Η έλλειψη ήχου και κραδασμών σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσει «σύγχυση» στον εγκέφαλο των επιβατών, προκαλώντας ζαλάδα και ναυτία.
Αν έχεις νιώσει ανακατωσούρα ως συνοδηγός ή επιβάτης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (σ.σ. εννοείται με νορμάλ ταχύτητες), τότε δεν είσαι ο μόνος και δεν φαντάζεσαι το γιατί.
Η ζαλάδα και η ναυτία που νιώθουν αρκετοί επιβάτες στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα φαίνεται πως έχουν επιστημονική εξήγηση, που σχετίζεται κυρίως με την απουσία των σημάτων που δίνει στον εγκέφαλο ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του «The Guardian», ειδικοί σε θέματα ανθρώπινης αντίληψης και ελέγχου κίνησης εξηγούν ότι η αίσθηση της κίνησης, όπως την αντιλαμβανόμαστε μέσα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, βασίζεται σε τρία στοιχεία: τον ήχο του κινητήρα, τις δονήσεις από το δάπεδο και το πλαίσιο, καθώς και την ταχύτητα που νιώθουμε όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ή φρενάρει.
Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν διαφορετικά.
Η απουσία μηχανικού θορύβου και οι ελάχιστοι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα αφήνουν τον εγκέφαλο χωρίς γνώριμα σήματα.
Όπως λέει χαρακτηριστικά ο William Emond, υποψήφιος διδάκτορας που μελετά τη ναυτία μέσα στο αυτοκίνητο, «ο εγκέφαλος βασίζεται σε εμπειρίες προηγούμενων μετακινήσεων για να κατανοήσει τις κινήσεις.
Όταν αυτές οι αναφορές λείπουν ή αλλάζουν, χρειάζεται χρόνος προσαρμογής» (διαβάστε περισσότερα)
Η ζαλάδα και η ναυτία που νιώθουν αρκετοί επιβάτες στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα φαίνεται πως έχουν επιστημονική εξήγηση, που σχετίζεται κυρίως με την απουσία των σημάτων που δίνει στον εγκέφαλο ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του «The Guardian», ειδικοί σε θέματα ανθρώπινης αντίληψης και ελέγχου κίνησης εξηγούν ότι η αίσθηση της κίνησης, όπως την αντιλαμβανόμαστε μέσα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, βασίζεται σε τρία στοιχεία: τον ήχο του κινητήρα, τις δονήσεις από το δάπεδο και το πλαίσιο, καθώς και την ταχύτητα που νιώθουμε όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ή φρενάρει.
Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν διαφορετικά.
Η απουσία μηχανικού θορύβου και οι ελάχιστοι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα αφήνουν τον εγκέφαλο χωρίς γνώριμα σήματα.
Όπως λέει χαρακτηριστικά ο William Emond, υποψήφιος διδάκτορας που μελετά τη ναυτία μέσα στο αυτοκίνητο, «ο εγκέφαλος βασίζεται σε εμπειρίες προηγούμενων μετακινήσεων για να κατανοήσει τις κινήσεις.
Όταν αυτές οι αναφορές λείπουν ή αλλάζουν, χρειάζεται χρόνος προσαρμογής» (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών