Το Lotus Etna του 1984, σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro, ήταν ένα πρωτότυπο γεμάτο καινοτομίες και επιδόσεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν την πορεία της Lotus, αλλά έμεινε μοναδικό κομμάτι και τώρα βγαίνει σε δημοπρασία στο Monterey.
Στο British International Motor Show του 1984, η Lotus παρουσίασε το Etna, ένα πρωτότυπο που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro και φιλοδοξούσε να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τα βρετανικά υπεραυτοκίνητα.
Με αμάξωμα χαμηλό και αιχμηρό, ύψους μόλις 1,12 μέτρων, και γραμμές εμπνευσμένες από τη σφηνοειδή σχολή του Italdesign, το Etna βασιζόταν στο Esprit, αλλά σχεδιάστηκε για να πάει πολύ πιο πέρα σε επιδόσεις και τεχνολογία.
Κάτω από την καπό έκρυβε έναν ολοκαίνουργιο αλουμινένιο V8 4,0 λίτρων, γνωστό ως Type 909, με απόδοση 335 ίππων και 400 Nm ροπής, συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εποχής, επιτάχυνε από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα και έφτανε τα 290 χλμ./ώρα.
Επιδόσεις που το έφερναν αντιμέτωπο με την Ferrari 288 GTO και την Porsche 959, πριν καν αυτές εμφανιστούν στην αγορά (διαβάστε περισσότερα)
Με αμάξωμα χαμηλό και αιχμηρό, ύψους μόλις 1,12 μέτρων, και γραμμές εμπνευσμένες από τη σφηνοειδή σχολή του Italdesign, το Etna βασιζόταν στο Esprit, αλλά σχεδιάστηκε για να πάει πολύ πιο πέρα σε επιδόσεις και τεχνολογία.
Κάτω από την καπό έκρυβε έναν ολοκαίνουργιο αλουμινένιο V8 4,0 λίτρων, γνωστό ως Type 909, με απόδοση 335 ίππων και 400 Nm ροπής, συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εποχής, επιτάχυνε από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα και έφτανε τα 290 χλμ./ώρα.
Επιδόσεις που το έφερναν αντιμέτωπο με την Ferrari 288 GTO και την Porsche 959, πριν καν αυτές εμφανιστούν στην αγορά (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών