Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Πώς μέσω hedging μείωσε τις ζημιές η Attica Group και που έχει σκαρφαλώσει το κόστος ενέργειας

Πώς μέσω hedging μείωσε τις ζημιές η Attica Group και που έχει σκαρφαλώσει το κόστος ενέργειας
Η διοίκηση έχει προβεί σε προσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής, μείωση ταχυτήτων και πράξεις αντιστάθμισης προκειμένου να αντιμετωπίσει τυχόν επιπτώσεις
Σχετικά Άρθρα

Μέσω hedging ή κινήσεων αντιστάθμισης κινδύνου στα καύσιμα πέτυχε η Attica Group τη μείωση της ζημιάς.
Πονοκέφαλο πάντως προκαλεί το ενεργειακό κόστος και στον συγκεκριμένο κλάδο, αφού το καύσιμο είναι ένα από τα πιο σημαντικά κόστη για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Στη χρήση 2021 προέκυψαν ενοποιημένες ζημιές μετά από φόρους ύψους 13,19 εκατ. ευρώ από ζημίες 49,42 εκατ. το 2020 ευρώ.
Να σημειωθεί πως ο τζίρος αυξήθηκε στα 347,9 εκατ. ευρώ από 290,4 εκατ. ευρώ και τα μικτά κέρδη στα 37,4 εκατ. ευρώ από 31 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, τα EBITDA βελτιώθηκαν στα 42 εκατ. ευρώ από 40,4 εκατ. ευρώ.
Ουσιαστικά η βελτίωση του αποτελέσματος οφείλεται κατά κύριο λόγο στο κέρδος που προέκυψε από πράξεις αντιστάθμισης μέρους του κινδύνου μεταβολής των τιμών καυσίμων που η Εταιρία διενεργεί στο πλαίσιο της εγκεκριμένης, από το Διοικητικό Συμβούλιο, πολιτικής της.

Από τις κινήσεις αυτές είχε κέρδος 12,99 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021 έναντι ζημιών 24,58 εκατ. στη χρήση 2020.
Ο Όμιλος κατά την 31.12.2020 διατηρούσε ανοιχτές θέσεις σε συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου ταμειακών ροών ονομαστικού ποσού 34,089 εκατ. ευρώ οι οποίες έκλεισαν μέσα στη χρήση και το αποτέλεσμα τους ήταν κέρδος ποσό 12,378 εκατ. ευρώ.
Επίσης μέσα στη χρήση 2021 ο Όμιλος προχώρησε σε άνοιγμα νέων θέσεων σε συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου ταμειακών ροών μέρος των οποίων έκλεισαν μέσα στη χρήση και το αποτέλεσμά τους ήταν κέρδος 616 χιλ. ευρώ.
Κατά την 31.12.2021 ο Όμιλος διατηρούσε ανοιχτές θέσεις σε συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου ταμειακών ροών ονομαστικού ποσού 31,029 εκατ. ευρώ.

Η πολιτική του Ομίλου σχετικά με τα παράγωγα χρηματοοικονομικά στοιχεία αφορά αποκλειστικά σε αντιστάθμιση ταμειακών ροών που σχετίζεται με τη μεταβολή της τιμής του καυσίμου.
Τα συμβόλαια αντιστάθμισης που έκλεισε ο Όμιλος το 2021 είναι βραχυπρόθεσμης διάρκειας και ο τύπος των συμβολαίων που χρησιμοποιήθηκε είναι κατά κύριο λόγο SWAP.
Σύμφωνα με την εταιρεία η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, συνεπεία της οποίας αυξήθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα οι ήδη αυξημένες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, δημιουργεί νέα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο.

Ειδικότερα, η μέση τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων το 2021 αυξήθηκε κατά 32,4% σε σχέση με την χρήση 2020, ενώ η μέση τιμή των καυσίμων τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους αυξήθηκε περαιτέρω κατά 28% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2021.
Η τάση για περαιτέρω αύξηση των τιμών διατηρήθηκε και εντός του μηνός Μαρτίου 2022.
Η διοίκηση έχει προβεί σε σειρά ενεργειών όπως, προσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής στις νέες συνθήκες, βελτιστοποίηση των δρομολογίων των πλοίων, μείωση ταχυτήτων, καθώς και πράξεις αντιστάθμισης του κινδύνου από την διακύμανση της τιμής του καυσίμου για μέρος της καταναλωμένης ποσότητας καυσίμων προκειμένου να αντιμετωπίσει τυχόν επιπτώσεις.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης