
Η εντεινόμενη πίεση από το κόστος τεχνολογίας και τον ανταγωνισμό οδηγεί κατασκευαστές σε συμμαχίες, εξαγορές ή αποχώρηση από την αγορά.
Το γερμανικό Center of Automotive Management (CAM) προειδοποιεί ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε μια περίοδο έντονης αναδιάρθρωσης, όπου κάποιες εταιρείες θα εξαγοραστούν και άλλες ενδέχεται να εξαφανιστούν από τον χάρτη.
Η μελέτη, την οποία υπογράφει ο Stefan Bratzel, αναδεικνύει τη ραγδαία αύξηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ειδικά λόγω της οικονομικής πίεσης και του υψηλού κόστους της τεχνολογικής μετάβασης.
Όπως αναφέρει ο Bratzel, η πίεση αυξάνεται διαρκώς και η αυτοκινητοβιομηχανία πλησιάζει σε μια «μεγάλη φάση συγκέντρωσης».
Πολλές εταιρείες δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οικονομικά και θα αναγκαστούν είτε να συγχωνευθούν είτε να αποχωρήσουν από την αγορά.
Ο ερευνητής δεν κατονόμασε συγκεκριμένες εταιρείες, αλλά είναι σαφές πως οι μικρότεροι και οικονομικά πιο ευάλωτοι κατασκευαστές κινδυνεύουν περισσότερο.
Ένας από τους κύριους παράγοντες πίεσης είναι η είσοδος νέων παικτών στην αγορά, κυρίως από την Κίνα, οι οποίοι προσφέρουν φθηνότερα αυτοκίνητα, αυξάνοντας έτσι τον ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών.
Παράλληλα, η ανάγκη επενδύσεων σε τομείς όπως η εξηλεκτρισμένη κίνηση, η ανάπτυξη λογισμικού και οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης δημιουργούν τεράστια οικονομικά βάρη.
Σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, όπως η σημερινή, οι κατασκευαστές δεν μπορούν να καλύψουν αυτά τα κόστη μόνοι τους, με αποτέλεσμα να εξετάζουν στρατηγικές συνεργασίες.
Η μελέτη του CAM δείχνει ότι το λειτουργικό κέρδος των 14 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως μειώθηκε το 2024 κατά 20,7% σε σύγκριση με το 2023.
Το περιθώριο EBIT έπεσε από 8% σε 6,3%.
Στην περίπτωση της Volkswagen, το περιθώριο κέρδους μειώθηκε από 7% σε 5,9%, ενώ η Nissan παρουσίασε σοβαρή επιδείνωση, πέφτοντας από 4,6% σε μόλις 1,2%.
Η Stellantis είχε ακόμη πιο απότομη πτώση, από 11,8% σε 2,6% (διαβάστε περισσότερα)
Η μελέτη, την οποία υπογράφει ο Stefan Bratzel, αναδεικνύει τη ραγδαία αύξηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ειδικά λόγω της οικονομικής πίεσης και του υψηλού κόστους της τεχνολογικής μετάβασης.
Όπως αναφέρει ο Bratzel, η πίεση αυξάνεται διαρκώς και η αυτοκινητοβιομηχανία πλησιάζει σε μια «μεγάλη φάση συγκέντρωσης».
Πολλές εταιρείες δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οικονομικά και θα αναγκαστούν είτε να συγχωνευθούν είτε να αποχωρήσουν από την αγορά.
Ο ερευνητής δεν κατονόμασε συγκεκριμένες εταιρείες, αλλά είναι σαφές πως οι μικρότεροι και οικονομικά πιο ευάλωτοι κατασκευαστές κινδυνεύουν περισσότερο.
Ένας από τους κύριους παράγοντες πίεσης είναι η είσοδος νέων παικτών στην αγορά, κυρίως από την Κίνα, οι οποίοι προσφέρουν φθηνότερα αυτοκίνητα, αυξάνοντας έτσι τον ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών.
Παράλληλα, η ανάγκη επενδύσεων σε τομείς όπως η εξηλεκτρισμένη κίνηση, η ανάπτυξη λογισμικού και οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης δημιουργούν τεράστια οικονομικά βάρη.
Σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, όπως η σημερινή, οι κατασκευαστές δεν μπορούν να καλύψουν αυτά τα κόστη μόνοι τους, με αποτέλεσμα να εξετάζουν στρατηγικές συνεργασίες.
Η μελέτη του CAM δείχνει ότι το λειτουργικό κέρδος των 14 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως μειώθηκε το 2024 κατά 20,7% σε σύγκριση με το 2023.
Το περιθώριο EBIT έπεσε από 8% σε 6,3%.
Στην περίπτωση της Volkswagen, το περιθώριο κέρδους μειώθηκε από 7% σε 5,9%, ενώ η Nissan παρουσίασε σοβαρή επιδείνωση, πέφτοντας από 4,6% σε μόλις 1,2%.
Η Stellantis είχε ακόμη πιο απότομη πτώση, από 11,8% σε 2,6% (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών