Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Εταιρείες διύλισης και εμπορίας πετρελαιοειδών – Γιατί δεν πείθει η εικόνα τους στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου

Εταιρείες διύλισης και εμπορίας πετρελαιοειδών – Γιατί δεν πείθει η εικόνα τους στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου
Τα σχέδια των τεσσάρων εταιρειών στον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Σχετικά Άρθρα

Απουσιάζει το επενδυτικό ενδιαφέρον τους τελευταίους μήνες από τις εισηγμένες του κλάδου διύλισης και εμπορίας πετρελαιοειδών παρά το γεγονός ότι η ανάκαμψη του τουρισμού βελτίωσε σημαντικά τα μεγέθη σύμφωνα με όσα είδαμε στο εννεάμηνο.
Επιπλέον, φαίνεται πως το σενάριο για σκληρό lockdown, το οποίο θα μπορούσε να φέρει ξανά μείωση μεγεθών, απομακρύνεται, ενώ και οι εκτιμήσεις για την πορεία του τουρισμού το 2022 είναι θετικές.
Οι τιμές του πετρελαίου έχουν ανακάμψει και οι εταιρείες διύλισης εμφάνισαν βελτιωμένα κέρδη από τα αποθέματα, καλύπτοντας τις ζημιές που προκάλεσε το 2020 η πανδημία.
Τα περιθώρια διύλισης, επίσης, έχουν ανακάμψει και απέχουν από τα μηδενικά ή και αρνητικά που είχαμε δει το 2020.

Οι τέσσερις εισηγμένες

Οι τέσσερις εισηγμένες, ΕΛΠΕ, Motor Oil, Revoil και Ελινόιλ, καταγράφουν άνοδο από την αρχή του έτους, αλλά οι επενδυτές φαίνεται πως είναι επιφυλακτικοί.
Σύμφωνα με κάποιους αναλυτές αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το 2030 η πώληση αυτοκινήτων με καύσιμο βενζίνη ή πετρέλαιο στη χώρα, σύμφωνα με όσα έχει πει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ από το 2025 τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Έτσι η κατανάλωση καυσίμων αναμένεται να μειωθεί σημαντικά και κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι οι εισηγμένες του κλάδου δεν προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς την ενεργειακή μετάβαση.
Τα ΕΛΠΕ καταγράφουν άνοδο από την αρχή του έτους 12% και η διοίκηση έχει θέσει στόχο τα 600MW το 2025 και τα 2.000MW το 2030.

Επιπλέον η διοίκηση έχει παρουσιάσει τους βασικούς άξονες του “Vision 2025”, όπου μεταξύ άλλων είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων και η αλλαγή της εταιρικής δομής του ομίλου.
Τα ΕΛΠΕ μετά την πώληση του ποσοστού που κατείχαν στη ΔΕΠΑ θα δώσουν έκτακτο μέρισμα, ενώ στο εννεάμηνο τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 254 εκατ. ευρώ από ζημία 381 εκατ. ευρώ το 2020.
Αντίστοιχο στρατηγικό σχεδιασμό για την ενεργειακή μετάβαση έχει και η Motor Oil, ο οποίος περιλαμβάνει και δημιουργία του πρατηρίου του μέλλοντος, με δίκτυο σταθμών φόρτισης αλλά και διαφοροποιημένα προϊόντα, όπως συμπιεσμένο φυσικό αέριο.

Επίσης η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ είναι στον προγραμματισμό και εξετάζεται και μονάδα βιοκαυσίμων.
Η εισηγμένη στοχεύει να ξεπεράσει το 1GW σε ΑΠΕ.
Η μετοχή της Motor Oil έχει άνοδο 16% από την αρχή του έτους, αλλά όπως και τα ΕΛΠΕ, βρίσκεται σε σημαντικά χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Στο εννεάμηνο είχε καθαρά κέρδη 205 εκατ. ευρώ από ζημία 107 εκατ. ευρώ.

H Ελινόιλ έχει άνοδο μόλις 6% από την αρχή του έτους αν και στο εννεάμηνο είχε κέρδη προ φόρων 4,7 εκατ. ευρώ όταν η αποτίμηση είναι στα 38 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον προχωρά και η συγκεκριμένη σε ενεργειακό μετασχηματισμό.
Σε συνεργασία με την Ήρων θα διαθέτει στους πελάτες της ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο.
Τέλος, η Revoil είναι η μόνη μετοχή που βρίσκεται σημαντικά υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα και έχει άνοδο 33% από την αρχή του έτους, έστω και αν τις τελευταίες εβδομάδες έχει υποχωρήσει από τα υψηλά της.
Η άνοδος οφείλεται στα πολύ καλά αποτελέσματα που έχει δημοσιεύσει σύμφωνα με τα οποία στο εννεάμηνο είχε κέρδη προ φόρων 3,4 εκατ. ευρώ από 2,4 εκατ. ευρώ.
Με αποτίμηση στα 27 εκατ. ευρώ το p/e για το σύνολο του έτους αναμένεται μονοψήφιο.
Επιπλέον η εταιρεία μέσω εξαγορών και συνεργασιών στοχεύει να φτάσει τα 60MW το 2025 προκειμένου να καλύπτει τη μείωση που αναμένεται στην αγορά των καυσίμων.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης