γράφει : Αλεξάνδρα Τόμπρα
Καθαρά κέρδη ύψους 126,3 εκατ. ευρώ σημείωσε το γ’ τρίμηνο του 2010 ο ΟΤΕ, μειωμένα κατά 23,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Τα καθαρά κέρδη είναι επηρεασμένα θετικά από μια αντιστροφή πρόβλεψης φόρου 10 εκατ ευρώ στην OTEestate.
Ως αποτέλεσμα των αντίξοων οικονομικών συνθηκών, της μειωμένης καταναλωτικής δραστηριότητας και του έντονου ανταγωνισμού σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, ο Όμιλος ΟΤΕ, το Γ’ τρίμηνο 2010, σημείωσε μείωση στα έσοδα ύψους 7,8%. Σε συγκρίσιμη βάση (εξαιρουμένων των εσόδων της Zapp στη Ρουμανία τo Γ’ τρίμηνο του 2010) τα έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 8,3% σε σχέση με το Γ’ τρίμηνο του 2009.
Το Γ’ τρίμηνο του 2010, τα Λειτουργικά Έξοδα του Ομίλου, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, ανήλθαν στα 901,5 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 3,6% από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις χαμηλότερες χρεώσεις από τους εγχώριους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Τα έξοδα προσωπικού το Γ’ τρίμηνο 2010 μειώθηκαν κατά 5,4% κυρίως λόγω της μείωσης 7,2% στα έξοδα μισθοδοσίας στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα, επηρεασμένα θετικά από αντιστροφή πρόβλεψης 4,5 εκατ. ευρώ που σχετιζόταν με αμοιβές εργαζομένων. Οι προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με τα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα του Γ΄τριμήνου του 2009, όταν είχαν επηρεαστεί θετικά από την εκχώρηση επισφαλών απαιτήσεων από τη Globul, καθώς και από τις μειωμένες (κάτω του μέσου όρου) προβλέψεις στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, λόγω ιδιαίτερα υψηλών προβλέψεων κατά τα δυο προηγούμενα τρίμηνα.
Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία μειώθηκαν το Γ’ τρίμηνο του 2010 κατά 13,7%, σε σχέση με το Γ’ τρίμηνο του 2009 και έφτασαν τα 169,3 εκατ. ευρώ λόγω των χαμηλότερων επενδύσεων στις περισσότερες εταιρείες του Ομίλου. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία, ως ποσοστό των εσόδων του Ομίλου το Γ’ τρίμηνο του 2010, ήταν 12,2%, σε σχέση με 13,0% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, στη σταθερή τηλεφωνία Ρουμανίας και στις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας ανήλθαν σε 48,6 εκατ. ευρώ , 24,5 εκατ. ευρώ και 93,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του Γ’ τριμήνου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ κ. Mιχάλης Τσαμάζ σημείωσε τα εξής: «Οι επιδόσεις του Ομίλου στο Γ’ τρίμηνο 2010 επιδεικνύουν τόσο τα επιτεύγματα των περασμένων ετών, όσο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα. Υπό την ηγεσία του κ. Βουρλούμη τα τελευταία έξι χρόνια, οι δραστηριότητες του ΟΤΕ έχουν αλλάξει δραματικά και το ίδιο έχει συμβεί στο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία. Οι υπηρεσίες φωνής της σταθερής τηλεφωνίας, που αποτελούσαν περίπου τα δύο τρίτα των εσόδων του ΟΤΕ το 2004, σήμερα συνεισφέρουν λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου, καθώς στο διάστημα αυτό ο ΟΤΕ εξελίχθηκε σε έναν από τους ισχυρότερους Ομίλους εταιρειών στην ΝΑ Ευρώπη, που προσφέρει ευρυζωνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, καθώς και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Μας περιμένει ακόμη αρκετή δουλειά για να ολοκληρώσουμε τη μεταμόρφωση του σε μια ισχυρή ανταγωνιστική εταιρεία, με δομή κόστους που να ταιριάζει στις νέες συνθήκες.»
Ο κ. Τσαμάζ πρόσθεσε:«Προτεραιότητα μου καθώς αναλαμβάνω αυτό το νέο ρόλο, είναι να εξασφαλίσω ότι όλοι οι χρήστες των υπηρεσιών μας απολαμβάνουν το υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών, και ότι όλα τα προϊόντα μας θα γίνουν συνώνυμα με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα. Πιστεύω ότι θέτοντας τον πελάτη ως προτεραιότητα σε όλες τις δραστηριότητές μας, είναι το κλειδί για να υψώσουμε το επίπεδο υποκίνησης και επαγγελματισμού όλων των εργαζομένων του ΟΤΕ και για να προσφέρουμε ικανοποιητικά κέρδη σε όλους τους μετόχους μας.»
www.bankingnews.gr
Το Γ’ τρίμηνο του 2010, τα Λειτουργικά Έξοδα του Ομίλου, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, ανήλθαν στα 901,5 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 3,6% από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις χαμηλότερες χρεώσεις από τους εγχώριους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Τα έξοδα προσωπικού το Γ’ τρίμηνο 2010 μειώθηκαν κατά 5,4% κυρίως λόγω της μείωσης 7,2% στα έξοδα μισθοδοσίας στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα, επηρεασμένα θετικά από αντιστροφή πρόβλεψης 4,5 εκατ. ευρώ που σχετιζόταν με αμοιβές εργαζομένων. Οι προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με τα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα του Γ΄τριμήνου του 2009, όταν είχαν επηρεαστεί θετικά από την εκχώρηση επισφαλών απαιτήσεων από τη Globul, καθώς και από τις μειωμένες (κάτω του μέσου όρου) προβλέψεις στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, λόγω ιδιαίτερα υψηλών προβλέψεων κατά τα δυο προηγούμενα τρίμηνα.
Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία μειώθηκαν το Γ’ τρίμηνο του 2010 κατά 13,7%, σε σχέση με το Γ’ τρίμηνο του 2009 και έφτασαν τα 169,3 εκατ. ευρώ λόγω των χαμηλότερων επενδύσεων στις περισσότερες εταιρείες του Ομίλου. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία, ως ποσοστό των εσόδων του Ομίλου το Γ’ τρίμηνο του 2010, ήταν 12,2%, σε σχέση με 13,0% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, στη σταθερή τηλεφωνία Ρουμανίας και στις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας ανήλθαν σε 48,6 εκατ. ευρώ , 24,5 εκατ. ευρώ και 93,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του Γ’ τριμήνου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ κ. Mιχάλης Τσαμάζ σημείωσε τα εξής: «Οι επιδόσεις του Ομίλου στο Γ’ τρίμηνο 2010 επιδεικνύουν τόσο τα επιτεύγματα των περασμένων ετών, όσο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα. Υπό την ηγεσία του κ. Βουρλούμη τα τελευταία έξι χρόνια, οι δραστηριότητες του ΟΤΕ έχουν αλλάξει δραματικά και το ίδιο έχει συμβεί στο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία. Οι υπηρεσίες φωνής της σταθερής τηλεφωνίας, που αποτελούσαν περίπου τα δύο τρίτα των εσόδων του ΟΤΕ το 2004, σήμερα συνεισφέρουν λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου, καθώς στο διάστημα αυτό ο ΟΤΕ εξελίχθηκε σε έναν από τους ισχυρότερους Ομίλους εταιρειών στην ΝΑ Ευρώπη, που προσφέρει ευρυζωνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, καθώς και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Μας περιμένει ακόμη αρκετή δουλειά για να ολοκληρώσουμε τη μεταμόρφωση του σε μια ισχυρή ανταγωνιστική εταιρεία, με δομή κόστους που να ταιριάζει στις νέες συνθήκες.»
Ο κ. Τσαμάζ πρόσθεσε:«Προτεραιότητα μου καθώς αναλαμβάνω αυτό το νέο ρόλο, είναι να εξασφαλίσω ότι όλοι οι χρήστες των υπηρεσιών μας απολαμβάνουν το υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών, και ότι όλα τα προϊόντα μας θα γίνουν συνώνυμα με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα. Πιστεύω ότι θέτοντας τον πελάτη ως προτεραιότητα σε όλες τις δραστηριότητές μας, είναι το κλειδί για να υψώσουμε το επίπεδο υποκίνησης και επαγγελματισμού όλων των εργαζομένων του ΟΤΕ και για να προσφέρουμε ικανοποιητικά κέρδη σε όλους τους μετόχους μας.»
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών