Μπορεί τα EV και τα βενζινοκίνητα να τραβούν την προσοχή, αλλά ο diesel εξακολουθεί να έχει λόγο ύπαρξης.
Έστω και υπό προϋποθέσεις.
Όλοι γνωρίζουμε πως ο diesel έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια στο στόχαστρο, κυρίως μετά το σκάνδαλο Dieselgate που έπληξε την αξιοπιστία της τεχνολογίας και τις εταιρείες που τον υποστήριζαν.
Η πετρελαιοκίνηση έγινε συνώνυμη της εξαπάτησης και των εκπομπών μικροσωματιδίων, με αποτέλεσμα η κοινή γνώμη -αλλά και οι νομοθέτες- να στρέψουν το βλέμμα τους σε άλλες λύσεις.
Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο diesel εξακολουθεί να είναι η πιο λογική επιλογή.
Όχι για το μέλλον, αλλά για το παρόν.
Σε πρώτη φάση, πρέπει να γίνει σαφές πως τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα – είτε μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά είτε για plug-in υβριδικά – έχουν το προβάδισμα στις περισσότερες αστικές και περιαστικές μετακινήσεις.
Αν κάποιος έχει σταθερή πρόσβαση σε φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά και διανύει σχετικά μικρές αποστάσεις, τότε δεν υπάρχει λόγος να κοιτάζει τίποτε άλλο.
Η εξοικονόμηση στο κόστος χρήσης και η ησυχία ενός EV απλώς δεν συγκρίνονται.
Όμως, υπάρχει και μια κατηγορία οδηγών που το ηλεκτρικό αυτοκίνητο – τουλάχιστον στην παρούσα φάση – δεν τους βολεύει.
Είναι αυτοί που γράφουν καθημερινά πάνω από 100 μίλια (160 χιλιόμετρα), κυρίως σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.
Για αυτούς, ο diesel παραμένει η πιο αποτελεσματική λύση σε κατανάλωση και αυτονομία.
Αρκεί να δούμε τα νούμερα: ένα Audi Q7 με V6 diesel έχει μέση κατανάλωση 6,6-7,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ στα 208-217 γρ./χλμ.
Αντίστοιχα, το ίδιο μοντέλο με V6 βενζίνης καταναλώνει 8,6-8,9 λίτρα/100 χλμ., με CO₂ στα 235-243 γρ./χλμ.
Η plug-in έκδοση δείχνει χαμηλότερη κατανάλωση μόνο όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη.
Από τη στιγμή που αδειάσει, το επιπλέον βάρος του συστήματος αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση του θερμικού κινητήρα (διαβάστε περισσότερα)
Όλοι γνωρίζουμε πως ο diesel έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια στο στόχαστρο, κυρίως μετά το σκάνδαλο Dieselgate που έπληξε την αξιοπιστία της τεχνολογίας και τις εταιρείες που τον υποστήριζαν.
Η πετρελαιοκίνηση έγινε συνώνυμη της εξαπάτησης και των εκπομπών μικροσωματιδίων, με αποτέλεσμα η κοινή γνώμη -αλλά και οι νομοθέτες- να στρέψουν το βλέμμα τους σε άλλες λύσεις.
Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο diesel εξακολουθεί να είναι η πιο λογική επιλογή.
Όχι για το μέλλον, αλλά για το παρόν.
Σε πρώτη φάση, πρέπει να γίνει σαφές πως τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα – είτε μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά είτε για plug-in υβριδικά – έχουν το προβάδισμα στις περισσότερες αστικές και περιαστικές μετακινήσεις.
Αν κάποιος έχει σταθερή πρόσβαση σε φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά και διανύει σχετικά μικρές αποστάσεις, τότε δεν υπάρχει λόγος να κοιτάζει τίποτε άλλο.
Η εξοικονόμηση στο κόστος χρήσης και η ησυχία ενός EV απλώς δεν συγκρίνονται.
Όμως, υπάρχει και μια κατηγορία οδηγών που το ηλεκτρικό αυτοκίνητο – τουλάχιστον στην παρούσα φάση – δεν τους βολεύει.
Είναι αυτοί που γράφουν καθημερινά πάνω από 100 μίλια (160 χιλιόμετρα), κυρίως σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.
Για αυτούς, ο diesel παραμένει η πιο αποτελεσματική λύση σε κατανάλωση και αυτονομία.
Αρκεί να δούμε τα νούμερα: ένα Audi Q7 με V6 diesel έχει μέση κατανάλωση 6,6-7,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ στα 208-217 γρ./χλμ.
Αντίστοιχα, το ίδιο μοντέλο με V6 βενζίνης καταναλώνει 8,6-8,9 λίτρα/100 χλμ., με CO₂ στα 235-243 γρ./χλμ.
Η plug-in έκδοση δείχνει χαμηλότερη κατανάλωση μόνο όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη.
Από τη στιγμή που αδειάσει, το επιπλέον βάρος του συστήματος αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση του θερμικού κινητήρα (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών