γράφει : Αλεξάνδρα Τόμπρα
Την απόφαση για την υλοποίηση του αγωγού ΤΑΡ, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας και της Αλβανία, χαιρετίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Marlene Holzner, εκπρόσωπος του Επιτρόπου Ενέργειας Gunther Oettinger, χαρακτηρίζει την εξέλιξη αυτή ως ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, καθώς όπως υποστηρίζει η Ε.Ε., πέρα από τη Ρωσία και τη Νορβηγία, θα έχει και άλλους προμηθευτές φυσικού αερίου.
«Το εάν θα καταλήγει ο αγωγός στη νότια Ιταλία ή στην Αυστρία δεν είναι τόσο σημαντικό. Σημαντικό είναι ότι εσωτερικά θα έχουμε τόσους αγωγούς, οι οποίοι θα διοχετεύουν το αέριο κατευθείαν από το Αζερμπαϊτζάν εκεί όπου χρειάζεται» επισημαίνει η Holzner σε συνέντευξη της στην αλβανική σύνταξη της Deutsche Welle.
Υπενθυμίζεται πως ο ΤΑΡ θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα και το Αζερμπαϊτζάν, διασχίζοντας την Ελλάδα και την Αλβανία για να καταλήγει στη νότια Ιταλία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.
«Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε μια διαφοροποιημένη πολιτική. Ο στόχος της είναι, εκτός από τους ενεργειακούς εταίρους που ήδη έχουμε, να αποκτήσουμε και νέους. Ένα μέρος της στρατηγικής μας ήταν να αποκτήσουμε φυσικό αέριο από την Κασπία. Εκεί διαπραγματευόμαστε πάνω από δέκα χρόνια και τώρα για πρώτη φορά πήραμε αυτή τη θετική απάντηση. Παράλληλα όμως, θα εισάγουμε φυσικό αέριο από τη Νορβηγία και από τη Ρωσία. Πιστεύουμε ότι το παραπάνω φυσικό αέριο που χρειαζόμαστε από το 2030 θα είναι το φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα και έτσι θα καλύψουμε τις ανάγκες μας» αναφέρει η Holzner, υπογραμμίζοντας πως πλέον η Ευρώπη καθίσταται ενεργειακά ασφαλής.
«Ενεργειακή ασφάλεια σημαίνει πως σε μια περίπτωση ενεργειακής κρίσης όπως ήταν το 2006 ή το 2009 μέσα στην ΕΕ θα έχουμε τόσο πολύ φυσικό αέριο ώστε ο καθένας που το χρειάζεται να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του. Πιστεύουμε πως η αγορά φυσικού αερίου είναι μια αγορά όπως κάθε άλλη. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερους προμηθευτές όπως επίσης και περισσότερους αγωγούς μέσα στην ΕΕ, έτσι ώστε κανείς να μην υποφέρει από το κρύο» τονίζει η Holzner, επισημαίνοντας πως σημαντικό είναι πάνω από όλα το συμφέρον της ΕΕ και όχι επιμέρους συμφέροντα χωρών όπως της Αυστρίας, τα οποία δεν ικανοποιήθηκαν διότι δεν προτιμήθηκε ο «ανταγωνιστικός» του ΤΑΡ, αγωγός Nabucco.
www.bankingnews.gr
«Το εάν θα καταλήγει ο αγωγός στη νότια Ιταλία ή στην Αυστρία δεν είναι τόσο σημαντικό. Σημαντικό είναι ότι εσωτερικά θα έχουμε τόσους αγωγούς, οι οποίοι θα διοχετεύουν το αέριο κατευθείαν από το Αζερμπαϊτζάν εκεί όπου χρειάζεται» επισημαίνει η Holzner σε συνέντευξη της στην αλβανική σύνταξη της Deutsche Welle.
Υπενθυμίζεται πως ο ΤΑΡ θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα και το Αζερμπαϊτζάν, διασχίζοντας την Ελλάδα και την Αλβανία για να καταλήγει στη νότια Ιταλία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.
«Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε μια διαφοροποιημένη πολιτική. Ο στόχος της είναι, εκτός από τους ενεργειακούς εταίρους που ήδη έχουμε, να αποκτήσουμε και νέους. Ένα μέρος της στρατηγικής μας ήταν να αποκτήσουμε φυσικό αέριο από την Κασπία. Εκεί διαπραγματευόμαστε πάνω από δέκα χρόνια και τώρα για πρώτη φορά πήραμε αυτή τη θετική απάντηση. Παράλληλα όμως, θα εισάγουμε φυσικό αέριο από τη Νορβηγία και από τη Ρωσία. Πιστεύουμε ότι το παραπάνω φυσικό αέριο που χρειαζόμαστε από το 2030 θα είναι το φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα και έτσι θα καλύψουμε τις ανάγκες μας» αναφέρει η Holzner, υπογραμμίζοντας πως πλέον η Ευρώπη καθίσταται ενεργειακά ασφαλής.
«Ενεργειακή ασφάλεια σημαίνει πως σε μια περίπτωση ενεργειακής κρίσης όπως ήταν το 2006 ή το 2009 μέσα στην ΕΕ θα έχουμε τόσο πολύ φυσικό αέριο ώστε ο καθένας που το χρειάζεται να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του. Πιστεύουμε πως η αγορά φυσικού αερίου είναι μια αγορά όπως κάθε άλλη. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερους προμηθευτές όπως επίσης και περισσότερους αγωγούς μέσα στην ΕΕ, έτσι ώστε κανείς να μην υποφέρει από το κρύο» τονίζει η Holzner, επισημαίνοντας πως σημαντικό είναι πάνω από όλα το συμφέρον της ΕΕ και όχι επιμέρους συμφέροντα χωρών όπως της Αυστρίας, τα οποία δεν ικανοποιήθηκαν διότι δεν προτιμήθηκε ο «ανταγωνιστικός» του ΤΑΡ, αγωγός Nabucco.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών