γράφει : ΜΙΝΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Αισιόδοξος για την οικονομική ανάκαμψη και την ανάπτυξη στη Γαλλία δηλώνει ο πρόεδρος της χώρας, Francois Hollande, με αφορμή τον εορτασμό της ημέρας της Βαστίλης. "Η ανάκαμψη θα επιταχυνθεί το β΄ εξάμηνο", τονίζει ο ίδιος.
"Η βιομηχανική παραγωγή μας παρουσιάζει την ταχύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη. Η καταναλωτική ζήτηση και οι προσλήψεις έχουν αυξηθεί", σχολιάζει ο Hollande, παρά την έκθεση της Fitch η οποία υποβάθμισε την αξιολόγηση της χώρας την Παρασκευή, εκτιμώντας ύφεση το 2013 και κορύφωση του χρέους στο 96% του ΑΕΠ.
"Η ανάκαμψη είναι εδώ", διεμήνυσε ο Hollande στην ερώτηση εάν η πρόβλεψη για συρρίκνωση κατά 0,2% της γαλλικής οικονομίας για το 2013 από το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής τον ανησυχεί.
"Για τον περιορισμό του ελλείμματος η κυβέρνηση θα μειώσει τις δαπάνες και θα αυξήσει φόρους μόνο εάν είναι απολύτως απαραίτητο", σημείωσε ο Hollande, διαβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση δεν θα δώσει καμία άδεια για εξόρυξη σχιστολιθικού αερίου κατά τη διάρκεια της θητείας της.
Τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο, η παραγωγή αυξήθηκε κατά 1% εν σχέσει με το προηγούμενο τρίμηνο και κατά 0,6% μόνο στον βιομηχανικό τομέα, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψη οι τομείς της ενέργειας και η εξωρυκτική βιομηχανία. Τον Μάιο, πάντως, η παραγωγή είχε μειωθείκ κατά 0,4% εν σχέσει προς τον προηγούμενο μήνα, μετά την αύξησή της κατά 2,2% τον Απρίλιο.
Υπενθυμίζεται ότι η Fitch προχώρησε στην υποβάθμιση της αξιολόγησης της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας της Γαλλίας, σε ΑΑ+, στερώντας από τη γαλλική οικονομία την άριστη αξιολόγηση ΑΑΑ. Σταθερό το outlook. Ωστόσο ο οίκος επιβεβαίωσε τη βραχυπρόθεσμη αξιολόγηση της Γαλλίας σε F1+ και το Country Ceiling σε AAA.
Η υποβάθμιση της αξιολόγησης της Γαλλίας αντανακλά τους εξής παράγοντες:
- Ο οίκος προβλέπει άνοδο του χρέους στο 96% του ΑΕΠ το 2014 με σταδιακή υποχώρησή του στα επίπεδα του 92% του ΑΕΠ το 2017.
- Ο οίκος προειδοποιεί για επικείμενους κινδύνους στη δημοσιονομική κατάσταση της Γαλλίας, λόγω α) των αβέβαιων προοπτικών ανάπτυξης της γαλλικής οικονομίας, β) της συνεχιζόμενης ευρωπαϊκής κρίσης χρέους.
- Ο οίκος προβλέπει πως η γαλλική οικονομία θα παραμείνει σε ύφεση το 2013, με την επιστροφή της στην ανάπτυξη - στα επίπεδα του 0,7% - το επόμενο έτος, 2014.
- Ο οίκος διαμηνύει πως η γαλλική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σειρά σοβαρών διαρθρωτικών προκλήσεων όπως: η σταδιακή μείωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της και η αδύναμη αγορά εργασίας.
Ωστόσο, όπως η Fitch αναφέρει στην έκθεσή της, παρά την απώλεια της άριστης αξιολόγησης ΑΑΑ, η Γαλλία παραμένει μια χώρα με ισχυρό πιστοληπτικό προφίλ, αφού διαθέτει μια οικονομία πλούσια και θετικά διαφοροποιημένη και μια ικανοποιητική πολιτική σταθερότητα.
Πως αξιολογούν οι δύο έτεροι ισχυροί οίκοι τη Γαλλία:
- Moody's: Αξιολόγηση Aa1, με αρνητικό outlook.
- S&P: Αξιολόγηση AA+, με αρνητικό outlook.
"Η χώρα θα πρέπει να προκρίνει την βελτίωση των κλασσικών σιδηροδρομικών γραμμών κι όχι τα τραίνα μεγάλης ταχύτητας", διαμηνύει στο μεταξύ, έπειτα από το σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε έξι ανθρώπους.
"Το πρώτο συμπέρασμα που θα αντλήσουμε είναι να κατασφαλίσουμε πως στις επενδύσεις, που θα είναι τόσο σημαντικές στα ερχόμενα χρόνια, θα δοθεί προτεραιότητα στις κλασσικές γραμμές. Αυτό που γνωρίζω έως τώρα είναι πως πρόκειται για μία αστοχία υλικού: αυτή οφείλεται άραγε σε κακή συντήρηση, ή ίσως στην παλαιότητα; Αυτό θα μας αναγκάσει να αντλήσουμε συμπεράσματα", σχολίασε ο Hollande, αναφερόμενος στις αναφορές των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF), πως το φονικό δυστύχημα στο Μπρετινί –σιρ-Όρζ οφείλεται σε αποκόλληση τμήματος μεταγωγής των γραμμών.
