Τελευταία Νέα
Οικονομία

Έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ: Η φιλοξενία και η διαμονή τα βασικά κριτήρια για να έρθουν για δεύτερη φορά στην Ελλάδα οι τουρίστες

Έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ: Η φιλοξενία και η διαμονή τα βασικά κριτήρια για να έρθουν για δεύτερη φορά στην Ελλάδα οι τουρίστες
Τι δείχνει η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ για τον τουρισμό
Οι 6 στους 10  τουρίστες δεν θέλουν να επαναλάβουν την επίσκεψή τους στη χώρα μας  και μόνο οι 4 στους 10  δηλώνουν την πρόθεσή τους και την επιθυμία να  προγραμματίσουν  να έλθουν  και  στις επόμενες  διακοπές  τους.
Δηλαδή η τουριστική βιομηχανία  κάθε χρόνο αναζητεί τουλάχιστον20 εκατομμύρια νέους τουρίστες για να  επισκεφθούν  τη χώρα μας. Ο βασικός  λόγος που δεν επιλέγουν την Ελλάδα για δεύτερη φορά είναι  ότι δεν έχει  να τους  προσφέρει κάτι άλλο που θα τους συγκινούσε.
Ανάμεσα στους τομείς που  δεν τους ικανοποίησαν, δίνοντας μάλιστα χαμηλή βαθμολογία ήταν οι κρατικές υποδομές, η  καθαριότητα των Πόλεων, τα Μουσεία ακόμη και οι παραλίες  διότι είναι βρόμικες. Τα στοιχεία είναι προϊόν μελέτης η οποία εκπονήθηκε από την TCI Research για λογαριασμό του Ινστιτούτου ου ΣΕΤΕ ακολουθώντας τη μεθοδολογία TRAVELSAT.
Ο  επιστημονικός  διευθυντής του Ινστιτούτου κ. Άρης Ίκκος  παρουσιάζοντας την έρευνα δεν  έκρυψε την έκπληξη του λέγοντας ότι οι παραλίες  ως κριτήριο επιλογής της χώρας βρίσκεται χαμηλά στην κατάταξη επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα για τους τουρίστες δεν είναι  μόνο ο ήλιος και η θάλασσα.
Τόνισε ότι η έρευνα έχει  ως σκοπό να αναδείξει τις επιλογές  των προορισμών από την πλευρά των τουριστών οι οποίοι  στην ουσία έχουν τα δικά τους κριτήρια.
Σύμφωνα με την έρευνα  οι λόγοι επιλογής μιας χώρας προορισμού σε ποσοστό  41%  διαμορφώνεται από την εμπειρία του επισκέπτη, σε ποσοστό 18% από την  γεωγραφική  εγγύτητα, το 11% επιλέγει με βάση την τιμή και μόλις το 6% με βάση τη διαφήμιση.  
Πιο αναλυτικά οι τουρίστες που  επιλέγουν  τη χώρα  που θα πάνε  διακοπές στους  προορισμούς της Νότιας Ευρώπης καθορίζεται  περισσότερο  από ποτέ από μη εμπορικούς  και άυλους παράγοντες  και  σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η φιλοξενία των κατοίκων της  περιοχής, η αίσθηση της ασφάλειας το περιβάλλον όπως η διαμονή και  η ποιότητα του φαγητού έχουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας  του επισκέπτη.
Στις   πρώτες θέσεις είναι  ο βαθμός φιλοξενίας από τους κατοίκους της περιοχής και  βαθμολογήθηκε με 550 μονάδες, η διαμονή  με 527, η αίσθηση ασφάλειας  με 510, η   τοπική  κουζίνα 498, η ομορφιά του τόπου 480, η δυνατότητα αγορών  με 456,  τα  κέντρα πληροφοριών  για επισκέπτες 445 και  στη συνέχεια είναι η εμπειρία της παραλίας με 442, η καθαριότητα των πόλεων, τα ιστορικά μνημεία-αξιοθέατα και η νυκτερινή ζωή  κλπ.
Πάντως η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός έναντι της Ισπανίας  της Πορτογαλίας  της Ιταλίας της Μάλτας και της Τουρκίας εμφανίζεται αρκετά  ανταγωνιστική σε αρκετούς  τομείς.
Στην εμπειρία διαμονής υπερτερεί  χάρη στο φιλόξενο προσωπικό  στη  συνολική ποιότητα διαμονής και στη σχέση ποιότητας και τιμής.
Επίσης υψηλή βαθμολογία  λαμβάνει  στην εμπειρία  διατροφής.
Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς  και τα  Ταξί  λαμβάνει θετική βαθμολογία  χάρη και στις χαμηλές τιμές.
Οι υπηρεσίες των ταξί  παρόλο που παίρνουν χαμηλή βαθμολογία κινείται υψηλότερα του ανταγωνισμού. Η Ελλάδα  υστερεί  έναντι του ανταγωνισμού  στον τομέα των πολιτιστικών και ψυχαγωγικών  δραστηριοτήτων.
Η  ιστορική κληρονομιά και τα μουσεία δεν έλαβαν  την αναμενόμενη  βαθμολογία  παρά την ύπαρξη παγκοσμίου φήμης και εμβληματικών ιστορικών μνημείων.  
Η βαθμολογία διατηρήθηκε λίγο ψηλότερα του ανταγωνισμού λόγω των τιμών και  στη φιλοξενία  του προσωπικού. Στο τομέα του περιβάλλοντος η καθαριότητα των  πόλεων  όπως και εκτός των πόλεων και η αρχιτεκτονική των πόλεων έλαβε βαθμολογία  χαμηλότερη του ανταγωνισμού.
Η εμπειρία  από τις παραλίες οι τουρίστες έβαλαν ψηλά τον πήχη της καθαριότητας ενώ η ομορφιά τους η ποικιλομορφία  και η ασφαλή  κολύμβηση κινήθηκε ψηλότερα από τον ανταγωνισμό.
Η Ελλάδα  θριαμβεύει  στον πολυπόθητο  τομέα των επισκεπτών γαστρονομικού ενδιαφέροντος  με σταθερή εμπειρία  που συνδυάζει την τοπική ποικιλία  της τοπικής  κουζίνας καθώς συνδυάζει την ποιότητα την τιμή και την φιλοξενία.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης