Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Rehn (Κομισιόν): Η επιτήρηση της Ελλάδας θα συνεχιστεί εως ότου το χρέος μειωθεί στο 75% του ΑΕΠ - Αποτελεί κανονισμό που έχει συμφωνηθεί από τα κράτη μέλη - Μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου

tags :
Rehn (Κομισιόν): Η επιτήρηση της Ελλάδας θα συνεχιστεί εως ότου το χρέος μειωθεί στο 75% του ΑΕΠ - Αποτελεί κανονισμό που έχει συμφωνηθεί από τα κράτη μέλη - Μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου
Στον στόχο της βιωσιμότητας του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου, προς όφελος των ευρωπαίων πολιτών, απέδωσε τη συνέχιση της εποπτείας της Ελλάδας εωσότου μειωθεί το χρέος στο 75% του ΑΕΠ, ο επίτροπος Olli Rehn, μετά από ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή, σχετικά με την εφαρμογή του Κανονισμού 472/2013 για την «ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας στη Ζώνη του Ευρώ».
Σύμφωνα με τον κ. Χουντή με δεδομένο τον Κανονισμό της ΕΕ για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας στη ζώνη του ευρώ, και συγκεκριμένα, το σχετικά με την άσκηση εποπτείας μετά το πρόγραμμα, το οποίο αναφέρει ότι «τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75% της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ (EFSM), τον ΕΜΣ (ESM) ή το ΕΤΧΣ (EFSF).
Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια άσκησης εποπτείας μετά το πρόγραμμα σε περίπτωση που εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος για τη δημοσιονομική βιωσιμότητα του οικείου κράτους μέλους», χωρίς μάλιστα το εν λόγω κράτος μέλος να έχει δικαίωμα ψήφου στο Συμβούλιο, ερωτάται η Επιτροπή: Μπορεί να καταστήσει σαφές ότι η σχετική νομοθεσία κατατείνει στον περιορισμό των κυριαρχικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων των κρατών μελών και στη θεσμοποίηση πρωτοφανών παρεμβάσεων των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, αλλά και των ισχυρών κρατών μελών, στην άσκηση κυρίαρχης οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής και στη μονιμοποίηση ενός καθεστώτος αυστηρής λιτότητας σε βάρος των λαών της Ευρώπης;
Μετά από την ερώτηση του κ. Χουντή, ο κ. Rehn απάντησε:
Οι προαναφερθέντες κανονισμοί έχουν συμφωνηθεί από τα κράτη μέλη στο πλαίσιο του Συμβουλίου. Στοχεύουν στον ομαλό και αποτελεσματικό συντονισμό των οικονομικών πολιτικών, καθώς και στην καλύτερη διασύνδεση μεταξύ των διακυβερνητικών μέσων για τη χορήγηση χρηματοδοτικής συνδρομής και του πλαισίου της ΕΕ. Είναι αναγκαία η χρηστή διαχείριση των δημόσιων οικονομικών ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου, προς όφελος των ευρωπαίων πολιτών.

Αναλυτικά η ερώτηση Ν. Χουντή:


Θέμα: Άσκηση εποπτείας μετά το πρόγραμμα. Εφαρμογή Οικονομικής Διακυβέρνησης


Ο έλληνας Πρωθυπουργός, σε ομιλία του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, στις 7.9.2013, συνέδεσε τη δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων από την Ελλάδα με την έξοδό της από το καθεστώς των μνημονίων και της διεθνούς επιτήρησης. Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας Πρωθυπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το «πρωτογενές πλεόνασμα είναι το πρώτο αποφασιστικό βήμα για να βγούμε από τη μνημονιακή πολιτική» και ότι «σε λίγο θα μπορούμε να πούμε:τέλος και η εποχή των μνημονίων! όπου άλλοι καθόριζαν την πολιτική μας…».
Με δεδομένο τον Κανονισμό (ΕΕ) 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας στη ζώνη του ευρώ, και συγκεκριμένα, το άρθρο 14, σχετικά με την άσκηση εποπτείας μετά το πρόγραμμα, το οποίο αναφέρει ότι «τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75% της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ (EFSM), τον ΕΜΣ (ESM) ή το ΕΤΧΣ (EFSF). Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια άσκησης εποπτείας μετά το πρόγραμμα σε περίπτωση που εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος για τη δημοσιονομική βιωσιμότητα του οικείου κράτους μέλους», χωρίς μάλιστα το εν λόγω κράτος μέλος να έχει δικαίωμα ψήφου στο Συμβούλιο (άρθρο 15), ερωτάται η Επιτροπή: Μπορεί να καταστήσει σαφές ότι, ο Κανονισμός 1173/2011, ο Κανονισμός 1174/2011, ο Κανονισμός 1175/2011, ο Κανονισμός 1176/2011, ο Κανονισμός 1177/2011, η Οδηγία 2011/85/ΕΕ, ο Κανονισμός 472/2013, ο Κανονισμός 473/2013, κατατείνουν στον περιορισμό των κυριαρχικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων των κρατών μελών και στη θεσμοποίηση πρωτοφανών παρεμβάσεων των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, αλλά και των ισχυρών κρατών μελών, στην άσκηση κυρίαρχης οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής και στη μονιμοποίηση ενός καθεστώτος αυστηρής λιτότητας σε βάρος των λαών της Ευρώπης;

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης