γράφει : Αλεξάνδρα Τόμπρα
Οι εισηγμένες εταιρίες που παρέχουν πληρέστερη εθελοντική ενημέρωση στους μετόχους τους εκτός της υποχρεωτικής, εμφανίζουν την υψηλότερη κερδοφορία , έχουν καλύτερες προοπτικές και διοικούνται υποδειγματικά σε τέτοιες περιόδους κρίσης. Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε ο Αναπληρωτής Καθηγητής κ Παναγιώτης Αλεξάκης, του Οικονομικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και ο Επίκουρος Καθηγητής κ Γεώργιος Ιατρίδης του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για λογαριασμό της Ενωσης Εισηγμένων Εταιριών.
Η μελέτη επικεντρώνεται στην διαφορά ενημέρωσης των μετόχων από τις εισηγμένες εταιρείες αφενός βάσει των στοιχείων που επιβάλλουν Οδηγίες, Νόμοι ή Αποφάσεις της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Αφετέρου υπάρχουν και εταιρείες που προβαίνουν σε εθελοντική πρόσθετη πληροφόρηση των μετόχων τους. Η μελέτη εξετάζει λοιπόν την γενική εικόνα που δίνουν στην αγορά αυτοί οι δυο διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης της ενημέρωσης. Την πρόσθετη εθελοντική ενημέρωση και την αποκλειστικά υποχρεωτική ενημέρωση. Η μελέτη κάλυψε 171 εταιρείες εισηγμένες όλες στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Από τον κατάλογο αυτόν δεν εξαιρέθηκαν οι τραπεζικές, ασφαλιστικές, και λοιπές χρηματοπιστωτικές εταιρείες λόγω των διαφορετικών και μη συγκρίσιμων οικονομικών στοιχείων και δεδομένων που παρουσιάζουν. Από τις 171 εταιρείες αυτές πρόσθετη εθελοντική οικονομική πληροφόρηση παρείχαν στους μετόχους τους οι 41 εταιρείες το 2006, οι 54 το 2007, οι 68 το 2008 και οι 99 το 2009.
Η μελέτη καταλήγει ότι οι εταιρείες που διοικούνται καλύτερα είναι πιο κερδοφόρες, έχουν καλύτερες προοπτικές, οδηγούνται στην απόφαση πληρέστερης ενημέρωσης. Εμβαθύνοντας στα κίνητρα που καθορίζουν την επιλογή των εταιρειών για τον ένα από τους δυο τρόπους ενημέρωσης συμπεραίνει κανείς ότι αυτή ακριβώς η ύπαρξη καλύτερης εταιρικής διοίκησης και καλύτερων προοπτικών της εταιρείας είναι η βασική αιτία της επιλογής της πληρέστερης εθελοντικής ενημέρωσης.
Ανέστης Ντόκας
Από τον κατάλογο αυτόν δεν εξαιρέθηκαν οι τραπεζικές, ασφαλιστικές, και λοιπές χρηματοπιστωτικές εταιρείες λόγω των διαφορετικών και μη συγκρίσιμων οικονομικών στοιχείων και δεδομένων που παρουσιάζουν. Από τις 171 εταιρείες αυτές πρόσθετη εθελοντική οικονομική πληροφόρηση παρείχαν στους μετόχους τους οι 41 εταιρείες το 2006, οι 54 το 2007, οι 68 το 2008 και οι 99 το 2009.
Η μελέτη καταλήγει ότι οι εταιρείες που διοικούνται καλύτερα είναι πιο κερδοφόρες, έχουν καλύτερες προοπτικές, οδηγούνται στην απόφαση πληρέστερης ενημέρωσης. Εμβαθύνοντας στα κίνητρα που καθορίζουν την επιλογή των εταιρειών για τον ένα από τους δυο τρόπους ενημέρωσης συμπεραίνει κανείς ότι αυτή ακριβώς η ύπαρξη καλύτερης εταιρικής διοίκησης και καλύτερων προοπτικών της εταιρείας είναι η βασική αιτία της επιλογής της πληρέστερης εθελοντικής ενημέρωσης.
Ανέστης Ντόκας
Σχόλια αναγνωστών