Ο πρωθυπουργός J. M. Ayrult έχει ανακοινώσει την "ανανέωση κάποιου αριθμού από τις γραμμές, διατηρώντας τις γραμμές TGV (τραίνων μεγάλης ταχύτητας) όπου αυτές κρίνονται αναγκαίες, αλλά όχι παντού".
www.bankingnews.gr
"Η ανάκαμψη είναι εδώ", διεμήνυσε ο Hollande στην ερώτηση εάν η πρόβλεψη για συρρίκνωση κατά 0,2% της γαλλικής οικονομίας για το 2013 από το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής τον ανησυχεί.
"Για τον περιορισμό του ελλείμματος η κυβέρνηση θα μειώσει τις δαπάνες και θα αυξήσει φόρους μόνο εάν είναι απολύτως απαραίτητο", σημείωσε ο Hollande, διαβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση δεν θα δώσει καμία άδεια για εξόρυξη σχιστολιθικού αερίου κατά τη διάρκεια της θητείας της.
Τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο, η παραγωγή αυξήθηκε κατά 1% εν σχέσει με το προηγούμενο τρίμηνο και κατά 0,6% μόνο στον βιομηχανικό τομέα, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψη οι τομείς της ενέργειας και η εξωρυκτική βιομηχανία. Τον Μάιο, πάντως, η παραγωγή είχε μειωθείκ κατά 0,4% εν σχέσει προς τον προηγούμενο μήνα, μετά την αύξησή της κατά 2,2% τον Απρίλιο.
Υπενθυμίζεται ότι η Fitch προχώρησε στην υποβάθμιση της αξιολόγησης της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας της Γαλλίας, σε ΑΑ+, στερώντας από τη γαλλική οικονομία την άριστη αξιολόγηση ΑΑΑ. Σταθερό το outlook. Ωστόσο ο οίκος επιβεβαίωσε τη βραχυπρόθεσμη αξιολόγηση της Γαλλίας σε F1+ και το Country Ceiling σε AAA.
Η υποβάθμιση της αξιολόγησης της Γαλλίας αντανακλά τους εξής παράγοντες:
- Ο οίκος προβλέπει άνοδο του χρέους στο 96% του ΑΕΠ το 2014 με σταδιακή υποχώρησή του στα επίπεδα του 92% του ΑΕΠ το 2017.
- Ο οίκος προειδοποιεί για επικείμενους κινδύνους στη δημοσιονομική κατάσταση της Γαλλίας, λόγω α) των αβέβαιων προοπτικών ανάπτυξης της γαλλικής οικονομίας, β) της συνεχιζόμενης ευρωπαϊκής κρίσης χρέους.
- Ο οίκος προβλέπει πως η γαλλική οικονομία θα παραμείνει σε ύφεση το 2013, με την επιστροφή της στην ανάπτυξη - στα επίπεδα του 0,7% - το επόμενο έτος, 2014.
- Ο οίκος διαμηνύει πως η γαλλική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σειρά σοβαρών διαρθρωτικών προκλήσεων όπως: η σταδιακή μείωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της και η αδύναμη αγορά εργασίας.
Ωστόσο, όπως η Fitch αναφέρει στην έκθεσή της, παρά την απώλεια της άριστης αξιολόγησης ΑΑΑ, η Γαλλία παραμένει μια χώρα με ισχυρό πιστοληπτικό προφίλ, αφού διαθέτει μια οικονομία πλούσια και θετικά διαφοροποιημένη και μια ικανοποιητική πολιτική σταθερότητα.
Πως αξιολογούν οι δύο έτεροι ισχυροί οίκοι τη Γαλλία:
- Moody's: Αξιολόγηση Aa1, με αρνητικό outlook.
- S&P: Αξιολόγηση AA+, με αρνητικό outlook.
"Η χώρα θα πρέπει να προκρίνει την βελτίωση των κλασσικών σιδηροδρομικών γραμμών κι όχι τα τραίνα μεγάλης ταχύτητας", διαμηνύει στο μεταξύ, έπειτα από το σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε έξι ανθρώπους.
"Το πρώτο συμπέρασμα που θα αντλήσουμε είναι να κατασφαλίσουμε πως στις επενδύσεις, που θα είναι τόσο σημαντικές στα ερχόμενα χρόνια, θα δοθεί προτεραιότητα στις κλασσικές γραμμές. Αυτό που γνωρίζω έως τώρα είναι πως πρόκειται για μία αστοχία υλικού: αυτή οφείλεται άραγε σε κακή συντήρηση, ή ίσως στην παλαιότητα; Αυτό θα μας αναγκάσει να αντλήσουμε συμπεράσματα", σχολίασε ο Hollande, αναφερόμενος στις αναφορές των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF), πως το φονικό δυστύχημα στο Μπρετινί –σιρ-Όρζ οφείλεται σε αποκόλληση τμήματος μεταγωγής των γραμμών.
Ο πρωθυπουργός J. M. Ayrult έχει ανακοινώσει την "ανανέωση κάποιου αριθμού από τις γραμμές, διατηρώντας τις γραμμές TGV (τραίνων μεγάλης ταχύτητας) όπου αυτές κρίνονται αναγκαίες, αλλά όχι παντού".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών