγεθος και χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών