Το νέο MINI βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1, η οποία αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της UKL (Untere Klasse) που χρησιμοποιούσε και η παλαιότερη γενιά
ια τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεται, το νέο MINI Cooper S Cabrio αποτελεί ένα μοντέλο χωρίς αντίπαλο για τα όσα προσφέρει. Χαρακτήρας, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και η δυνατότητα να γεμίζει το μάτι σου ουρανό, με το πάτημα ενός κουμπιού.
Τα παραπάνω, φυσικά, αποτελούν διαχρονικά χαρακτηριστικά της ανοικτής εκδοχής του MINI και δη του σπορτίφ Cooper S. Τι έρχεται λοιπόν να προσθέσει η φίρμα της Οξφόρδης στην τέταρτη και νεότερη γενιά του μοντέλου;
Ουσιαστικά, οι μεγαλύτερες αλλαγές εστιάζονται στο infotainment και κατ’ επέκταση στο ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Προτού όμως ασχοληθούμε με αυτά, ας ρίξουμε μία ματιά στα βασικά.
Το νέο MINI βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1, η οποία αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της UKL (Untere Klasse) που χρησιμοποιούσε και η παλαιότερη γενιά.
Γι’ αυτό και βλέπουμε πως το μεταξόνιο παραμένει ίδιο, με τις εξωτερικές διαστάσεις και τα μετατρόχια να έχουν τσιμπήσει ελάχιστα προς τα πάνω, κυρίως λόγω των μικροαλλαγών στο αμάξωμα.
Με την ίδια λογική, ίδιος αλλά αναβαθμισμένος, παραμένει και ο Β48 κινητήρας που κρύβει στα σπλάχνα του. Η ισχύς πλέον ανέρχεται στους 204 ίππους (από τους 192), ενώ οι καμπύλες ισχύος και ροπής έχουν βελτιστοποιηθεί.
Ενδεικτικά, η μέγιστη ισχύς αποδίδεται σε ένα φάσμα από τις 5.000-6.500 rpm, ενώ η ροπή των 300 Nm παραμένει σταθερή από τις 1.450-4.500 rpm.
Για έναν κινητήρα μάλιστα υψηλής απόδοσης, που δεν διαθέτει κάποια μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης, η μέση κατανάλωση των 8,5 lt/ 100 km που μετρήσαμε κρίνεται απόλυτα λογική.
Εκεί που υπάρχει αλλαγή, είναι στο νέο, εφτάρι Sport DTC κιβώτιο, το οποίο δείχνει να συνδυάζεται αρμονικά με το μοτέρ. Η κλιμάκωσή του είναι καλή, ενώ και οι αλλαγές πραγματοποιούνται στο σωστό χρόνο.
Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλεγεί, μπορεί να κρατάει πιο ψηλά τις στροφές ή να αλλάζει νωρίς, στοχεύοντας στην οικονομία. Στον αντίποδα όμως δεν προσφέρει σειριακή αλλαγή των σχέσεων. Για να βρει κανείς paddles πίσω από το τιμόνι θα πρέπει να στραφεί στην κορυφαία έκδοση JCW και μόνο.
Το παραπάνω αποτελεί και το λόγο που επιλέξαμε να ξεκινήσουμε τη δοκιμή μας με τη φράση «για τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεται…».
Για κάποιον αδιόρατο λόγο ο υπεύθυνος εξέλιξης της τέταρτης γενιάς του αυτοκινήτου θεώρησε καλή ιδέα να μη δώσει τη δυνατότητα σειριακής αλλαγής σχέσεων στον οδηγό, αλλά και να μην προβάλλει στροφόμετρο παρά μία μπάρα απόδοσης ισχύος στην οθόνη (στροφόμετρο εμφανίζεται μόνο στην επιλογή co-cart)
Διαβάστε περισσότερα
Τα παραπάνω, φυσικά, αποτελούν διαχρονικά χαρακτηριστικά της ανοικτής εκδοχής του MINI και δη του σπορτίφ Cooper S. Τι έρχεται λοιπόν να προσθέσει η φίρμα της Οξφόρδης στην τέταρτη και νεότερη γενιά του μοντέλου;
Ουσιαστικά, οι μεγαλύτερες αλλαγές εστιάζονται στο infotainment και κατ’ επέκταση στο ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Προτού όμως ασχοληθούμε με αυτά, ας ρίξουμε μία ματιά στα βασικά.
Το νέο MINI βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1, η οποία αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της UKL (Untere Klasse) που χρησιμοποιούσε και η παλαιότερη γενιά.
Γι’ αυτό και βλέπουμε πως το μεταξόνιο παραμένει ίδιο, με τις εξωτερικές διαστάσεις και τα μετατρόχια να έχουν τσιμπήσει ελάχιστα προς τα πάνω, κυρίως λόγω των μικροαλλαγών στο αμάξωμα.
Με την ίδια λογική, ίδιος αλλά αναβαθμισμένος, παραμένει και ο Β48 κινητήρας που κρύβει στα σπλάχνα του. Η ισχύς πλέον ανέρχεται στους 204 ίππους (από τους 192), ενώ οι καμπύλες ισχύος και ροπής έχουν βελτιστοποιηθεί.
Ενδεικτικά, η μέγιστη ισχύς αποδίδεται σε ένα φάσμα από τις 5.000-6.500 rpm, ενώ η ροπή των 300 Nm παραμένει σταθερή από τις 1.450-4.500 rpm.
Για έναν κινητήρα μάλιστα υψηλής απόδοσης, που δεν διαθέτει κάποια μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης, η μέση κατανάλωση των 8,5 lt/ 100 km που μετρήσαμε κρίνεται απόλυτα λογική.
Εκεί που υπάρχει αλλαγή, είναι στο νέο, εφτάρι Sport DTC κιβώτιο, το οποίο δείχνει να συνδυάζεται αρμονικά με το μοτέρ. Η κλιμάκωσή του είναι καλή, ενώ και οι αλλαγές πραγματοποιούνται στο σωστό χρόνο.
Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλεγεί, μπορεί να κρατάει πιο ψηλά τις στροφές ή να αλλάζει νωρίς, στοχεύοντας στην οικονομία. Στον αντίποδα όμως δεν προσφέρει σειριακή αλλαγή των σχέσεων. Για να βρει κανείς paddles πίσω από το τιμόνι θα πρέπει να στραφεί στην κορυφαία έκδοση JCW και μόνο.
Το παραπάνω αποτελεί και το λόγο που επιλέξαμε να ξεκινήσουμε τη δοκιμή μας με τη φράση «για τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεται…».
Για κάποιον αδιόρατο λόγο ο υπεύθυνος εξέλιξης της τέταρτης γενιάς του αυτοκινήτου θεώρησε καλή ιδέα να μη δώσει τη δυνατότητα σειριακής αλλαγής σχέσεων στον οδηγό, αλλά και να μην προβάλλει στροφόμετρο παρά μία μπάρα απόδοσης ισχύος στην οθόνη (στροφόμετρο εμφανίζεται μόνο στην επιλογή co-cart)
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών