Τελευταία Νέα
Αυτοκίνητο

Οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι άφθαρτοι

tags :
Οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι άφθαρτοι
Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνται πιο απλά και αξιόπιστα από εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η πραγματικότητα δείχνει πως ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι τόσο άφθαρτος όσο νομίζουμε – και σε πολλές περιπτώσεις, κοστίζει ακριβά.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει ξεκινήσει και δεν υπάρχει επιστροφή.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διευρύνουν διαρκώς τις γκάμες τους με εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ οι οδηγοί τα βλέπουν πλέον σαν «κανονικά» αυτοκίνητα, όχι σαν κάποια τεχνολογική ιδιαιτερότητα.
Διαφημίζουν συνεχώς πως απαιτούν λιγότερη συντήρηση, πως έχουν λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν βλάβες λόγω απουσίας πολύπλοκων εξαρτημάτων, και ότι αν κάτι χαλάσει, αυτό θα είναι -πιθανώς- η μπαταρία.
Μόνο που τα πράγματα δεν έχουν ακριβώς έτσι.
Η μπαταρία στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλύπτεται από πολυετείς εγγυήσεις.
Οι εταιρείες, όπως η κορεατική KIA, δεν προσφέρουν 7 ή και 8 χρόνια εγγύηση επειδή… τους περισσεύουν, αλλά επειδή ξέρουν ότι πολύ δύσκολα θα υπάρξει αστοχία. Δεν ισχύει το ίδιο όμως για τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος για κάποιον λόγο θεωρείται άφθαρτος.
Στην πράξη, οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σε πολύ υψηλές τάσεις -συχνά πάνω από 600 V- και αυτό παράγει θερμότητα, η οποία μπορεί να καταστρέψει ρουλεμάν, έδρανα ή ακόμα και τις περιελίξεις στους ρότορες.
Επιπλέον, η συνεχής καταπόνηση από την έντονη ροπή, ειδικά σε οδηγούς που το «σανιδώνουν» στο φανάρι, φθείρει πρόωρα το σύστημα μετάδοσης και τον ίδιο τον κινητήρα.
Δεν είναι τυχαίο πως αρκετοί οδηγοί ήδη αναφέρουν φθορές σε βασικά εξαρτήματα, όπως τα ρουλεμάν ή στον άξονα του ρότορα (διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης