Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

ING: Μεγάλο πλήγμα στην οικονομία της Γερμανίας ο νέος... καύσωνας στην Ευρώπη

tags :
ING: Μεγάλο πλήγμα στην οικονομία της Γερμανίας ο νέος... καύσωνας στην Ευρώπη
Τα χαμηλά επίπεδα υδάτων στο Ρήνο καθιστούν ανενεργά αρκετά μέρη του ποταμού
Το νέο κύμα καύσωνα που πλήττει τις τελευταίες ημέρες την Ευρώπη επηρεάζει σημαντικά τα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Ρήνο - ένα από τα σημαντικότερα θαλάσσια δρομολόγια της ηπείρου - το οποίο θα μπορούσε να βλάψει περαιτέρω την ευάλωτη οικονομία της Γερμανίας.
Αυτό αναφέρει σε ανάλυσή της η ING, η οποία υπενθυμίζε ότι το περασμένο έτος, τα χαμηλά επίπεδα υδάτων στο Ρήνο καθιστούσαν ανενεργά αρκετά μέρη του ποταμού.
Αυτό προκάλεσε την παύση της παραγωγής, την αύξηση του κόστους παραγωγής και τη διακοπή των αλυσίδων εφοδιασμού στη βιομηχανική καρδιά της Ευρώπης.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι μια επαναλαμβανόμενη κατάσταση θα μπορούσε να συμβεί αυτό το καλοκαίρι με υψηλές θερμοκρασίες και έλλειψη βροχοπτώσεων που σημαίνει ότι τα φορτηγά πλοία δεν μπορούν να πλεύσουν πλήρως φορτωμένα σε μέρη του Ρήνου.
Με τη σειρά του, αυτό θα μπορούσε να χτυπήσει την οικονομία της Γερμανίας, η οποία επλήγη από παρόμοια γεγονότα το 2018.
"Περίπου το 80% όλων των αγαθών που μεταφέρονται μέσω των εσωτερικών πλωτών μεταφορών πηγαίνουν κατά μήκος του ποταμού Ρήνου.
Έτσι, είναι η σημαντικότερη πλωτή οδός της Γερμανίας", αναφέρει η ING.
"Άνθρακας, πετρέλαιο και φυσικό αέριο ή χημικά προϊόντα μεταφέρονται μέσω του ποταμού.
Αυτά είναι τα κύρια προϊόντα στην αρχή σημαντικών αλυσίδων προστιθέμενης αξίας, με αποτέλεσμα τα χαμηλά επίπεδα ύδατος στον ποταμό Ρήνο να μπορούν να οδηγήσουν άμεσα σε περιορισμούς στη βιομηχανική παραγωγή".
Το τρίτο τρίμηνο του 2018, η οικονομία της Γερμανίας υποχώρησε κατά 0,2% για να ανακάμψει στο τέταρτο τρίμηνο.
Για το σύνολο του 2018, η γερμανική οικονομία αυξήθηκε κατά 1,5% - σηματοδοτώντας το ένατο έτος συνεχόμενης ανάπτυξης, αλλά υπήρξε απώλεια της δυναμικής.
Μεγάλο μέρος αυτής της πτώσης οφείλεται στην ασθενέστερη ιδιωτική κατανάλωση, καθώς και στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που αναλώνεται στα νέα πρότυπα εκπομπών.
Αλλά τα χαμηλά επίπεδα νερού στο Ρήνο θεωρήθηκαν επίσης ως παράγοντας που συνέβαλε.
Με τα επίπεδα νερού του Ρήνου το 2018 μειωμένα σε μόλις 30 εκατοστά σε μερικά μέρη, αυτό καθιστούσε αδύνατο για τα μεγάλα φορτηγά πλοία που συμβάλουν στο εμπόριο.
Σύμφωνα με την Κεντρική Επιτροπή για τη Ναυσιπλοΐα στο Ρήνο (CCNR), οργανισμό που ρυθμίζει τη ναυσιπλοΐα του ποταμού, το πλωτό εμπόριο σημείωσε μείωση κατά 27% το τρίτο τρίμηνο του 2018, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, λόγω των χαμηλών επιπέδων νερού.
Ο άλλος σημαντικός ποταμός της Ευρώπης, ο Δούναβης, σημείωσε επίσης μείωση της απόδοσης κατά 10%.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης