To τράβηγμα του ηλεκτρονικού χειρόφρενου εν κινήσει δεν έχει καμία σχέση με τα παλιά μηχανικά συστήματα.
Αντί για απότομο μπλοκάρισμα των τροχών, τα σύγχρονα αυτοκίνητα εφαρμόζουν ελεγχόμενη πέδηση μέσω ABS, μετατρέποντας μια επικίνδυνη ενέργεια σε ασφαλή επιβράδυνση έκτακτης ανάγκης.
Στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο έχει σχεδιαστεί ώστε να μην «κλειδώνει» απότομα τους πίσω τροχούς (σπανιότερα τους εμπρός, όπως σε κάποια Citroen) όπως τα παλιά μηχανικά συστήματα, αλλά να ενεργοποιεί τα υδραυλικά φρένα με ελεγχόμενο τρόπο.
Αυτό γίνεται για να αποφευχθεί η απώλεια ελέγχου και να διατηρηθεί η ευστάθεια, ακόμη και σε περίπτωση ανάγκης.
Δοκιμές που πραγματοποίησαν τα γερμανικά AutoBild και Auto Motor und Sport σε διαφορετικά μοντέλα δείχνουν ότι η αντίδραση του συστήματος εξαρτάται από τη μάρκα και το λογισμικό που χρησιμοποιεί.
Στα περισσότερα ευρωπαϊκά μοντέλα, όπως Audi, BMW, VW και Mercedes, η επιβράδυνση είναι γραμμική, με τη μονάδα ABS να κατανέμει τη δύναμη φρεναρίσματος και στους τέσσερις τροχούς.
Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο στο τιμόνι, ενώ η διαδικασία ολοκληρώνεται σε περίπου 7,5-8 δευτερόλεπτα από τα 100 km/h, με απόσταση γύρω στα 105-110 μέτρα.
Η BMW ή η Cupra έχει ρυθμίσει το σύστημα ώστε, αν ο οδηγός κρατήσει τον διακόπτη πατημένο, να εφαρμόζεται η μέγιστη δυνατή πέδηση μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση.
Αντίστοιχα, η Mercedes και η Audi δίνουν προτεραιότητα στην ευστάθεια, με πολύ ομαλή απόκριση.
Στα Volkswagen η αρχική απόκριση είναι λίγο πιο απότομη, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει την κατευθυντικότητα (διαβάστε περισσότερα)
Στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο έχει σχεδιαστεί ώστε να μην «κλειδώνει» απότομα τους πίσω τροχούς (σπανιότερα τους εμπρός, όπως σε κάποια Citroen) όπως τα παλιά μηχανικά συστήματα, αλλά να ενεργοποιεί τα υδραυλικά φρένα με ελεγχόμενο τρόπο.
Αυτό γίνεται για να αποφευχθεί η απώλεια ελέγχου και να διατηρηθεί η ευστάθεια, ακόμη και σε περίπτωση ανάγκης.
Δοκιμές που πραγματοποίησαν τα γερμανικά AutoBild και Auto Motor und Sport σε διαφορετικά μοντέλα δείχνουν ότι η αντίδραση του συστήματος εξαρτάται από τη μάρκα και το λογισμικό που χρησιμοποιεί.
Στα περισσότερα ευρωπαϊκά μοντέλα, όπως Audi, BMW, VW και Mercedes, η επιβράδυνση είναι γραμμική, με τη μονάδα ABS να κατανέμει τη δύναμη φρεναρίσματος και στους τέσσερις τροχούς.
Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο στο τιμόνι, ενώ η διαδικασία ολοκληρώνεται σε περίπου 7,5-8 δευτερόλεπτα από τα 100 km/h, με απόσταση γύρω στα 105-110 μέτρα.
Η BMW ή η Cupra έχει ρυθμίσει το σύστημα ώστε, αν ο οδηγός κρατήσει τον διακόπτη πατημένο, να εφαρμόζεται η μέγιστη δυνατή πέδηση μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση.
Αντίστοιχα, η Mercedes και η Audi δίνουν προτεραιότητα στην ευστάθεια, με πολύ ομαλή απόκριση.
Στα Volkswagen η αρχική απόκριση είναι λίγο πιο απότομη, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει την κατευθυντικότητα (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών